Permalänk
Medlem

Projekt winter night

Försättningen på mitt kära bygge Får hoppas ni gillar det
Tar gärna i mot tipps på namn till bygget

Fick hamna här då jag har stora problem med att ladda upp bilder i galleriet, kommer upp felmedelande hela tiden :/

Lackat "bakplåten" på Grafikkortet, blev lite snyggare

Pumpen fick sig en omgång med. Förlängt strömkabeln och sleevat den samt satt lite dämpning under den för att ta bort de värsta vibrationer

Nya toppen monterad, efter en dels bråkande med gummitätningarna (o-ringarna) sjukt snygg rackare

Då va det ihopmonterat, o läckage test pågår Men skicklig som man är så vet jag ju redan att det inte kommer läcka ngt men skadar ju inte att testa innan ändå

Så då va det inkastat i lådan med, o inga läckage blev det heller Men det visst jag ju redan ;P

Blev mycket snyggare nu med den nya toppen o dom nya fästena:) "Standard" Skruvarna är ju inte dom snyggaste..

Vände pumpen, så den hamna på rygg ist. Blev lite smidigare Ser man den otroligt fina (ironi för er som inte förstår det) dämpningen jag kastat in under pumpen

Ja och såhär ser det ut för tillfället Funderar på att köpa ett grafikkort till o köra CF ?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNaMeD:

Tackar Du har inget trevligt förslag på namn till projektet?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Stiligt bygge!
Med tanke på att den har mycket svart och är ganska mörk, "Project: Dark Matter"

Edit: Fast å andra sidan verkar det som det fanns ett bygge på denna sidan som kallades så : /

Permalänk
Medlem

Black hole kanske? Snyggt var det i alla fall

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Riktigt stiligt med den svarta plåten till grafikkortet, kanske tar efter den detaljen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxx:

Stiligt bygge!
Med tanke på att den har mycket svart och är ganska mörk, "Project: Dark Matter"

Edit: Fast å andra sidan verkar det som det fanns ett bygge på denna sidan som kallades så : /

jo det va bra namn. men känner med igen det, lite synd det :/

Skrivet av xpanterx:

Black hole kanske? Snyggt var det i alla fall

jo, får se om fler kommer med bra förslag på namn
Tackar! O snyggare ska det bli

Skrivet av lanbonden:

Riktigt stiligt med den svarta plåten till grafikkortet, kanske tar efter den detaljen

Ja sånna "småsaker" gör ganska mkt inte så snyggt med svart chassi o sen en jävla silvrig "bakplåt".

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

eftersom att du inte kommer på något namn kan du ju döpa bygget till "Untitled";) Kanske redan finns:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

eftersom att du inte kommer på något namn kan du ju döpa bygget till "Untitled";) Kanske redan finns:/

Inte dum ide:P Gör det tills ngt bra namn dycker upp

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!

Permalänk
Medlem

La ihop lite "början / nu" bild, tänkte det kunde va kul o se:P
Till vänster ser ni hur min stationära såg ut när jag först köpte den Sen en bit in i bygget o sen till sist hur den ser ut nu
Ganska stor skillnad det är nu jämfört med när jag köpte den!
Fyfan, räkna ihop vad jag lagt på den sen jag köpte rackaren, kom upp i 20000+ med skärm o så med. (sen har jag ju sålt gamla komponenter när jag uppgraderat, så där sitter ju inte 20K i den nu ) men det är inte klokt vad pengar man slängt iväg på bara 6 månader O ändå så är jag arbetslös XD hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Riktigt nice!

Tack så mycket Har beslutsångest vad jag ska göra härnäst Fixa vattenblock till mob o instalera de eller köpa ett likadant grafikkort till eller börja sätta ljudisolering/ vita ljus mm ?? Ngn som vill hjälpa mig att bestämma? hehe XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Kan verkligen hålla med om att O-ringen i cpu blocket är ett rent helvete att få på plats Fint bygge!

