Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Noobenu
Har du mer minne används mer minne.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
DST
Jag e helt lost nu jag me, trodde han snacka om vram. meh vem lägger ihop minnet med vram. det e så 90 tal

får du slut på grafikminne så blir det prestanda problem(Punkt) känns som jekean pratar i natmössan på nått sätt då vi lämnat huvudämnet: 680 vs 7970.
http://www.sweclockers.com/forum/126...re-vram-fraga/
Är det något man inte skall underskatta så är det Vistas/Windows7s minneshantering när det kommer till grafik minnet.
Att ha fler kort i ett system påverkar INTE den totala användbara mängden vram i låt säga ett spel, det gör det bara desto snabbare att komma åt.
Windows 7 har som sagt den funktionen att den kan dedikera en viss mängd "vanligt" RAM åt texturer i spel som stödjer TEXTURE STREAMING. Hur annars skulle man kunna streama och vad skulle meningen vara med att kunna streama texturer om man skulle ha behövt läsa in dem ifrån hårddisken varje gång en ny textur skall in till grafikminnet?
Nej, utan windows /spel motorn läser in texturen från hårddisken och lägger den på den delen av RAMen den dedikerat åt texturer och liknande för att utan massa förseningar i texturinläsningar sedan kunna dra fram den så fort den kommer inom synhåll eller liknande.
"Problemet" är att man inte kan välja att bara se hur mycket av grafikkortens minne som för tillfället används utan tack vare hur det hela minneshanteringssystemet fungerar så kan man bara se hur mycket "Totalt Minne Dedikerat Åt Grafiken" som används.
Kom gärna med motargument men btw så är detta
fakta.
Ledsen om jag förstört denna tråd....
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
Dell 3007WFP
2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @
cap-mod
{@
Custom H2O Loop}
Garage Band komposition!