Vilken GFX grill ser bäst ut?
Grill #1 3 10.00 %
Grill #2 27 90.00 %
Antal röster: 30. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-05-20, 22:15   #1

Cryostatic

Medlem

Plats: Vallentuna

Registrerad: jan 2011

Redefined R3 RoG Edition

Allt började med att jag skulle köpa en Ivy bridge CPU och moderkort, eftersom jag sen tidigare hade ett Asus formula IV och precis köpt ett Asus GeForce GTX 680, Dock så var det sistnämnda referens, så kvalitén kan man tacka NVIDIA för. Men mitt formula IV höll bra standard så jag tänkte köpa ett av samma märke, samt att jag gillar färgschemat på RoG korten. Till att börja med så tänkte jag köpa ett mATX chassi då jag gillar det formatet, men samtidigt var jag riktigt taggad på att modda ett chassi. Jag har försökt modda ett par gånger tidigare men inte riktigt lika seriöst, men nu har jag börjat få ihop ett koncept jag verkligen tror på. Det kanske låter lite skumt att gå tillbaka till förra eller till och med förr förra årets "stil" inom i alla fall Sveriges modscen, nu när allting ska vara så stilrent. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen de chassin och moddar som följer denna trend, men jag vill göra något som talar till mig och förhoppningsvis några till. Jag vill göra en chassi modd som går i den stilen som från början fick mig att bli intresserad av att modda, den svarta aluminiumet och PCBn samt de härliga röda sleevade kablarna som bryter upp det svarta och gör hela chassit mer tilltalande. Det var trots allt i mitt Define R3 med "titanium" front som jag först möttes av RoG, därför känns det riktigt bra att omdefiniera R3:ans stil till en riktig gamer maskin som vars stil inte kan förklaras som något annat än just en "Republic of gamers" dator.

Mitt mål med denna mod är att just omdefiniera chassit, därav namnet redefine. Det ska ändras från att vara just det där stilrena, tysta chassit med helt OK luftflöde, till att bli allt som jag vill att det ska vara.

To do list:
[X] Ta bort HDD bur
[/] CADa konceptbilder
[X] Skicka RoGs logga på tillverkning (Mall i metall)
[ ] Såga ut plats för fönster
[ ] Köpa lister och dubbelhäftande tejp
[ ] Fräsa ut RoG logga i fronten
[ ] Köpa nya fläktar
[ ] Lacka om delarna på chassit som har repor

Hårdvara som jag har just nu:
[X] Intel i7 3770K
[X] Asus Maximus Gene V
[X] Asus GeForce GTX 680
[X] Corsair Vengeance 8GB (Röda)
[X] Corsair Force F60
[X] Corsair TX 750W V2
[X] Western Digital Green 1TB

Hårdvara som eventuellt ska införskaffas:
[ ] Ett till Asus 680
[ ] 16GB Mer Ram (2x8GB)
[X] Nya SSDs 240GB (2x120GB)

Jag har CAD:at några konceptbilder under helgen, här har ni resultaten:

Front Logga

Front

Front med LEDs

Progress

Senast redigerad av Cryostatic 2012-07-10 klockan 19:01.
Cryostatic är inte uppkopplad
2012-05-20, 22:23   #2

Anton_Jae

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jul 2011

Ser grymt ut! Ser framemot mer bilder
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E
Anton_Jae är inte uppkopplad
2012-05-20, 22:24   #3

sjömannen

Medlem

Registrerad: feb 2012

Ser fett nice ut. Men ROG symbolen kan bli svår
sjömannen är inte uppkopplad
2012-05-20, 22:27   #4

Cryostatic

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anton_Jae Visa inlägg
Ser grymt ut! Ser framemot mer bilder
Citat:
Ursprungligen inskrivet av sjömannen Visa inlägg
Ser fett nice ut. Men ROG symbolen kan bli svår
Tackar, jo jag tänkte på det också därför man tänkte be ett företag göra en metall mall så man inte slinter!
Det vore ju lite jobbigt
2012-05-20, 22:37   #5

