Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Svensktiger
Limpistol och fyll upp tangenternas håligheter = fixat.
Blir även en otroligt solid känsla i dom =)
edit:
Inte på något vis menat att dissa TS's grej =)
Vem vet, kanske lim + o-ringar ger det perfekta tangentbordet !
Haha, men med limpistolen så finns väl risken att du inte kan gå tillbaka till att ha vanliga tangenter igen?

Fast det låter helt klart intressant! Frågan är om man vågar testa
Citat:
SysGhost
Vad har du gjort ???? Nu kommer folk att kalla ALLA o-ringarna för "badringar".... hemska tanke! *rysningar*
Skämt åsido.
Det här är en utmärkt idé till dem mekaniska brytare som i sig är relativt tysta. Jag tror inte att dessa kommer att göra någon större skillnad i ljudnivå, där själva brytaren står för större delen av oljudet.
Sedan har vi den lilla skara folk som ogillar själva svampkänslan i tangeter, och brukar därmed välja mekaniska tangentbord utifrån det. Tyvärr återintroducerar dessa O-ringar svampkänslan igen.
Jag själv däremot, tillhör skaran folk som föredrar lågprofiltangenter. (Typ Laptop)
Mjoo tangenten bottnar mycket tidigare och det blir även en annan känsla som du beskriver, för ringen finns där.
Jag kommer att köra utan
badringar då jag föredrar det, men finns säkert folk som hellre har tystare! Om blivande sambon dock tycker att knapparna låter för mycket, ja då blir det nog att använda sig av dessa fina badringar!
Citat:
SteFFoo
Mycket fin video

Synd att jag ska lägga av innan jag ens hinner sälja dom, typ :/ Men annars var det ju bra träning inför nya videos av dig.
Jag använder dom på min filco numpad, knappar mycket siffror så ljudet blir lite lägre så att man inte stör sina grannar på kontoret!
Edit:
Vet inte om det var jag som började kalla dom badringar, tycker dom ser ut som sådana

Ber om ursäkt för detta. O-ringar är nog den rätta termen hehe
Tack så mycket!
Så du har Filco på jobbet och Qpad hemma? Tycker du det är stor skillnad på dem? Jag har själv ett Filco men har inte provat på Qpad faktiskt.
Vad är deras starka sidor?
Och jo jag såg "badringar" på dina produkter angående ringarna som minskar vibrationer för fläktar och dylikt, så jag tyckte det var ett sjukt bra namn för det efterrsom det faktiskt ser ut som badringar, eller bildäck! Haha. Så du får ha patent på namnet om jag får lov att använda det
/Nikkop