Sidan 4 av 5 123 4 5

Verktyg Visningsval
2012-04-18, 23:16   #91

prixt

Medlem

prixts avatar

Plats: Hedemora

Registrerad: feb 2011

Grymt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com
Grafikkort: MSI Radeon R6970 Lightning 2GB
Ram: Corsair Vengeance XMS3 8GB @ 1603MHz
prixt är inte uppkopplad Folding
2012-04-18, 23:32   #92

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: nov 2010

Man blir sugen att sno polaren g5a och göra något sånt här men jag kommer aldrig lyckas x)
Troberg är inte uppkopplad
2012-04-19, 21:11   #93

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Plats: Taipei

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av prixt Visa inlägg
Grymt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com
Tack så mycket! Blir snyggare sen när det närmar sig färdigt Förhoppningsvis! haha

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Man blir sugen att sno polaren g5a och göra något sånt här men jag kommer aldrig lyckas x)
Säg inte så! Detta är min första modifikation någonsin Man måste ju börja någonstans, eller hur?!
Nikkop är inte uppkopplad
2012-04-19, 21:24   #94

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nikkop Visa inlägg
Säg inte så! Detta är min första modifikation någonsin Man måste ju börja någonstans, eller hur?!
Haha, jo det är ju sant. Men jag har inte tillgång till några verktyg samt att jag inte har tiden då jag har tre jobb, eget företagande samt skola x)
Troberg är inte uppkopplad
2012-04-19, 22:50   #95

pokelia

Medlem

pokelias avatar

Plats: Helsingborg

looking miiiighty fajn.....
2012-04-20, 00:17   #96

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Haha, jo det är ju sant. Men jag har inte tillgång till några verktyg samt att jag inte har tiden då jag har tre jobb, eget företagande samt skola x)
Jag har inte heller tillgång till några speciella verktyg, har i princip använt mig av skruvmejslar, en tång och lite sådant som de flesta har hemma
I för sig använde jag mig av en dremel när jag öppnade upp nätaggregatet, men det kan man göra med en tång om man har lust ^^

Sen att du inte har fritiden till det är en annan femma, men jag tycker du ska köra på! Det behöver inte gå snabbt, det kan ta sin tid
Det är ett sjukt snyggt chassi så låt inte möjligheten försvinna!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av pokelia Visa inlägg
looking miiiighty fajn.....
Theeenk jooouuu!

Hoppas att jag får Djungelapas paket imorgon så jag kan ta och sleeva 24pin och 8pin i helgen! Hade varit roligt

/Nikkop
2012-04-21, 22:27   #97

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Tänkte bara meddela lite snabbt att jag nu provar på att sleeva utan krympslang, och det funkar förvånadsvärt bra med paracord!
Kanske kör allt utan krympslang! Får se hur resultaten blir, håller på att testa för fullt!

/Nikkop
2012-05-01, 23:00   #98

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Nu är updaten här! Var vänliga gå till första sidan/inlägget och sök på "Update 5/1" så lär ni hitta det!

Skriv gärna vad ni tycker sen!

Ha det gött!
/Nikkop
2012-05-01, 23:35   #99

Bokenbergen

Medlem

Bokenbergens avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: sep 2010

Mycket bra update!
| Intel i7-2600K | Corsair Dominator GT 8GB | EVGA GTX 580 SC | ASUS Maximus IV Extreme -Z | Corsair AX1200W | Corsair Carbide Air 540 | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Force GT 120GB | 3X2TB WD Green | Custom Watercooling |
Bokenbergen är inte uppkopplad
2012-05-02, 00:53   #100

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bokenbergen Visa inlägg
Mycket bra update!
Tackar!

Kommer som sagt förmodligen minst en till update denna vecka! Så vi taggar till den!

/Nikkop
2012-05-02, 23:32   #101

Skillz

Medlem

Skillzs avatar

Plats: SWECLOCKERS / Stockholm

Registrerad: dec 2001

Citat:
För övrigt så har jag nu fått 4st 60mm fläktar av Fractal Design som ska användas till nätaggregatet så jag kan behålla originalutseendet
Uppdatering kommer inom kort!

Jag tänkte också passa på att meddela att samarbetet med Antec inte kommer ske. De har inte svarat på mina mail på över en månad, även fast de utlovade ett samarbete och en produkt. Vi hade frekvent kontakt innan jul men efter nyår slutade de svara helt och hållet.