Permalänk
Medlem

Event Horizon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Kan verkligen hålla med om att O-ringen i cpu blocket är ett rent helvete att få på plats Fint bygge!

jotack, tror jag höll på i 10 min:/ Precis som O-ringen hade "dragit ihop" sig, så det gjorde inte saken bättre
Sista gången jag byter topp! Köper fan nytt block nästa gång ;P
Tackar

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Event Horizon!

Är inte det en film? ;P

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

På begäran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Trådtitel redigerad*

På begäran.

Tackar

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

En fråga, finns skruvarna till blocket hos aquatuning, funderar på att införskaffa vattenkylning snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

En fråga, finns skruvarna till blocket hos aquatuning, funderar på att införskaffa vattenkylning snart.

Japp det finns dom:P Scrolla ner lite i listan här så hittar du dom o massa andra
Du hittar dom skruvarna jag har här
Dom finns även på Coolingstuff här. Blir billigare o köpa dom från coolingstuff, då frakten hamnar nog på lite mer på aquatuning.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Är inte det en film? ;P

Jo bland annat, men t.ex. Ringar existerar ju inte bara för att lord of the ring filmerna finns
Event horizon är den svarta mantel du ser runt ett svart hål.

Permalänk
Medlem

Måste vara en av de snyggaste jag sett. Stilrent med svart och vita slangar. Me like

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jo bland annat, men t.ex. Ringar existerar ju inte bara för att lord of the ring filmerna finns
Event horizon är den svarta mantel du ser runt ett svart hål.

Jaha där ser man Har man lärt sig ngt idag me:) hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Måste vara en av de snyggaste jag sett. Stilrent med svart och vita slangar. Me like

Tackar:D Min flickvän tyckte jag skulle ha vanliga genomskinlige, men valde att inte lyssna på henne XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Dom finns även på Coolingstuff här. Blir billigare o köpa dom från coolingstuff, då frakten hamnar nog på lite mer på aquatuning.

Det blir faktiskt billigare från Aquatuning. De tar 5€ i frakt mot Coolingstuff:s 65kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det blir faktiskt billigare från Aquatuning. De tar 5€ i frakt mot Coolingstuff:s 65kr.

Maila till artur på coolingstuff! så ka du nog se att frakten blir 20kr

EDIT; det är om du vill ha det som paket som de blir 65kr

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Japp det finns dom:P Scrolla ner lite i listan här så hittar du dom o massa andra
Du hittar dom skruvarna jag har här
Dom finns även på Coolingstuff här. Blir billigare o köpa dom från coolingstuff, då frakten hamnar nog på lite mer på aquatuning.

Tack ska nog införskaffas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Tack ska nog införskaffas!

Gör så, lite snyggare o lättare att montera av och på kylare/vattenblock med dom skryvarna med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har varit lite seg uppdatering då jag fick oväntat strul med pengar denna månaden:/
Men har köpt nya lurar och tangentbord som är på väg
Håller på att fixa ny perforerad plåt i fronten,(ska lackas matt svart sen) då jag kapat 2 st 5,25" platser, så ganska störigt att ha 2 st 5,25" "luckor" som inte kan användas ändå. så ska då sätta ny perforerad plåt som är högre o täcker dom 2 platserna!
ska sätta nytt i "toppen/taket" med sen
Funderar på att sätta en bit invändigt med som ska täcka mina 5,25" platser
Men här kommer lite bilder iallafall

den är ngn cm för lång där, kapar det sen när jag gjort böjen i nederkanten:)

,

Biten som ska sitta i överkanten på fronten, ska bara göra en rund fin böj:)
Den längst ner på bilden är den jag gjort, o den andra är den gamla. Ifall ngn inte förstod det

Uppdatering blir nog senare idag! Stay tuned!
(kom gärna med förslag och synpunkter på vad jag kan förbättra eller ändra/modda för att göra ngt bättre eller snyggare mm)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har Haft fullt upp i helgen, så inte kommit så långt med den nya perforerade plåten, klar med en bit iallafall, ska bara lackas med(uppdatering i veckan)
Men här kommer lite bilder på tangentbord o lurarna jag köpte:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com