|
Nya saker som varit trasiga när jag fått dem har varit ett 3870 kort som gav gröna prickar i bilden, det byttes ut utan att inet fick fram samma fel, det nya kortet jag fick hade iallafall inte samma problem utan det funkar bra än idag, så nått galet var det med första kortet, det kändes bra att inte utbyteskortet gav gröna pixlar utan att det verkligen var nått fel på kortet så det inte berodde på nått annat.
Jag har även råkat ut för 2 döda hårddiskar, en som var totalt död, den reagerade inte på nått, det var en maxtor och så en samsung som gav "dödsklick" direkt jag plockade upp den ur förpackningen.
Sedan så har man ju förbrukat lite fläktar, möss o tangentbord men det är ju slitdelar, jag har även haft 2 hårddiskar som rasat efter något års användande som jag fått utbytta på garantin.
Min första lcd skärm har gått sönder efter att jag sålt den till en jobbarkompis, men den var nästan 7 år när bakgrunndsbelysningen dog, och det var ca 2 år efter att jag sålde den så jag hade inte dåligt samvete för det, och det hade inte köparen heller, den 3 de lcd panelen jag köpte har en blå subpixel som alltid lyser, det är den enda panel jag haft nått pixelfel på men jag har fortfarande kvar just den skärmen även om jag sålt av senare inköpta skärmar, jag har bara haft en "billig" lcd av alla jag ägt och det kanske påverkar kvaliten till viss del även vad gäller pixelfel.
Har även haft en crt skärm, viewsonic pf 775 som troligen högspänningen rasade på, jag har kvar 3 såna skärmar ännu idag och de funkar bra så det var nog en tillfällighet att den rasade. Det är en av de bästa skärmar jag haft alla kategorier så de har blivit kvar och de är fina ännu idag att ha som färgreferenser.
En del verkar dock klaga på dem, tex lång tid innan färgerna stabiliserat sig, men 20 min på en crt tycker jag är normal uppvärmningstid.
Jag har också råkat ut för att en adsl splitter gått sönder vid ett tillfälle det inte var åska.
Jag har själv sett en del saker hos andra tex klassikern att inte använda distanser (ca3000kr i skrotbingen) och ett byte av minnen med strömmen på, de som gjorde det var inte så glada efteråt när de insåg att det kostar att göra fel.
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
|