Jag tänker nu inte föra ett samarbete med dem utan har istället nya potentiella partners som är intresserade.

Väldigt oprofessionellt av Antec om jag får säga det själv, ett så stort företag som beter sig så, näe jag har förlorat förtroendet för dem >: )

Ha det bäst!
Nikkop

Måste säga att jag nästan blir lite arg när jag läser att du tar illa vid dig av att antec inte svarar med tanke på att det är ditt FÖRSTA projekt så ska du vara glad att du ens fått spons överhuvudtaget, jag menar, om alla skulle få spons på sitt första bygge så hade nog alla haft gratisgrejjer.. så tycker du ska vara glad för vad du fått istället! Dessutom med tanke på att du gör en modd precis som någon annan redan har gjort, fast lite annorlunda. Alltså inget nytt och ändå har du lyckats få spons. Med det sagt så bashar jag inte ditt bygge, utan tycker mer att du ska vara glad för det du lyckats med ändå.

Tycker det ser bra ut annars och ser gärna att du fortsätter ändå.

Första jag tänkte på när jag läste din tråd är att jag skulle slipat fläktramen upptill och nertill för att passa in dom i orginalchassiet. Och sen modda chassiet baktill så du bara får plats med IO-plåten och inte använder bakstycket du redan fått. Så behåller du mer orginallook där bak + kan använda befintliga fläktplatser som redan finns från början.
2012-05-02, 23:53   #102

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Skillz Visa inlägg
Måste säga att jag nästan blir lite arg när jag läser att du tar illa vid dig av att antec inte svarar med tanke på att det är ditt FÖRSTA projekt så ska du vara glad att du ens fått spons överhuvudtaget, jag menar, om alla skulle få spons på sitt första bygge så hade nog alla haft gratisgrejjer.. så tycker du ska vara glad för vad du fått istället! Dessutom med tanke på att du gör en modd precis som någon annan redan har gjort, fast lite annorlunda. Alltså inget nytt och ändå har du lyckats få spons. Med det sagt så bashar jag inte ditt bygge, utan tycker mer att du ska vara glad för det du lyckats med ändå.

Tycker det ser bra ut annars och ser gärna att du fortsätter ändå.

Första jag tänkte på när jag läste din tråd är att jag skulle slipat fläktramen upptill och nertill för att passa in dom i orginalchassiet. Och sen modda chassiet baktill så du bara får plats med IO-plåten och inte använder bakstycket du redan fått. Så behåller du mer orginallook där bak + kan använda befintliga fläktplatser som redan finns från början.
Jag förstår inte varför du blev upprörd och jag vet inte om du missade det, men jag och en person från Antec hade kontinuerlig kontakt enda fram tills nyår, sen slutade han att svara hej tvärt. Så jag undrade om han hade slutat jobba för dem eller något i den stilen, så jag skickade ett e-mail till deras support och sökte efter den personen, men har inte fått något svar. Så det är inte det att jag blev sur för att de inte svarade mig, utan för att jag blev förvånad att han bara slutade svara helt och hållet. Att jag inte har gjort något projekt innan eller gör något som redan har gjorts har inget med saken att göra att de bara slutade ha kontakt med mig? Förstår inte hur du menade där direkt.
Jag har dock fått produkten nu fast fortfarande utan någon som helst kontakt med dem, ganska mystiskt tycker jag men men jag tänker ändå marknadsföra dem lika mycket som jag hade gjort om vi hade haft kontakt fortfarande

Angående baksidan så kommer jag att använda fläktmonteringsgrejen som medföljde chassit för att kunna ha 2st 92mm som original.
Jag kommer dock troligtvis skära hål för I/O portarna. Jag provade idag med att montera kontakter utan att göra något hål, men det blev ganska opraktiskt. Känner att på just den punkten prioriterar jag faktiskt funktionalitet över utseende, så jag har hellre ett hål och kan använda nästan alla kontakter, än att ha originalutseende men att bara kunna använda få kontakter.

