Extern inspelare av skärmsignal.

Permalänk
Medlem

Extern inspelare av skärmsignal.

Hej, hoppas detta är rätt kategori, om inte så flytta gärna.
Hur som, är på jakt efter extern utrustning för att spela in skärmsingnal (Dvi ell HDMI, ej VGA eller DP) via någon slags pass through lösning d.v.s. som man kopplar in mellan skärm och dator.

Vad använder t.ex. de svenska spelare m.m. som inte kör mjukvara?

Behöver kunna spela in 30fps 1920x1080 men gärna 60fps med bra kvalité samt lagrad på enheten d.v.s. via minneskort eller hdd etc.

Jag kommer inte att använda utrustningen till spel utan till instruktionsvideor på flertalet datorer och då skulle det vara smidigt att bara flyta med boxen mellan varje ny dator. Inspelning av ljud är inte nödvändigt men självklart en bonus.

OCH JO! Bör kunna inhandlas i Sverige (från nätet eller i butik).

Tusen tack för ev hjälp, mvh /P

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk

Hittade den här, verkar rätt så smidig, klarar 1080p@30hz och kan dessutom streama direkt till twitch och ustream
http://www.maxfps.se/videoredigering/avermedia/gl310-live-gam...

Permalänk
Medlem

Tack, men dessvärre inte bra då den kör via USB2.0 till dator.
Jag letar något med inbyggd inspelare till hdd ell minneskort.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gerthoi:

Jag letar något med inbyggd inspelare till hdd ell minneskort.

http://www.gefen.com/kvm/gtv-hd-pvr.jsp?prod_id=5269

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.