Skärm flimrar i vissa situationer!

Permalänk
Medlem

Skärm flimrar i vissa situationer!

Hallå där alla sköna Sweclockare! Det är så här att jag precis pluggat in min nyköpta ASUS-skräm en ASUS 27" VX279H. I samma veva som jag beställde skärmen så skickade jag in mitt nuvarande grafikkort för att det krånglar. Skitsamma.. Jag har nu ett tillfälligt 560ti i min burk för närvarande som jag har medan grabbarna på inet felsöker mitt nuvarande kort.

Kör just nu Vga-dvi. Som en tillfällig lösning då skärmen inte har DVI. Brukar annars köra hdmi bara. Problemet är när jag stryker musen över flikarna i chrome så flimrar skärmen. Som mörka skuggningar som flimrar på hemsidor med vit bakgrund..

Jag vill helst bara hoppas på att det är nödlösningen VGA-->DVI som är boven eller bara grafikkortet jag lånat. För jag orkar verkligen inte packa ner skärmen igen och skicka tillbaka den då jag verkligen älskar den. Vad tror ni?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det kan nog mycket väl bero på vga -> dvi (dålig signal, dålig adapter, dålig kabel, analogt bajs i allmänhet), ja. Testa om inte annat skärmen med någon annan dator med digital anslutning och se om det blir samma problem då.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det kan nog mycket väl bero på vga -> dvi, ja. Testa om inte annat skärmen med någon annan dator med digital anslutning och se om det blir samma problem då.

Har tyvärr bara laptops i huset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Har tyvärr bara laptops i huset..

Ta med skärmen till någon bekant?

Kan ha att göra med dålig A/D-konverter i skärmen också, men det spelar ju ingen roll när du kör digitalt.

Visa signatur

5950X, 3090