Blir nog att jag skär till det imorgon och även gör en update då

/Nikkop
2012-05-03, 06:17   #103

Skillz

Medlem

Skillzs avatar

Citat:
Jag förstår inte varför du blev upprörd och jag vet inte om du missade det, men jag och en person från Antec hade kontinuerlig kontakt enda fram tills nyår, sen slutade han att svara hej tvärt. Så jag undrade om han hade slutat jobba för dem eller något i den stilen, så jag skickade ett e-mail till deras support och sökte efter den personen, men har inte fått något svar. Så det är inte det att jag blev sur för att de inte svarade mig, utan för att jag blev förvånad att han bara slutade svara helt och hållet. Att jag inte har gjort något projekt innan eller gör något som redan har gjorts har inget med saken att göra att de bara slutade ha kontakt med mig? Förstår inte hur du menade där direkt.
Jag har dock fått produkten nu fast fortfarande utan någon som helst kontakt med dem, ganska mystiskt tycker jag men men jag tänker ändå marknadsföra dem lika mycket som jag hade gjort om vi hade haft kontakt fortfarande

Angående baksidan så kommer jag att använda fläktmonteringsgrejen som medföljde chassit för att kunna ha 2st 92mm som original.
Jag kommer dock troligtvis skära hål för I/O portarna. Jag provade idag med att montera kontakter utan att göra något hål, men det blev ganska opraktiskt. Känner att på just den punkten prioriterar jag faktiskt funktionalitet över utseende, så jag har hellre ett hål och kan använda nästan alla kontakter, än att ha originalutseende men att bara kunna använda få kontakter.

Blir nog att jag skär till det imorgon och även gör en update då

/Nikkop
Jaha, fast när man läser ditt inlägg så låter det absolut inte som om det är så det är, eftersom du skrev att du tappa förtroendet för företaget så fick jag inte alls den uppfattningen!

Ja, det gör du rätt i, när det gäller moddning så är det i princip ett måste Insidan av chassiet tycker jag förövrigt att du kan modda på fritt, eftersom den i princip kommer se helt orginal ut på utsidan så är det ju bara häftigt om du nu skulle visa upp den och tar bort sidoplåten för att visa något häftigt så att säga, förutom alla delarna du fått dit

En annan lösning kanske vore att om du inte vill kapa upp lådan använda dig av PCI-plåtar med usb-portar osv. Eller använda orginal I/O fast du löder på kablar från t.ex USB-portarna till en sån där intern USB-anslutning på moderkortet som du kan sätta dit och ta bort precis som en sån där PCI-plåt med usb på.. Om du nu vill behålla det cleant.. Samma går ju att göra med ethernet-porten.

Sen kan du ju göra samma sak med ljudet fast använda uttaget för front-I/O på moderkortet, brukar ju alltid finnas uttag för HD/AC97 frontportar..
Lycka till!

Senast redigerad av Skillz 2012-05-03 klockan 06:36.
2012-05-03, 14:12   #104

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Jaha, fast när man läser ditt inlägg så låter det absolut inte som om det är så det är, eftersom du skrev att du tappa förtroendet för företaget så fick jag inte alls den uppfattningen!

Ja, det gör du rätt i, när det gäller moddning så är det i princip ett måste Insidan av chassiet tycker jag förövrigt att du kan modda på fritt, eftersom den i princip kommer se helt orginal ut på utsidan så är det ju bara häftigt om du nu skulle visa upp den och tar bort sidoplåten för att visa något häftigt så att säga, förutom alla delarna du fått dit

En annan lösning kanske vore att om du inte vill kapa upp lådan använda dig av PCI-plåtar med usb-portar osv. Eller använda orginal I/O fast du löder på kablar från t.ex USB-portarna till en sån där intern USB-anslutning på moderkortet som du kan sätta dit och ta bort precis som en sån där PCI-plåt med usb på.. Om du nu vill behålla det cleant.. Samma går ju att göra med ethernet-porten.

Sen kan du ju göra samma sak med ljudet fast använda uttaget för front-I/O på moderkortet, brukar ju alltid finnas uttag för HD/AC97 frontportar..
Lycka till!
Ingen fara!

Vid en närmare eftertanke så kanske jag skiter i att såga hål för I/O porten.

