Har köpt 1km sleeve. Skänker till projekt. Umad?

Permalänk
Medlem

Har köpt 1km sleeve. Skänker till projekt. Umad?

Tjena alla på sweclockers. Köpte nyss 1km (1000m) sleeve nu när djungelapa lägger ner . Jag har inte tänkt att sleeva hela mitt hus så jag är villig att sponsra någons bygge med så mycket sleeve som behövs mot frakten. Det är röd och svart small sleeve.
Skriv i tråden vad ni ska använda den till, jag väljer den person som jag anser har den mest intressanta idén.
HAR BYTT TILL MIG LITE BLÅ SLEEVE NU MED!, nu kan du välja på röd, svart och blå.

Här nedanför listar jag kraven.

1. Motivera varför just du ska bli sponsrad.
2. Du måste skapa ett galleri på ditt bygge.
3. Alla inlägg i tråden.
4. Inga PM av tiggare.
5. Lista det nätagg du tänkt använda så att jag får en ungefärlig uppfattning om längden sleeve du behöver.

Permalänk

Köpte också sleeve på utförsälningen så har inget behov men grymt bra initiativ!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo man vill ju alltid stödja nya projekt . Vad blev det för färger då?

Permalänk
Medlem

Hejsan! Detta var en kul idé.

Så får väl bli förste till testa min tur. Har under senaste veckorna själv funderat på göra om ett nätagg så det blir sleeves på det. Har aldrig tidigare gjort det så är totalt grön på detta därav kan jag bli em rolig kandidat till detta tror jag

Det jag tänkte göra var varannan sladd röd och varannan svart. kommer så klart dokumentera allt jag gör till ett galleri.

Det jag ska göra detta på är ett standard nätagg från HP (då det ska in i en nas ) men kan ta lite mått på det imorgon när jag kommer hem! Så du får en uppfattning

vet ej om jag är förste längre då jag somna med mobilen medan jag skrev

Med vänliga hälsningar Niklas Lööw

Permalänk
Medlem

Snällt gjort utav dig

Permalänk
Medlem

Tja, jag har ett projekt som är igång och ville köpa röd och svart sleeve från djungel apa men det såldes alldeles för fort så kan väll försöka här du får gärna kolla in mitt projekt så får du mycket bättre förklaring än att jag försöker förklara här då det står helt still i mitt huvud pga otroligt mycket plugg nu innanför skolans slut:)
länk till mitt projekt: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...
MVH Choman

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Tja, jag har ett projekt som är igång och ville köpa röd och svart sleeve från djungel apa men det såldes alldeles för fort så kan väll försöka här du får gärna kolla in mitt projekt så får du mycket bättre förklaring än att jag försöker förklara här då det står helt still i mitt huvud pga otroligt mycket plugg nu innanför skolans slut:)
länk till mitt projekt: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...
MVH Choman

vilka kablar ska du använda på agget.? ska du sleeva alla kablar? eller bara de du ska anvanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

vilka kablar ska du använda på agget.? ska du sleeva alla kablar? eller bara de du ska anvanda?

Jag kommer bara sleeva 24pin, 8pin, 4 pin, och 4 stycken 6 pin molex och sata vågar jag inte ge mig in på eftersom jag aldrig sleevat det förr:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Jag kommer bara sleeva 24pin, 8pin, 4 pin, och 4 stycken 6 pin molex och sata vågar jag inte ge mig in på eftersom jag aldrig sleevat det förr:)

