|
Lägsta lågprofilkortet?
Hej Forumet!
Jag håller på att knepa ihop en dator i en boklåda och för tillfället innehåller den en E-350. Jag funderar dock på om den ska få leva vidare genom en uppgradering så skulle möjligheten till *-bridge-CPU + diskret GPU vara trevlig. Men här kommer ett problem, lådan jag använder har väldigt begränsat utrymme och jag tror inte att ett lågprofilskort av standardsnitt ryms på höjden.
Är det någon som känner till något lågt kort, egentligen behövs bara en port ut och varje millimeter räknas. Ju bättre prestanda desto trevligare men förstår att prestandan nog i det närmaste kryper under den interna grafiken i den storleken. Vad tror ni, finns det något låg-lågprofilkort med ok-prestanda? Alternativt dålig prestanda som klarar 24p korrekt?
Storburk: i7 2600K@4,4GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, ModXstream 500W, 4x4GB, Gigabyte GTX 460 OC 1GB, 240GB SSD, 2x2TB HDD, Benq VW2420H - HTPC: AMD E-350, ASUS E35mi deluxe, 4GB, 80GB SSD - Netbook: EEE 1000HE@1,9GHz, 2GB, 60GB SSD, pekskärm - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, 120GB SSD
|