Idag fick man två väldigt trevliga paket, det innehöll ett moderkort från gigabyte och det andra en SSD från CDON!
Man började färdigställa bygget genast, och tog lite bilder emellan åt, all slangdragning är färdig, även all kabeldragningn återstår bara att få hem prollen installera den och fylla upp loopen.
Antagligen blir det en sista update när cpun har kommit och då är det även slutstation för detta bygget framtills sommaren när jag jobbat en massa, köpt lite nya delar och kanske även uppdaterar med lite bilder från dreamhack summer 2012

SSD:n man fick hem från CDON tack så mycket Edin!

Innehållet i paketet

Moderkortet DHL levererade från tyskland imorse, tack så hemskt mycket Gigabyte!!

Orange sexiness YUM YUM

alla tillbehör och manualer till moderkortet

Lite tråkigt att three way sli bryggan är blå... men men tur att man kör på two way CF iaf

Då har man börjat klämma in några komponenter och dra lite slangar

Så här kommer det färdiga bygget se ut dock med orange vätska uppfyllt i slangarna

Tyvärr eftersom man är student så får man köra på dual channel RAM framtill att jag får ihop pengar till nya minnen och kan köpa tripple channel:/

Här är den färdiga kabeldragningen, tycker jag lyckades rätt bra med tanke på att jag har 15 fläktar i bygget och allihopa har en 90 cm extension kabel, även 24pin, 4st 6pin, en 8 pin, molex till sata och molex till molex extension.