Permalänk
Medlem

Minnesproblem, memtest resultat

Hejhej.

Började få program som kraschade och sen bluescreens igår med strängen memory_management. Så jag har kört lite memtest nu och har lite undringar över resultatet. En av ramstickorna rapporterar errors bara på hammer testet, den andra rapporterar errors på praktiskt alla test. Är båda stickorna körda eller är det vanligt att fungerande stickor visar errors på hammer testet?

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lys:

Hejhej.

Började få program som kraschade och sen bluescreens igår med strängen memory_management. Så jag har kört lite memtest nu och har lite undringar över resultatet. En av ramstickorna rapporterar errors bara på hammer testet, den andra rapporterar errors på praktiskt alla test. Är båda stickorna körda eller är det vanligt att fungerande stickor visar errors på hammer testet?

Tacksam för svar.

Är de rätt inställda med spänning och hastighet/timings och ändå visar fel är det oftast minnena som felar, så har du garanti på dem så byt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jodå dom är bara ett år gamla så garanti finns kvar. Dom sitter på xmp profilen 1600mhz 8 - 8 - 8 - 8 - 24 på 1.5v tror jag. Det är det dom är speccade för. Får väl plocka lite minne från en annan dator så länge då

Tack för svar

Permalänk
Avstängd

plocka ut och sätt tilllbaka minnesmodulerna, kör om testet.
fast kontaktytorna är guldpleterade, kan det hända att det ordnar sig, när kontaktytan blir "ny".

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600