Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Stealthbomb
Glömde viktigaste argumentet att ta Corsair CL9 LP. Kompatibilitet. Vet att vissa moderkort (bla Asus) blir väldigt griniga när man stoppar i vissa minnen. Om du ska köpa en prispressad dator antar jag att du inte kommer klocka något, och då är 1600MHz minnen helt onödigt då de körs i 1333MHz i stockhastighet. Ta då hellre
http://www.inet.se/produkt/5315032/c...-1333mhz-value exempelvis, CL9, känt märke(kompatibelt med 99% moderkort) och du sparar 100kr till.
Fast du kan väl inte veta hur kompatibla minnena är innan de testats? Känns väl lite konservativt att fördöma allt nytt.
Dessutom kanske man vill överklocka sin 2500k, men inte till 5ghz, utan till kanske 4-4.2ghz, vilket bör gå med dessa minnen.
Dessutom, om minnena inte fungerar med moderkortet får man ju reklammera, precis som med allt annat.
Jag menar inte att man ska gå och köpa minnen i klass med nätaggsserien Ace Raw Deal. Vad jag menar är att istället för att köpa ett klassiskt Corsair TX650, så kanske man kan överväga FSP, Fractal Design eller XFX då dessa faktist är helt dugliga till vardagsanvändaren, och som gynnar konkurrensen/marknaden på samma gång
Edit: Tillägger att minnena som du länkat är 4gb, inte 8gb som de från Team Elite är.
Bidra gärna med din fläktkonfiguration för att hjälpa andra att hitta fungerande konfigurationer.
Vi behöver DIG! :-D