Datorn på under natten

Permalänk
Medlem

Datorn på under natten

Är det okej att ha på datorn under natten? Nu hade jag tänkt ha datorn på under natten för att ladda ner GTA 5 men jag har aldrig haft den igång under natten och jag undrar om någonting kan hända med datan? Jag har redan haft på den hela dagen så kan något hända om den är på i några timmar till tills jag vaknar? Kan liksom datorn bli för varm när den laddar ner? Kan något hända komponenterna?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ingen fara om datorn är hel, den sja tåka att vara igång obegränsad tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mina står väl på över natten till 99%, och nej inget direkt som kan hända som inte kan ske på dagen.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Skrivet av ander01se:

Mina står väl på över natten till 99%, och nej inget direkt som kan hända som inte kan ske på dagen.

+1 24/7 snurrar datorn här! du kan vara luuuuugnnn -.-

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Inaktiv

Haft min igång månader i sträck utan minsta problem. Det ända är att om något händer så kanske du inte märker det, men det är väl bara att kika när du går upp, om du är orolig. Händer något med värmen, eller liknande, så hade det hänt när du satt vid den också, för eller senare.

Permalänk
Medlem

Har märkt att prestandan sjunker lite om man har datorn på för länge och spenderar mycket tid vid den, men det löser sig vid en omstart. Nu pratar jag inte om en natt utan 1-2 veckor.
Har datorn på 24/7 och haft så i flera år och än har den inte tagit någon skada.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Varför skulle natten vara annorlunda mot dagen, är den trött på natten menar du
Nej skämt åsido, kör på du.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X