KaakaaN

Medlem

KaakaaNs avatar

Plats: Diö

Registrerad: dec 2008

Det här kan bli jävligt intressant!
Lycka till med fronten!
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/KaakaaN/
KaakaaN är inte uppkopplad
2012-05-20, 22:41   #6

Failbygge

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: sep 2011

Lycka till!
Ser ut att bli ett kul bygge!:-)
2012-05-20, 22:43   #7

jonnti

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2009

Ser riktigt nice ut! Längtar efter att få se fler bilder och eventuellt ett slut resultat
jonnti är inte uppkopplad Folding
2012-05-20, 23:42   #8

xHenke

Medlem

xHenkes avatar

Registrerad: aug 2010

Ser intressant ut!
Följer med nöje!
Yellow Fellow Shinobi XL
xHenke är inte uppkopplad
2012-05-21, 00:09   #9

Ant3

Medlem

Ant3s avatar

Plats: Bohus (Norr om GBG)

Registrerad: jan 2008

Ska följas!
[Bitfenix Prodigy-M] [Corsair AX 750] [Intel Core i5 2500K @ 4.2GHz @ Stock volt] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 8GB 1600MHz/CL9] [Asus P8P67-M PRO] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING][Antec Kühler H2O 920] [NZXT Kraken G10] [ Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr]
Ant3 är inte uppkopplad Folding
2012-05-21, 07:59   #10

RainesX

Medlem

RainesXs avatar

Plats: Karlshamn

Registrerad: sep 2008

Kommer följas
MediaCen= Playstation 3 80gb, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 860+ och stiger stadigt
RainesX är uppkopplad nu
2012-05-21, 08:14   #11

ToxicTeaBag

Medlem

Plats: Kalmar

Registrerad: feb 2010

Ser riktigt bra ut, följer tråden i hopp om uppdatering inom en snar framtid!
2012-05-21, 08:23   #12

Solding

Medlem

Soldings avatar

Plats: Hästveda

Registrerad: jul 2011

ser ut att kunna bli riktigt bra
2012-05-21, 18:31   #13

Cryostatic

Medlem

Tack så mycket för alla positiva svar! Man blir riktigt taggad av sånt

Hur som helst så har jag CADat lite nu efter skolan på "GPU grillen" Jag har kommit på två koncept, det första är en botten/bak-monterad sak med två fläktar. Detta är den jag hunnit skissa upp lite snabbt, den andra är en som monteras som en backplate. En lite billigare variant som täcker korten utan fläktar, och denna fästs i samma skruvhål som grafikkortet.

Koncept #1:

Koncept #2:

Väldigt mycket RoG logotyper i den här modden!

Ursäkta mina kassa Photoshop skills på bild fyra och fem.

Vilken tycker ni ser bäst ut?

För att avsluta så har jag en annan bra nyhet som relaterar till det praktiska, jag har lagt in mallen på tillverkning! De sa att de troligtvis skulle börja laserskära ut den imorgon!

Det var allt för stunden!

Senast redigerad av Cryostatic 2012-05-21 klockan 22:22.
2012-05-22, 17:59   #14

Cryostatic

Medlem

Mini update 22/05

Här kommer en ny miniuppdatering!

Jag sa ju igår att jag troligtvis skulle få mallen idag, och ja det fick jag! 65x100mm (Logotypen alltså)

Sen så undrar jag om någon har handlat från knivbutik.se, för jag tänkte beställa sleeve därifrån.

Här har ni bilderna! (Får på förhand ursäkta bildkvalitéten måste kolla upp några inställningar på handycamen).

2012-05-22, 18:19   #15

cluffen

Medlem

Plats: Karlskrona, Sweden, Swede

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cryostatic Visa inlägg
Här kommer en ny miniuppdatering!

Jag sa ju igår att jag troligtvis skulle få mallen idag, och ja det fick jag! 65x100mm (Logotypen alltså)

Sen så undrar jag om någon har handlat från knivbutik.se, för jag tänkte beställa sleeve därifrån.

