Till att börja med: Det här är ingen bygglogg. Jag har inte tagit så många bilder i början då jag inte hade tänkt att göra någon logg. Men det är iaf lite bilder i slutet för de som e intresserade
Det började med att jag ville göra något vettigt på träslöjden (9:an) sista terminen och kom då fram till att en strandstereo/boombox (efter att ha tittat lite här på sweclockers på flukkes bygge).
Notera att jag inte är så värst händig och hade aldrig lött innan jag började detta projekt
Delar:
10mm plywood (6mm innuti på något ställe) - Fick i skolan
AMP6-BASIC - Förstärkaren (återfinns på
www.41hz.com) - 400kr
4 x Monacor SP-60 - 10.20£, ~108kr/st = ~432kr
4 x Monacor DT-99 - 11.66£, ~123kr/st = ~492kr
Frakt högtalare - ~500kr (damn america!)
4 x Plastkondensatorer 4.7 µF - 25kr/st = 100kr
4 x Motstånd (minns inte ohmen, kan dock ta reda på ifall någon vill) - 5kr/st = 20kr
MC-gel batteri 7A från biltema - 500kr
Kabel, krympslang,kopplingsplintar samt lite kontakter - ~100kr
Laddare - 150kr
Färg - Minns inte, men dyr var den haha

Högtalarskydd - 50kr/st = 200kr
Ungefär total prislapp för material: 2900kr
Kan ha glömt nånting, så se den som ungefärlig.
Sen får man inte glömma alla timmar som har lagts ner, ett seriöst bygge kräver en jävla massa tid har jag lärt mig
Kamerorna som e använda e en iPhone 3g samt en riktig kamera (laica 10mp).
Det är på tiden att sweclockers skaffar någon plugin så att alla bilder automatiskt skalas ner, men går att klicka på så dem så att de blir fullstorlek (återfinns på många forum)!
Som ni ser så är det en klarklackad plåt på framsidan. Jag använder även ett axelband som följde med en gamingväska.
Ifall ni har några frågor om projektet så är det bara att fråga på! Har inte kört 100% än, eftersom den blev färdig när sommarn var slut. Men det blir högt, det tycker jag. I alla fall via min iPhone (som jag tror jag har volume-moddat). Basen är inte den bästa, men å andra sidan så gör det inte så mycket tycker jag. Större högtalare = mer bas, dyrare & tyngre.