Sökes,, någon som arbetar med plexi...

Permalänk
Avstängd

Sökes,, någon som arbetar med plexi...

Söker någon som kan hjälpa mig med att förverkliga mitt projekt, Version 3.0 av min oljekylda pc.

Helst någon som finns i (eller i närheten av) Stockholm...

Det jag behöver hjälp med är att skära till, samt borra ut, diverse komponenter i plexiglas (som behöver vara 1cm tjockt förövrigt)

Finns det någon på detta eminenta forum som har tillgång till plexiglas och bearbetning av detta? (tänkte på dessa underbara cnc maskiner eller typ laserskärare)

Jag betalar givetvis för både material och tid....

Se ritningen nedan på vad jag har visualliserat... (finns en .cadfil gjord i google sketchup pro)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anumeon:

Söker någon som kan hjälpa mig med att förverkliga mitt projekt, Version 3.0 av min oljekylda pc.

Helst någon som finns i (eller i närheten av) Stockholm...

Det jag behöver hjälp med är att skära till, samt borra ut, diverse komponenter i plexiglas (som behöver vara 1cm tjockt förövrigt)

Finns det någon på detta eminenta forum som har tillgång till plexiglas och bearbetning av detta? (tänkte på dessa underbara cnc maskiner eller typ laserskärare)

Jag betalar givetvis för både material och tid....

Se ritningen nedan på vad jag har visualliserat... (finns en .cadfil gjord i google sketchup pro)

http://i46.tinypic.com/2aetn3l.jpg

Jag håller på med cnc. Hur stora plexiglas bitar snackar vi om? Och vilka toleranser?

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Amiroo:

Jag håller på med cnc. Hur stora plexiglas bitar snackar vi om? Och vilka toleranser?

toleranserna är inte så farligt stora... men givetvis så nära som möjligt är bra.. kan väl säga +/- 2-3mm (förrutom på borrhålen)

dimensioner på bitarna är som följer:

Lock:

Locket är 57cm lång och 27,3cm bred. (1 cm tjock)

Hålet för i/o skölden är 31,3cm långt och 5,9cm brett (vid i/o panelen) samt 11,5cm brett (på den breda sidan platsen där pci slotarna skall sitta)

Hålet för nätagget är 7cm långt och 12cm brett.

två små hål för G1/4 kopplingar är 11,5mm (de minsta hålen på ritningen)

Två stora hål för ström och resetknapp är 19mm

Moderkortsplatta:

moderkortsplattan är 41cm lång och 32cm bred. (också den 1 cm tjock) (utskurna hålet för processorn är 158 mm)

Sidopanelerna till moderkortsplattan (Delarna med de lustiga hålen i) är 32cm långa och 8cm breda.

Hålens diameter är 50mm förrutom lilla hålet som har en diameter på 29mm

Extraplattor:

Två plattor som kommer att hålla ssd diskar och pump.. : 32 cm långa och 10cm breda.

hoppas detta gör det lite förståeligare,,, är ingen expert... beklagar detta..