Permalänk

290 eller 780

tjenare!

Hade tänkt att köpa ett nytt grafikkort och kan inte bestämma mig om jag ska ha 290 eller 780..

vilket av dem tycker du är bäst förklara gärna varför

Tack i förhand

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Vad är din prioritet ? Om ljudnivå inte är så pass mycket av ett problem, så är detta ett väldigt prisvärt val.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Fan, Fysman hann först!

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av Fysman:

Dock har jag fått ett erbjudande på ett 780 för 3000:-

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewrabbish:

Dock har jag fått ett erbjudande på ett 780 för 3000:-

Ny eller begagnad? I nyskick och om båda har samma pris så är det väl frågan om vilket av korten som har bäst kylare, eftersom prestandan är väldigt likvärdig överlag.....
edit: Med din prolle så kan ju Mantle-titlar(d.v.s BF4 typ) vara en avgörande faktor dock....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Lånar tråden lite, vet någon hur man kollar upp om det är referensdesign eller ej på pcb?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