Ethernet får plats och det går igenom originalhålen, USB gör det däremot inte men det är bara att lägga någon hundralapp på ett USB-PCIE kort, så då är det problemet löst. Angående ljudet så går det även att lösa utan problem, har provat och kontakten kommer in

Så tror jag skiter i att såga hål faktiskt, utan istället införskaffar USB PCIE-kort. Då har jag alla portar jag behöver och originalutseende på baksidan.
Jag hade kunnat göra som ett fåtal andra har gjort, nämligen klippa isönder PowerMac G5 moderkortet och ta kontakterna som är där för att sedan lödda om dem så de passar mitt moderkort, men jag tänker inte förstöra PowerMac G5 moderkortet bara för det lilla när det istället kan användas som en dator

/Nikkop
2012-05-04, 06:35   #105

Skillz

Medlem

Skillzs avatar

Citat:
Ingen fara!

Vid en närmare eftertanke så kanske jag skiter i att såga hål för I/O porten.

Ethernet får plats och det går igenom originalhålen, USB gör det däremot inte men det är bara att lägga någon hundralapp på ett USB-PCIE kort, så då är det problemet löst. Angående ljudet så går det även att lösa utan problem, har provat och kontakten kommer in

Så tror jag skiter i att såga hål faktiskt, utan istället införskaffar USB PCIE-kort. Då har jag alla portar jag behöver och originalutseende på baksidan.
Jag hade kunnat göra som ett fåtal andra har gjort, nämligen klippa isönder PowerMac G5 moderkortet och ta kontakterna som är där för att sedan lödda om dem så de passar mitt moderkort, men jag tänker inte förstöra PowerMac G5 moderkortet bara för det lilla när det istället kan användas som en dator

/Nikkop
Låter som en bra idé!

Är det inte ett mindre separat kretskort för USB-portarna och så vidare till G5'an? tänkte att det bara är att löda på kablarna direkt på usb-portarnas utgång t.ex. Så sett så kan du alltid reversa modden senare om du vill behålla det vid senare tillfälle. Tror det hade blivit häftigast så, men ibland så går det ju inte att gör allt man vill göra
Om du nu inte tänkt använda dig av datorn inom en snar framtid.
2012-05-04, 23:13   #106

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Låter som en bra idé!

Är det inte ett mindre separat kretskort för USB-portarna och så vidare till G5'an? tänkte att det bara är att löda på kablarna direkt på usb-portarnas utgång t.ex. Så sett så kan du alltid reversa modden senare om du vill behålla det vid senare tillfälle. Tror det hade blivit häftigast så, men ibland så går det ju inte att gör allt man vill göra
Om du nu inte tänkt använda dig av datorn inom en snar framtid.
Näe USB-portarna sitter fast på moderkortet och som sagt så vill jag inte förstöra det bara för att få till just den modden, kan ju använda Macen till något istället

Har dock löst I/O portarna idag och en update kommer om ett tag!
Avslöjar inte hur jag gjorde, men kan ge en hint om att en sticksåg användes, hehe.

Updaten kommer imorgon!

/Nikkop

Senast redigerad av Nikkop 2012-05-05 klockan 00:50.
2012-05-06, 13:11   #107

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Projektet har blivit uppdaterat idag 6/5 2012! Var vänliga används sökfunktionen i eran webläsare på första sidan av denna tråd och sök efter "Update 6/5" så kommer ni hamna där den nya updaten börjar.

Hallå!

Idag har jag gjort en update om hur jag löste I/O på chassits baksida. Ta gärna en titt och säg vad ni tycker!
Jag vet att jag kunde ha skippat att såga, men denna gång prioriterade jag faktiskt funktion före utseende.

Sticker till Berlin idag fram tillochmed Fredag så en update lär inte komma innan dess, snarare veckan efter!

Men tills dess, ha det gött.
/Nikkop
2012-05-16, 22:50   #108

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Projektet har blivit uppdaterat idag 16/5 2012! Var vänliga används sökfunktionen i eran webläsare och sök efter "Update 16/5" på första sidan så kommer ni hamna där den nya updaten börjar.

Imorgon är det röd dag och samma vecka som projektet ska vara inlämnat, så det kommer komma upp ett antal uppdateringar efter varandra. Imorgon blir det minst en, kanske två, annars trillar de in på fredag, lördag och söndag, och då ska projektet vara klart!

