nytt moderkort och ny processor, vad ska man köpa?

Permalänk

nytt moderkort och ny processor, vad ska man köpa?

Tjena! Jag har funderat på att uppgradera min spelstation lite. Inget speciellt men vill lägga under 2000. Inte mer än det! Spelar ingen roll ifall det är Intel eller AMD.
Nuvarande rigg:
AMD Phenom X4 965 BE
Kingston minne 8GB (dålig koll på vilket)
Geforce GTX 660

Bara ös på med förslag!

Om ni undrar vad jag spelar så är det ALLT!
Allt ifrån LoL till CS GO till rollspel som Witcher. Jag vill helt enkelt få bättre flyt i alla spel.

Permalänk

Tjenare!

Nu ligger mitt förslag lite (mycket?) över din budget, men för två-tre månader sedan införskaffade jag mig en i5:a och ett AsRock Z97 Extreme 6 för runt 3300 kronor. De två kan jag varmt rekomendera till dig om du har möjlighet att utöka din budget lite. Jag gjorde mitt köp på Proshop med räntefri avbetalning, så det kan jag också rekomendera.

Visa signatur

ASRock Z97 Extreme 6 | Intel Core i5 4670K | Asus AMD Radeon 290x | Corsair TX650 | 2 x Corsair DDR3 4GB 1600MHz | BeQuiet! Dark Rock Pro 2 | Logitech G930 | Logitech G700s | Logitech G19s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Permalänk

Tack till båda förslagen, men det ena är för dyrt, och det andra är för lågt. (bor i halland) Jag vill inte köpa på avstånd begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slugstawishman:

Tack till båda förslagen, men det ena är för dyrt, och det andra är för lågt. (bor i halland) Jag vill inte köpa på avstånd begagnat.

Med budgeten du har satt får du nog vänta på att något i närheten av dej kommer upp på marknaden, för något nytt för under 2000 som är värt att uppgradera får du inte.
mvh

Visa signatur

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Permalänk
Skrivet av Slugstawishman:

Tjena! Jag har funderat på att uppgradera min spelstation lite. Inget speciellt men vill lägga under 2000. Inte mer än det! Spelar ingen roll ifall det är Intel eller AMD.
Nuvarande rigg:
AMD Phenom X4 965 BE
Kingston minne 8GB (dålig koll på vilket)
Geforce GTX 660

Bara ös på med förslag!

Om ni undrar vad jag spelar så är det ALLT!
Allt ifrån LoL till CS GO till rollspel som Witcher. Jag vill helt enkelt få bättre flyt i alla spel.

Skrivet av Slugstawishman:

Tack till båda förslagen, men det ena är för dyrt, och det andra är för lågt. (bor i halland) Jag vill inte köpa på avstånd begagnat.

Tyvärr så är det endast i5 som kan ge det lilla extra, annars ett nytt grafikkort ihop med en SSD piggar upp dom flesta datorer

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Uppgraderade nyss från Phenom II x4 965 till i5 4690k. Ett rejält lyft speciellt i bf4 som jag just nu spela mest.
Kom över ett Z97-a på rea för 999kr köpte sedan min processor på Net on net för 1900kr, det anser jag var ganska prisvärt.
Jag rekommenderar dig att spara yttligare lite till för att kunna köpa en i5, (förhoppningsvis framtidssäker), strömsnål och har bra överklockningspotential.

Edit: om spel flyter dåligt och du vill vänta med uppgradering, försöka överklocka din nuvarande Phenom lite, jag fick upp min stabilt i 4,1 ghz

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Som vissa redan sagt så får du tyvärr inget bättre för de pengarna om du ska ha nytt. Det blir till att leta begagnat :).