6 pin molex? alltså pci e kontakterna? ingen 8 pin pci

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

6 pin molex? alltså pci e kontakterna? ingen 8 pin pci

menade 6 pin vga* och att jag inte kommer våga mig på molex eller sata:P
två av dom är 8 pin men säger 6 pin eftersom jag har inga 8 pin kontakter på grafikkorten:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

jag har allt viljat sleeva mitt nätagg som är tx950 och jag har tänkt sleeva hela nätagget, så 6x6pin en 24pin+8pin och en sata kabel och varje kabel ligger på 65cm(så runt 70m) och jag har redan ett galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8228-natagg-moddning-tx950... jag har tänkt har tänkt mej sleeva tre svart och en röd(av fyra sladdar)
mvh gulbanan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

menade 6 pin vga* och att jag inte kommer våga mig på molex eller sata:P
två av dom är 8 pin men säger 6 pin eftersom jag har inga 8 pin kontakter på grafikkorten:)

köper du sån bred sleeve så är de busenkelt att trä den över kontakterna på sata-kablarna!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

köper du sån bred sleeve så är de busenkelt att trä den över kontakterna på sata-kablarna!

han syftade nog på strömkontakterna. har man inte gjort det innan kan det nog bli lite småjobbigt.

Permalänk
Medlem

Jag Håller på och Bygger en Snygg Budget HTPC till hemmet som ändå klarar 1080p Filmer med Nya/Gamla Delar, Kommer använda ett BitFenix Shinobi Window med Denna setup = Msi K9A Platinum, Amd Athlon 64 x2 4600+, 2gb DDR2, Radeon HD6450 1GB OC, och ett Colors it 420w om jag inte får tag i ett bättre, Skulle egentligen ha Chassit till ett annat projekt jag håller på med men det vart över, så jag skulle vilja sleeva Kablarna i Rött.

Har mätt kablarna =
24Pin moderkort - 0,4m
4Pin Cpu - 0,4m
Molex/Sata (8Kablar) - 0,7m
Totalt 16,8m

Har tänkt att jag ska förlänga kablarna en bit så ca 25m borde räcka då jag ej vet hur mycket kablarna ska förlängas, sen är det ju alltid roligt med lite extra till t.ex Lite Fläktar, Datormusen, kanske en nätverks-sladd, Tangentbords-sladden, Skicka Pm om du är intresserad

Edit! Skulle även vilja sleeva mina Koss Porta Pro hörlurar

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

han syftade nog på strömkontakterna. har man inte gjort det innan kan det nog bli lite småjobbigt.

ja juste såna är ju bra att ha ja xD

men iaf nice av dig o sponsra!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag råkar äga ett Fractal design R3 svart och funderar på att modifiera chassit.
Jag siktar på ett rött/svart-tema och hoppas på att förverkliga denna dröm så snart som möjligt.

Planupplägg:
- Göra CPU fläktarna svarta
- Sleeva kablar och köpa svarta SATA-kablar
- Köpa en sidopanel med fönster till chassit
- Gravera/måla om denna bild: http://boourns.cjb.net/Portal_Wallpaper_by_catokyo.jpg i andra sidan av chassit.

Tillvägagångssätt:

-Först på listan är att köpa en sidopanel med fönster, Fractal design säljer inte det för tillfället men jag har varit i kontakt med kundsupporten då jag bad dom att lägga till extra sidopaneler i deras sortiment. Som svar fick jag:

Mottogs den 21 april 2012 21:32
Hello Eric,

As you say, you're not the only person who requested a windowed side panel, and I have good news: we'll release one in a few weeks!

Dold text

Vi får se hur det blir med den saken.

-Måla CPU fläktarna svarta, samt köpa svarta SATA-kablar <- Vill helst inte ha sleevade SATA-kablar, föredrar helsvarta. Inköp av röda fläktar. Inköpa röda lampor

-Eventuellt ska jag låna ett gravyrkitt av en vän eller så ska jag skapa en mall som jag sedan använder för att kunna använda sprayfärg.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi får se när jag blir klar med projekten. Antagligen siktar jag att göra allting under ett skollov eller bit för bit varje helg.

Här är : nätagget

Det skulle vara till stor hjälp om jag kunde få sponsorer till det här projektet. Det skulle hjälpa både ekonomiskt och mentalt. Om jag får denna support så känner jag stödet och blir pushad till att bli färdig snabbare.

/Eric
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Skrivet av j0h4nN:

Jo man vill ju alltid stödja nya projekt . Vad blev det för färger då?

Det blev rött, vitt och svart så inget unikt men ändå snyggt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har gjort flertalet byggen tidigare och är sugen på att göra ett nytt nu när det var ett tag sen sist Du kan ju kolla mina tidigare byggen så förstår du att jag moddar gärnet oftast hehe..

Rött och svart är precis det temat jag tänkt göra då jag kör på ett Asus ROG moderkort och tänkt ändra färg på logotyper på annan hårdvara så det matchar utöver att sleeva alla kablar på hela nätagget till de färgerna, mestadels svart med slag av röda inlägg på 30% av kablarna (Corsair TX750)

Tänk ge mig på att modda mitt tråkiga antec 1200 denna gången då jag tröttnat på det, så jag känner att förnya det på mitt egna vis så allting blir enligt egna planer så blir det sedan perfekt Känner jag mig själv rätt så blir det en hel del moddande, både till det bra och till det dåliga, för jag gillar att alltid testa nya idér som ingen annan testat. Men jag ger då aldrig upp

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

när väljer du vem du ska sponsra:)?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna bli sponsrad för jag har aldrig sleevat förut men har alltid velat sleeva mitt nätagg. Jag kommer lägga ut ett galleri efter jag har sleevat i så fall. Jag har ett cooler master silent pro 700w och tänkte sleeva 24pin, 8pin och 2st 8pins pci sladdar. Har ett fd arc som jag tänkte spraya vit på utsidan. Och då tänkte jag mig röd och svart så att det passar med den svarta insidan på chassiet.

Visa signatur

3570k - 16gb 1600mhz - AsRock extreme4 ATX - EVGA GTX 680 - SSD: Intel 320 120gb - FD R4 - Cooler master Silent Pro 700w
~"Min högsta klock på 5.3 som exempel är "håll andan för helvete annars kraschar det"-stabil."~ scrooch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

när väljer du vem du ska sponsra:)?

Tänkt avsluta när jag fått sleeven. Han verkar ha rätt mycket att göra nu med alla beställningar så det kommer inte förrän i början/mitten av nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Tänkt avsluta när jag fått sleeven. Han verkar ha rätt mycket att göra nu med alla beställningar så det kommer inte förrän i början/mitten av nästa vecka.

okej då håller man tummarna tills dess:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Har funderat på att köpa sleeve ganska länge och rensa upp i kabelhärvan som är min dator just nu,
har inte haft tid eller råd men det är ju snart semesterdags osv. Specs i signaturen.
Hade planerat ett blå svart tema så lite svart sleeving vore väldigt uppskattat (:

Självklart blir det galleri då flickvännen har en bra kamera (:

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

Min order blev nyss packad och ska skickas idag. SÅ den borde vara framme imorgon eller på torsdag.

Permalänk
Proffsmobbare

Sidenote; Kul satsning, roligt med bidrag som inte är helt uppenbara, och utan något vinstsyfte. I like!

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt nybygge som inte gör minsta lilla anspråk på att vara fräsigt ut invändigt. Grafikkortet har ej kommit än, därav den icke övertäckta PCIE-porten:

Nu kommer ingen någonsin se interiören, då jag inte är mycket för plexiglas och ledramper, men det kunde ju vara trevligt att veta att CPU-kylarens sladdar inte "sticks out like a sore thumb" som de säger där på andra sidan atlanten. Därav vill jag tigga en snutt svart sleeve i klen dimension.

Bildgalleriet kommer bli nästan lika tråkigt som resten av bygget, en bild på samma dator, men med den där ögonplågan till CPU-fläktssladdar dold. Kommer grafikkortet innan eventuell sleeve, så kommer det med på bilden som bonus :>

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Såhär ser mitt nybygge som inte gör minsta lilla anspråk på att vara fräsigt ut invändigt. Grafikkortet har ej kommit än, därav den icke övertäckta PCIE-porten:

http://dl.dropbox.com/u/6116954/datten.jpg

Nu kommer ingen någonsin se interiören, då jag inte är mycket för plexiglas och ledramper, men det kunde ju vara trevligt att veta att CPU-kylarens sladdar inte "sticks out like a sore thumb" som de säger där på andra sidan atlanten. Därav vill jag tigga en snutt svart sleeve i klen dimension.

Bildgalleriet kommer bli nästan lika tråkigt som resten av bygget, en bild på samma dator, men med den där ögonplågan till CPU-fläktssladdar dold. Kommer grafikkortet innan eventuell sleeve, så kommer det med på bilden som bonus :>

Ja de där ser ju förjävligt ut. Kan skicka en bit så du får det fixat mot frakten.

Permalänk
Medlem

har ett ax850 som ska sleevas. väntar bara på att studenten ska ta slut så jag vet hur mycket pengar som blir över ^^ det jag hade tänkt då är att vattenkyla och flytta allt till ett switch eller shinobi.
dock vet jag inte om rött och svart är dom färgerna jag hade tänkt satsa på men om jag får det mot frakten tar jag det gärna!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Tyckte jag var snabb som attan när jag var inne på djungelapa men fick ändå inte tag på den där röda sleeven! :/ Fick tag på lite 600 meter blå sleeve (100m + 500m) så ska testa att sleeva lite på mitt gamla nätagg innan med den blå sleeven! Sedan funderar jag på om jag ska sleeva mitt befintliga nätagg i sign i rött och svart eller om jag ska köpa ett lite starkare och sleeva om det när man ändå ska sleeva ett fullt nätagg tänker jag... Men TS! Jag kan skänka 100m blå sleeve (Navy Blue) till någon som kanske inte vill ha röd sleeve då och så kan jag ta lite röd och svart sleeve av dig? Så jag får sleeve från dig samt att jag ger bort lika mycket sleeve? Låter det som en idé? Mitt projekt är tänkt att gå i just svart och rött så vart lite ledsen när djungelapa ska lägga ner och inte fick tag på dem färgerna :/ Du kan pm:a mig så skickar jag min projektidé till dig, söker sponsorer just nu och kommer bli spronsrad av Bitfenix iallafall. Sedan kommer lite nytt köpas in av mig. (btw du fick inte tag på svart krympslang också? vart slut när jag kollade :/ ) (tänkt sleeva 6-pin pci med 3 svarta uppe och 3 röda nere, 24-pins med r,s,s,r,s,r,r,s,r,s,s,r ( r=röd s=svart) och alla andra i liknande utförande kan skicka mer utförligt i pm sen

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tyckte jag var snabb som attan när jag var inne på djungelapa men fick ändå inte tag på den där röda sleeven! :/ Fick tag på lite 600 meter blå sleeve (100m + 500m) så ska testa att sleeva lite på mitt gamla nätagg innan med den blå sleeven! Sedan funderar jag på om jag ska sleeva mitt befintliga nätagg i sign i rött och svart eller om jag ska köpa ett lite starkare och sleeva om det när man ändå ska sleeva ett fullt nätagg tänker jag... Men TS! Jag kan skänka 100m blå sleeve (Navy Blue) till någon som kanske inte vill ha röd sleeve då och så kan jag ta lite röd och svart sleeve av dig? Så jag får sleeve från dig samt att jag ger bort lika mycket sleeve? Låter det som en idé? Mitt projekt är tänkt att gå i just svart och rött så vart lite ledsen när djungelapa ska lägga ner och inte fick tag på dem färgerna :/ Du kan pm:a mig så skickar jag min projektidé till dig, söker sponsorer just nu och kommer bli spronsrad av Bitfenix iallafall. Sedan kommer lite nytt köpas in av mig. (btw du fick inte tag på svart krympslang också? vart slut när jag kollade :/ ) (tänkt sleeva 6-pin pci med 3 svarta uppe och 3 röda nere, 24-pins med r,s,s,r,s,r,r,s,r,s,s,r ( r=röd s=svart) och alla andra i liknande utförande kan skicka mer utförligt i pm sen

Skickar ett PM till dig så kan vi diskutera det där.