Permalänk

Corsairs minnen

Fick höra av en lokal datorhandlare att corsairs ram minnen inte var något att ha och undrar vad vad ni sweclockare har o säga. Hade datan inne på service sen sa han det, är det för han vill sälja eller stämmer detta?

EDIT: Mina nuvarande minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Rackartygarna:

Fick höra av en lokal datorhandlare att corsairs ram minnen inte var något att ha och undrar vad vad ni sweclockare har o säga. Hade datan inne på service sen sa han det, är det för han vill sälja eller stämmer detta?

EDIT: Mina nuvarande minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Kan ju vara bland det dummaste jag har hört. Aldrig hört om några problem med Corsair minnen som inte drabbar andra. Detverkar vara en riktig handlare som vet vad han pratar om, likt de andra 90%.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Kan ju vara bland det dummaste jag har hört. Aldrig hört om några problem med Corsair minnen som inte drabbar andra. Detverkar vara en riktig handlare som vet vad han pratar om, likt de andra 90%.

Okej tack för svaret, kanske dags att byta datahandlare

Permalänk
Skrivet av Rackartygarna:

Okej tack för svaret, kanske dags att byta datahandlare

Jag skulle inte låta han pilla i min dator

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rackartygarna:

Fick höra av en lokal datorhandlare att corsairs ram minnen inte var något att ha och undrar vad vad ni sweclockare har o säga. Hade datan inne på service sen sa han det, är det för han vill sälja eller stämmer detta?

EDIT: Mina nuvarande minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Klart dom inte är något att ha. Bland dom dyraste som finns för lite p12 bling bling.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Klart dom inte är något att ha. Bland dom dyraste som finns för lite p12 bling bling.

Tänker inte du på dominator platinum?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schackmannen:

Tänker inte du på dominator platinum?

Tänker på flästa av doms minnen.

Permalänk
Skrivet av Rackartygarna:

Fick höra av en lokal datorhandlare att corsairs ram minnen inte var något att ha och undrar vad vad ni sweclockare har o säga. Hade datan inne på service sen sa han det, är det för han vill sälja eller stämmer detta?

EDIT: Mina nuvarande minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Sitter på det själv inget problem Men rådet är att välja dom billigaste minnena (just dom råka va dom billigaste då)

Skrivet av Mars SSX:

Klart dom inte är något att ha. Bland dom dyraste som finns för lite p12 bling bling.

Kallar du detta bling? Jag ser det mer som ESD skydd.

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vengeance har haft lite kvalitétsproblem, men det är nog också deras mest sålda serie. Det i sig gör att fler får problem, men procentuellt kanske det inte är mer..

Att Dominator Platinum är dyrare är väl inte så konstigt, då de är testade för hand flera gånger för att vara så stabila det bara går. Kvalitét kostar..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Vengeance har haft lite kvalitétsproblem, men det är nog också deras mest sålda serie. Det i sig gör att fler får problem, men procentuellt kanske det inte är mer..

Att Dominator Platinum är dyrare är väl inte så konstigt, då de är testade för hand flera gånger för att vara så stabila det bara går. Kvalitét kostar..

Skulle vilja ha bevis på att dom är "testade för hand flera gånger". Samma skitminnen som alla andra köper inn som G.Skill, Kingston osv.

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Klart dom inte är något att ha. Bland dom dyraste som finns för lite p12 bling bling.

Vad är "p12 bling bling" i sammanhanget? Tycker inte att Vengeance eller Dominator Platinum är mer "p12 bling bling" än ditt Asus Rampage Extreme. Utan att det är överdrift så vill jag ha det snyggt i min burk. Enligt mig är "p12 bling bling" snarare massor av LEDs.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Skulle vilja ha bevis på att dom är "testade för hand flera gånger". Samma skitminnen som alla andra köper inn som G.Skill, Kingston osv.

En enkel googling hade gett dig bevis, men jag kan ge dig en länk istället.......

http://www.corsair.com/se-fi/dominator-platinum-series-16gb-4...

Citat:

Dominator Platinum memory modules are assembled using a “best of the best” IC screening process. Individual ICs are hand-screened to our highest performance threshold, and then the assembled modules undergo more rounds of rigorous screening and stability testing. The result is reliable performance under extreme pressure.

När jag köpte mina, stog det att de var handtestade 5 ggr...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD