hd video till dvd ?

Permalänk

hd video till dvd ?

jag har spelat in lite videos på 1920x1080 är deet möjligt att konvertera dessa till en dvd skiva 4.7 och se på en vanlig dvd spelare ? utan att förlora mycket av kvalitet ?

om det inte går att få HD kvalite på dvd, vad ska man då konvertera till ?

rekommendera gärna någon bra program för att konvertera.

Permalänk
Rekordmedlem

Du tappar kvalite, hur mycket beror på vad du börjar med, upplösning säger inte allt om kvaliten, ett alternativ är att göra bluray,
Adobe premiere är ett bra program för videoredigering.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

om jag gör blueray behöver jag inte en dvd spelare som klarar av blueray ? har ingen blueray spelare

Permalänk
Rekordmedlem

En dvd klarar inte bluray, men en bluray klarar dvd, blurayspelare är rätt billiga nu, man kan få dem från 800 kr http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=606&o=produkt_pris_inkm... ska du hålla på göra hd film vill du nog ha en bluray.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

okey men ska inte köpa blueray än så finns det någon bra program att konvertera från hd till dvd skivor ?

Permalänk
Rekordmedlem

Många prog klarar det, premiere är bra på redigering, men för att koda om filmer så sök, "ditt format" to dvd, men alla redigeringsprogram brukar fixa det dessutom finns det enklare prog där du inte kan klippa o redigera utan bara konverterar mellan format.

Visa signatur

Permalänk

jag skulle dessutom vilja skapa en slide show med bilder + video skiva, finns det någon bra program som både skapar slideshow och konvertera filer samt bränna ut ?

Permalänk

trodde dem var mer värd än så sålde en psp 3000 dock för 900 kr med 512mb ms så trodde jag kunde få 7-800 för 2000 med bättre minneskort och andra pryl:P