Utförsäljning av 700-serien?

Permalänk
Medlem

Utförsäljning av 700-serien?

Hallå swecs!

När tror ni att det kommer bli någon större utförsäljning av nvidias 700-serie kort? Såg att inet redan har gått ner i priset på Zotac GTX780.

Är även lite nyfiken på er andra här hur ni tänker göra om ni ska satsa på den nya grafikkorten eller fynda någon av dom äldre?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag kommer iallafall köpa ett till 770 så fort priserna dumpas.

Permalänk
Avstängd

Jag tror ej på någon större pris sänkning 300 kr på 770.Och max 500 på 780.
Men hoppas ju klart jag har fel.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Ja okej, läste nånstans här på forumet att dom kommer typ rea ut 780 för typ 2000 spänn... Men det känns ju knappast som att det kommer hända!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPeakon:

Ja okej, läste nånstans här på forumet att dom kommer typ rea ut 780 för typ 2000 spänn... Men det känns ju knappast som att det kommer hända!

Om de skulle rea ut 780 för 2000kr skulle de gå i förlust.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrPeakon:

Ja okej, läste nånstans här på forumet att dom kommer typ rea ut 780 för typ 2000 spänn... Men det känns ju knappast som att det kommer hända!

Nä dom vill ju sälja sina nya dyra kort.sänker dom priset för mycket skulle ju många nöjt sig med och köpt ett 780.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av MrPeakon:

Ja okej, läste nånstans här på forumet att dom kommer typ rea ut 780 för typ 2000 spänn... Men det känns ju knappast som att det kommer hända!

Det är ca lika billigt som ett 280x Hade vänt hela marknaden haha!

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ianmoon123:

Det är ca lika billigt som ett 280x Hade vänt hela marknaden haha!

Skrivet av Mange43:

Nä dom vill ju sälja sina nya dyra kort.sänker dom priset för mycket skulle ju många nöjt sig med och köpt ett 780.

Skrivet av Timelord Sloth:

Om de skulle rea ut 780 för 2000kr skulle de gå i förlust.

Joo men jag vill minnas att jag läst det här nånstans, hade ju varit sjukt najs men de lär knappast hända.

Jag skulle dock hellre satsa på en eller två 780 än att köpa ett ur den nya serien. Vad skulle ni köpa om någon av er ska köpa nytt?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Räkna inte med någon större prissänkning.
600-serien blev inte mycket billigare efter lanseringen av 700-serien, och det tog ganska lång tid (vi pratar månader) innan det blev en större förändring.

Skrivet av MrPeakon:

Ja okej, läste nånstans här på forumet att dom kommer typ rea ut 780 för typ 2000 spänn... Men det känns ju knappast som att det kommer hända!

Inte en chans. 100% önsketänkande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPeakon:

Joo men jag vill minnas att jag läst det här nånstans, hade ju varit sjukt najs men de lär knappast hända.

Jag skulle dock hellre satsa på en eller två 780 än att köpa ett ur den nya serien. Vad skulle ni köpa om någon av er ska köpa nytt?

Tror som ovanstående att priserna inte kommer sjunka mycket alls. Nvidia vill att den nya serien ska vara mest prisvärd vilket inte kommer ske om priserna på gamla kort dumpas för mycket.

Bara att kolla på lite äldre kort.
GTX 660:

Då 700-serien släpptes sjönk priset från ca 1550:- till 1400:-

GTX 680:

När 700-serien släpptes sjönk priset i stort sett inget alls förutom kortare tider och då ca 500:-

Tråkigt, men priserna på 700-serien kommer ligga ungefär som de gör nu, tills de slutar säljas :/

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrPeakon:

Joo men jag vill minnas att jag läst det här nånstans, hade ju varit sjukt najs men de lär knappast hända.

Jag skulle dock hellre satsa på en eller två 780 än att köpa ett ur den nya serien. Vad skulle ni köpa om någon av er ska köpa nytt?

Ja nu har jag ju läst det i den här tråden, så då måste det ju vara sant ;).

Näe du. Lite bättre källor än att det möjligtvis stod i någon tråd någonstans behövs nog. Generellt sett så brukar inte nvidias toppkort gå för så låga priser alls så det är nog lite önsketänkande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Räkna inte med någon större prissänkning.
600-serien blev inte mycket billigare efter lanseringen av 700-serien, och det tog ganska lång tid (vi pratar månader) innan det blev en större förändring.

Inte en chans. 100% önsketänkande.

Yes, visst får man drömma?

Skrivet av Fltoig:

Tror som ovanstående att priserna inte kommer sjunka mycket alls. Nvidia vill att den nya serien ska vara mest prisvärd vilket inte kommer ske om priserna på gamla kort dumpas för mycket.

Bara att kolla på lite äldre kort.
GTX 660:
http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1408211&s=lar...

Då 700-serien släpptes sjönk priset från ca 1550:- till 1400:-

GTX 680:
http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1370607&s=lar...

När 700-serien släpptes sjönk priset i stort sett inget alls förutom kortare tider och då ca 500:-

Tråkigt, men priserna på 700-serien kommer ligga ungefär som de gör nu, tills de slutar säljas :/

Ja enligt den statistiken ser det verkligen mörkt ut!

Skrivet av Söderbäck:

Ja nu har jag ju läst det i den här tråden, så då måste det ju vara sant ;).

Näe du. Lite bättre källor än att det möjligtvis stod i någon tråd någonstans behövs nog. Generellt sett så brukar inte nvidias toppkort gå för så låga priser alls så det är nog lite önsketänkande.

Haha precis ja man har ju ändå inte hängt här så himla länge men man lär sej nya saker hela tiden, visst äre ju he! Annars finns ju swecs marknad, där kan man alltid fynda!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPeakon:

Yes, visst får man drömma?!

Självklart, men vill inte att du ska bli besviken när din dröm inte går i uppfyllelse.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Självklart, men vill inte att du ska bli besviken när din dröm inte går i uppfyllelse.

Haha nää nu äre ju kört för de har jag ju insett

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPeakon:

Haha nää nu äre ju kört för de har jag ju insett

Bättre om du försöker hitta någon rea på ditt önskade kort. Ibland dras priset ner på enstaka modeller.