Högprestandakort på budget.

Permalänk
Medlem

Högprestandakort på budget.

Med GTA V snart framför dörren känns det som att jag behöver en uppgradering på grafikkortsfronten. 6870 crossfire hänger inte med till mycket längre.
Tyvärr vill jag inte lägga alltför mycket pengar på grafikkort, delvis för att jag hellre prioriterar andra saker (då jag knappt spelar något längre), och delvis för att bankkontot inte precis rinner över.

Såå.. jag vill kunna spela GTA V i 1440p på åtminstone medium (gärna bättre) och hålla mig inom 40-60FPS, för så lite pengar som möjligt.

Jag funderar på att köpa ett begagnat R9 280X/290/290X, då det känns mest prisvärt. Men uppenbarligen är jag öppen för förslag, eftersom jag har skapat denna tråd.
Att köpa begagnat är inga problem. Ser helst att det är här på SweC-marknad, då man kan lita på folk här, och det brukar inte vara överpris.

Förslag?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ett begagnat 290 eller 290x är väldigt prisvärt. Många som säljer sina billigt och skaffar 980's. De har även regelbundna utförsäljningar på 290's runtom för 2300kr i butiker. (Om mitt minne stämmer)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kan det kanske vara värt att vänta tills 300-serien börjar skyfflas ut? Då borde ju 200-korten sänkas ännu mer.
De skulle ju komma nu i februari om jag inte minns helt fel?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Kan det kanske vara värt att vänta tills 300-serien börjar skyfflas ut? Då borde ju 200-korten sänkas ännu mer.
De skulle ju komma nu i februari om jag inte minns helt fel?

Kommer göra detsamma Ska lira 2st 290x och en 295x2 vilket lär ge bra prestanda. Jag fokuserar däremot inte på spelprestanda.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Kan det kanske vara värt att vänta tills 300-serien börjar skyfflas ut? Då borde ju 200-korten sänkas ännu mer.
De skulle ju komma nu i februari om jag inte minns helt fel?

Vänta du på 3xx-serien, de bör ju komma ut före GTA V! xD

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.