Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Skillz
Måste säga att jag nästan blir lite arg när jag läser att du tar illa vid dig av att antec inte svarar med tanke på att det är ditt FÖRSTA projekt så ska du vara glad att du ens fått spons överhuvudtaget, jag menar, om alla skulle få spons på sitt första bygge så hade nog alla haft gratisgrejjer.. så tycker du ska vara glad för vad du fått istället! Dessutom med tanke på att du gör en modd precis som någon annan redan har gjort, fast lite annorlunda. Alltså inget nytt och ändå har du lyckats få spons. Med det sagt så bashar jag inte ditt bygge, utan tycker mer att du ska vara glad för det du lyckats med ändå.
Tycker det ser bra ut annars och ser gärna att du fortsätter ändå.
Första jag tänkte på när jag läste din tråd är att jag skulle slipat fläktramen upptill och nertill för att passa in dom i orginalchassiet. Och sen modda chassiet baktill så du bara får plats med IO-plåten och inte använder bakstycket du redan fått. Så behåller du mer orginallook där bak + kan använda befintliga fläktplatser som redan finns från början.
Jag förstår inte varför du blev upprörd och jag vet inte om du missade det, men jag och en person från Antec hade kontinuerlig kontakt enda fram tills nyår, sen slutade han att svara hej tvärt. Så jag undrade om han hade slutat jobba för dem eller något i den stilen, så jag skickade ett e-mail till deras support och sökte efter den personen, men har inte fått något svar. Så det är inte det att jag blev sur för att de inte svarade mig, utan för att jag blev förvånad att han bara slutade svara helt och hållet. Att jag inte har gjort något projekt innan eller gör något som redan har gjorts har inget med saken att göra att de bara slutade ha kontakt med mig? Förstår inte hur du menade där direkt.
Jag har dock fått produkten nu fast fortfarande utan någon som helst kontakt med dem, ganska mystiskt tycker jag men men jag tänker ändå marknadsföra dem lika mycket som jag hade gjort om vi hade haft kontakt fortfarande
Angående baksidan så kommer jag att använda fläktmonteringsgrejen som medföljde chassit för att kunna ha 2st 92mm som original.
Jag kommer dock troligtvis skära hål för I/O portarna. Jag provade idag med att montera kontakter utan att göra något hål, men det blev ganska opraktiskt. Känner att på just den punkten prioriterar jag faktiskt funktionalitet över utseende, så jag har hellre ett hål och kan använda nästan alla kontakter, än att ha originalutseende men att bara kunna använda få kontakter.
Blir nog att jag skär till det imorgon och även gör en update då
/Nikkop