Permalänk
Hedersmedlem

Projekt: Eco Materials by MulleEng

Jaha, är det kanske bara jag som tycker det är dags för ett nytt projekt eller vad tycker ni?
Som namnat kanske antyder så kommer färgtemat vara någorlunda likt naturens färger.

Till att börja med så postar jag enbart en teaser bild. Ni som har lite koll vet vad jag kommer att använda för chassi och moderkort

Fler bilder och uppdatering kommer antagligen komma imorgon.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem

Fedt!

Sabertooth 990FX var mycket snyggt, även om det var alldeles för dyrt för mig (Löjligt få funktioner för det priset..)
Men hoppas du kör tema som följer dess utseende, lär bli galet

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Skall följas!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leifson:

Fedt!

Sabertooth 990FX var mycket snyggt, även om det var alldeles för dyrt för mig (Löjligt få funktioner för det priset..)
Men hoppas du kör tema som följer dess utseende, lär bli galet

För får funktioner? Jag tycker då att det nästan finns ett överflöd:P
Hehe, med tanke på djungelapas senaste förvärv så kan ni nog se fram emot ett speciellt tema på sleevningen

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

paracord sleeving gissar jag på då för dom har många färger mellan brunt o grönt mm

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andyah:

paracord sleeving gissar jag på då för dom har många färger mellan brunt o grönt mm

Precis, you got me there

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Följes Väntar med spänning tills nästa update

Permalänk
Hedersmedlem

Och som utlovat så kom uppdateringen idag.
Det blir några bilder på moderkortet.

Man kan undra hur tuf"f"a komponenterna egentligen är

Lite klent med bara 3way sli/CF

Där e ju definitivt gått om kylning.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

För får funktioner? Jag tycker då att det nästan finns ett överflöd:P
Hehe, med tanke på djungelapas senaste förvärv så kan ni nog se fram emot ett speciellt tema på sleevningen

Låt mig gissa http://djungelapa.se/product.php?id_product=246 och http://djungelapa.se/product.php?id_product=242 ? (som jag är intresserad till mitt bygge )

Permalänk
Medlem

Finns ju paracord i stefans webbshop som sätter sig så jävla bra med ditt färgtema mulle :), lycka till med nya projektet!
Ska såklart följa detta...

Säg till ifall du behöver grymma sleevetips med paracord !

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LarssoN:

Hehe, ingen omöjlighet.

Skrivet av KsKz_91:

Finns ju paracord i stefans webbshop som sätter sig så jävla bra med ditt färgtema mulle :), lycka till med nya projektet!
Ska såklart följa detta...

Säg till ifall du behöver grymma sleevetips med paracord !

Jag tror nog att de framkommit ganska bra att jag kommer använda någon form av paracord
Får se hur bra det går att sleeva med paracord, har dock ej beställt än

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

fint lite mer färger denna gång alltså, är chassiet skadat på sidan eller är det plast som ser repigt ut? kommer följas Mvh

Permalänk

Intressant Kommer helt klart hålla ett öga på denna tråd!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av og900turbo:

fint lite mer färger denna gång alltså, är chassiet skadat på sidan eller är det plast som ser repigt ut? kommer följas Mvh

Va, e han oförskämd och kallar ett Lian Li V600 plastchassi Nej, det är varken skadat eller plast som är repig. Det är nämligen blyerts som någon ritat på chassit.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Va, e han oförskämd och kallar ett Lian Li V600 plastchassi Nej, det är varken skadat eller plast som är repig. Det är nämligen blyerts som någon ritat på chassit.

plastfilm som skyddar när det är nytt menade jag haha, inte att det är plastigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av og900turbo:

plastfilm som skyddar när det är nytt menade jag haha, inte att det är plastigt

Ok, nog för att detta chassit är i rätt så bra skick så hade det inte varit fel med ett helt nytt V600.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

ser intressant ut, blir till att följas:)

Dock så har jag inte så mycket gissningar, bortsett att det kommer bli riktigt bra:):D

Keep it up;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bourne94:

ser intressant ut, blir till att följas:)

Dock så har jag inte så mycket gissningar, bortsett att det kommer bli riktigt bra:):D

Keep it up;)

Jag har faktiskt inte allt klart för mig själv Men det kommer så småningom.

Tyvärr så blir det ingen update ikväll, men då har ni desto mer att se fram emot

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Skickar gärna lite prover på paracord...
Så du kan se hur det går att arbeta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag har faktiskt inte allt klart för mig själv Men det kommer så småningom.

Tyvärr så blir det ingen update ikväll, men då har ni desto mer att se fram emot

Okej, men det ser jag fram emot:):D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr så har jag inte tid att ta bättre bilder just nu så det blir bara en halvdaskig bild för att visa vilket chassi som kommer användas. Men oroa er inte jag kommer ta bättre bilder av chassit när jag får mer tid.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Tyvärr så har jag inte tid att ta bättre bilder just nu så det blir bara en halvdaskig bild för att visa vilket chassi som kommer användas. Men oroa er inte jag kommer ta bättre bilder av chassit när jag får mer tid.

http://farm7.static.flickr.com/6177/6192712805_0264678343_z.j...

ser snyggt ut:)
Men vad heter chassit, eller är det nått speciellt?:)

Ska bli kul med uppdatering;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bourne94:

ser snyggt ut:)
Men vad heter chassit, eller är det nått speciellt?:)

Ska bli kul med uppdatering;)

Det är ett Lian Li V600.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det är ett Lian Li V600.

Okej, ska bli kul att följa;)

Men hur ser planen ut, eller ska det vara lite "secret"?:P

Lycka till iallfall:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Tyvärr så har jag inte tid att ta bättre bilder just nu så det blir bara en halvdaskig bild för att visa vilket chassi som kommer användas. Men oroa er inte jag kommer ta bättre bilder av chassit när jag får mer tid.
- Bild -

Väntar att se dina planer med detta chassi !

Permalänk
Medlem

Ååh, ett V600 (såg det på första bilden ) <3, har ett också, svart, som jag har lite planer med. Tyvärr har det kommit lite i skymundan dom senaste månaderna men kanske får ta och sätta igång.

Har du tänkt ha originalplacering av nätagg? Några skojiga planer på moddning av chassit?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Detta skall följas med spänning!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bourne94:

Okej, ska bli kul att följa;)

Men hur ser planen ut, eller ska det vara lite "secret"?:P

Lycka till iallfall:D

Nja det är ju roligast att inte avslöja för mycket. För om nu har en massa förväntningar på hur det kommer se ut och så gör jag helt annorlunda så kanske ni blir missnöjda

Skrivet av Rba:

Ååh, ett V600 (såg det på första bilden ) <3, har ett också, svart, som jag har lite planer med. Tyvärr har det kommit lite i skymundan dom senaste månaderna men kanske får ta och sätta igång.

Har du tänkt ha originalplacering av nätagg? Några skojiga planer på moddning av chassit?

Det vill vi se galleri på sen.
Jag kan säga så mycket att nätagget inte kommer sitta på sin standardplats.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nja det är ju roligast att inte avslöja för mycket. För om nu har en massa förväntningar på hur det kommer se ut och så gör jag helt annorlunda så kanske ni blir missnöjda

Okej, då får det till att vänta och se vad det blir av med det, spännande;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem

Tur att jag fick lite tid över idag så jag kunde ta lite bättre foton på chassit
Här kommer de.

The one and only (nja finns några ju) V600!

Här hemma är grässtråna nästan lika stora som chassin

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.