Permalänk

GTX 970 lagg problem

Fick nyligen mitt MSI GTX 970 och har problem när jag spelar för bilden typ "hackar till" skitfort i mindre än 1 sekund ganska ofta, sen kan det gå några sekunder eller nån minut tills det händer igen, det är olika. Händer i alla möjliga spel som BF4, FarCry4, Skyrim, CSGO osv även fast jag har hög fps. FHar 200+ fps hela tiden i CSGO men det hackar till ändå..brukar också hända t.ex när jag öppnar scoreboarden eller menyn.
Har självklart nyaste drivrutinerna till grafikkortet också.

Är inte heller speciellt datorkunnig så har ingen aning om det är grafikkortet det är fel på eller vad?

i datorn har jag:
corsair hx750 nätagg
8gb ram
i7 2600k 3.4 ghz
P67A-C45 moderkort

Uppskattar verkligen all hjälp!

Permalänk
Medlem

Har du alla spelen det hackar i på samma HD?
Kan vara när spelet läser data.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Har du alla spelen det hackar i på samma HD?
Kan vara när spelet läser data.

Ja, jag har bara en hårddisk som jag har allting på

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonchild95:

Ja, jag har bara en hårddisk som jag har allting på

Så detta problemet fanns inte innan du köpte ditt 970?
Testa det gamla grafikkortet om problemet kvarstår lär de va hårddisken som övre skribent föreslog.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Avstängd

Kan vara lagg? Uppkommer det när du lirar singelplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Denna problem är vanlig bland 970 ägare.

https://forums.geforce.com/default/topic/777475/geforce-900-s...

Extremt irriterande, speciellt i Far Cry 4. Hoppas på att Nvidia släpper drivrutiner som åtgärdar detta.

Permalänk

Spelar ingen roll hur många spel som ligger på disken så glöm det D:-

Om disken är full så kan jag förstå resonemanget.

I stället så tycker jag det låter som att det är ett program i bakgrunden som i då och då går på och stjäl resurser.
Tryck Ctrl,Alt,delete och kolla igenom där--- Goggla på dessa och se vad som är nödvändigt för ditt system. Har du ett antivirus så stäng av detta när du spelar. Norton är ett jävla virus och har du ett sånt så kasta skiten, googla på nån testvinnare eller kör med NOD32. Ställ in gamingläget...

Man kan ställa in vilka program som startar när man startar upp en dator. I bra program eller och även vissa windowsprogram. Googla på detta och frigör resurser för ditt spelande.

CClener eller liknade Spybot S O D rensar skit och är bra att köra då och då. Dessa är gratis.

Visa signatur

Kraschfield