Ha det bäst!
/Nikkop
2012-05-17, 16:35   #109

Koltrast

Medlem

Koltrasts avatar

Plats: /home/koltrast

Registrerad: okt 2007

Citat:
Projektet har blivit uppdaterat idag 16/5 2012! Var vänliga används sökfunktionen i eran webläsare och sök efter "Update 16/5" på första sidan så kommer ni hamna där den nya updaten börjar.

Imorgon är det röd dag och samma vecka som projektet ska vara inlämnat, så det kommer komma upp ett antal uppdateringar efter varandra. Imorgon blir det minst en, kanske två, annars trillar de in på fredag, lördag och söndag, och då ska projektet vara klart!

Ha det bäst!
/Nikkop
Spännande!
Koltrast är inte uppkopplad
2012-05-18, 02:43   #110

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Har jobbat med projektet i 12 timmar idag, nästan i sträck (är fullt seriös).

Update kommer så småningom när jag hinner, förhoppningsvis imorgon kväll!

Ha det gött!
/Nikkop

Senast redigerad av Nikkop 2012-05-18 klockan 21:07.
2012-05-19, 00:05   #111

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Projektet har blivit uppdaterat idag 18/5 2012! Var vänliga används sökfunktionen i eran webläsare och sök efter "Update 18/5" på första sidan av denna tråd så kommer ni hamna där den nya updaten börjar.
2012-05-19, 00:11   #112

Subzero299

Medlem

Subzero299s avatar

Plats: Sätila

Registrerad: nov 2005

"UPDATAE 18/5 2012" får man söka på ett litet stavfel har hittat in just där.
2012-05-19, 00:14   #113

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: apr 2011

Citat:
Projektet har blivit uppdaterat idag 18/5 2012! Var vänliga används sökfunktionen i eran webläsare och sök efter "Update 18/5" på första sidan av denna tråd så kommer ni hamna där den nya updaten börjar.
Kan du inte posta dina updates i en ny post också, så slipper man ladda den första sidan och söka. Det tar någon minut innan alla bilder hinner laddas in.
Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green
Marcusk är inte uppkopplad
2012-05-19, 00:16   #114

Ceogar

Medlem

Ceogars avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2005

Helt Amazing!
2012-05-19, 00:25   #115

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Subzero299 Visa inlägg
"UPDATAE 18/5 2012" får man söka på ett litet stavfel har hittat in just där.
Såg det nyss själv också haha. Tack för upplysningen, fixat!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marcusk Visa inlägg
Kan du inte posta dina updates i en ny post också, så slipper man ladda den första sidan och söka. Det tar någon minut innan alla bilder hinner laddas in.
Det har du iförsig rätt i, men jag tycker om att ha struktur på det så att säga, tycker det blir snyggare och lättare att hålla koll på (både för mig och läsarna).
Ska se om jag löser det på ett bättre sätt till nästa gång

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ceogar Visa inlägg
Helt Amazing!
Tack tack! Uppskattas

/nikkop
2012-05-19, 01:44   #116

niklasloow

Medlem

Registrerad: maj 2012

Gillar allt på första sidan (Lättare och följa) men var uppdatering i en spoiler kanske?

Men ser riktigt bra ut
niklasloow är inte uppkopplad
2012-05-19, 19:48   #117

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av niklasloow Visa inlägg
Gillar allt på första sidan (Lättare och följa) men var uppdatering i en spoiler kanske?

Men ser riktigt bra ut

Bästa tipset på länge! Fixar det direkt nu

Tack och tack!
2012-05-20, 23:43   #118

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Update nyligen gjort!

Finns under spoilern "UPDATE 20/5 2012" på första sidan, ta en titt!

Lättare att navigera nu med spoilers så ni borde inte ha några problem att hitta det

/Nikkop
2012-05-21, 12:45   #119

HElephant

Medlem

HElephants avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2011

Jäkla nice bygglogg. Har följt denna ända sedan du drog igång och även ifall jag inte tycker om Mac så är det här grymt nice ut!
HElephant är inte uppkopplad
2012-05-21, 19:35   #120

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HElephant Visa inlägg
Jäkla nice bygglogg. Har följt denna ända sedan du drog igång och även ifall jag inte tycker om Mac så är det här grymt nice ut!
Man tackar!

Jo jag har lagt ner en del tid på att utforma loggen både designmässigt och funktionsmässigt. Och jo modifikationen/projektet börjar ta form!
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker