Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Trazer
Detta låter väldigt intressant, innebär det att grafikkortet stängs av helt (fast man använder bildutgnhen på det) när man sitter i Windows etc och den går på HD4000 istället?
Skickades från m.sweclockers.com
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
M4st3rSh4k3
Intressant fråga. Jag funderar på att köpa intelprocessor med hd 4000 för att slippa ha grafikkortet igång hela tiden och därmed kunna ha en förhoppningsvis lite tystare och strömsnålare dator. Frågan TS iaf delvis ställt är sker bytet mellan krets/kort automatiskt eller behöver man ställa in det någonstans? Det tycks inte som om den frågan i denna tråd fått ett definitivt svar. I reklamen för vissa macar har jag sett att de skriver att grafikkortet används "vid behov" och annars så används grafikkretsen i processorn. Det är då alltså OSX som bestämmer när det finns behov. Finns liknande funktion i windows? Hur kollar man att allt fungerar som det ska?
Vad jag vet så måste skärmen vara kopplad till det grafikkortet som ska användas. Sitter skärmen i 7850 kan man inte använda den integrerade kretsen. I bärbara antar jag att båda två grafikkorten ligger kopplade mot skärmen samtidigt och därigenom får det att fungera.
Kan ju ha helt uppåt väggarna fel dock.