Här har ni bilderna! (Får på förhand ursäkta bildkvalitéten måste kolla upp några inställningar på handycamen).

http://dl.dropbox.com/u/17436400/Red...nders/Mall.jpg

http://dl.dropbox.com/u/17436400/Red...ders/Mall2.jpg
det verkar som knivbutik endast säljer paracord, som är en extremt stark nylonlina som bland annat används i fallskärmar. det kan bli svårt att använda det för sleeving
2012-05-22, 18:25   #16

WiZzard

Medlem

WiZzards avatar

Plats: Lysekil

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cluffen Visa inlägg
det verkar som knivbutik endast säljer paracord, som är en extremt stark nylonlina som bland annat används i fallskärmar. det kan bli svårt att använda det för sleeving
Hur menar du nu? Paracord är ju alltid paracord går fiiint att skleeva med den från knivbutik. Som med alla paracord så kapar du bara den längden du vill ha och sen drar ut de 7 nylontrådarna inuti så har du dig en "strumpa" av paracord sen.

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |
WiZzard är inte uppkopplad
2012-05-22, 18:28   #17

cluffen

Medlem

Plats: Karlskrona, Sweden, Swede

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ative00 Visa inlägg
Hur menar du nu? Paracord är ju alltid paracord går fiiint att skleeva med den från knivbutik. Som med alla paracord så kapar du bara den längden du vill ha och sen drar ut de 7 nylontrådarna inuti så har du dig en "strumpa" av paracord sen.
varje dag lär man sig något nytt. det fattade jag inte alls. (minnesnotering: gör ALLTID informationssökning innan du skriver)
2012-05-22, 19:29   #18

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

ser inte alls svårt ut

Skickades från m.sweclockers.com
2012-05-22, 20:44   #19

Cryostatic

Medlem

Citat:
Perfekt, det är första gången jag ska sleeva, men jag har för mig att jag hört att paracord är lite minre böjligt än t.ex. fabric är detta sant?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LTsm Visa inlägg
ser inte alls svårt ut
Förhoppningsvis är det inte det Mycket jag kommer göra i detta projekt kommer vara tillverkat av några kontakter man känner via deltidsjobbet

La nu in en beställning på 30m svart och 30m röd paracord, samt några kabelklämmor och skruvar från djungelapa.

Senast redigerad av Cryostatic 2012-05-22 klockan 23:29. Anledning: Beställningsuppdatering
2012-05-23, 06:12   #20

WiZzard

Medlem

WiZzards avatar

Plats: Lysekil

Registrerad: nov 2010

Citat:
Perfekt, det är första gången jag ska sleeva, men jag har för mig att jag hört att paracord är lite minre böjligt än t.ex. fabric är detta sant?

Förhoppningsvis är det inte det Mycket jag kommer göra i detta projekt kommer vara tillverkat av några kontakter man känner via deltidsjobbet

La nu in en beställning på 30m svart och 30m röd paracord, samt några kabelklämmor och skruvar från djungelapa.
Yes den är lite mindre böjlig men inget man märker av tycker jag, aldrig märkt att de begränsar sleeven.

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |
WiZzard är inte uppkopplad
2012-05-23, 09:54   #21

Cryostatic

Medlem

Citat:
Yes den är lite mindre böjlig men inget man märker av tycker jag, aldrig märkt att de begränsar sleeven.
Perfekt! Man somnade igår till sleeving tutorials! Så man är rätt taggad på att sleeva, får bara försöka sätta sig på något ensligt ställe så att omgivningen inte blir offer för ens frustrationer när allt skiter sig

Senast redigerad av Cryostatic 2012-05-23 klockan 14:34.
2012-05-24, 22:04   #22

Cryostatic

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Joke7P Visa inlägg
ketchup med latex
Jaha?
2012-05-28, 18:18   #23

Cryostatic

Medlem

Paracord!

Hej, jag beklagar att ni inte fått några uppdateringar.

Men nu har jag fått hem paracorden från knivbutik.se, det finns väl inte så mycket att säga men här har ni några bilder.

Den röda färgen ser riktigt bra ut!

Bild #2 är den som visar färgerna bäst, men jag tycker att allt ändå ser dugligt ut för att vara snabbtagna bilder.

Det här var allt för mig den här gången, ska nog sleeva i helgen. Med tur så hinner jag göra någon ny koncept rendering i veckan mellan jobb och läxor.
2012-06-16, 22:57   #24

Joke7P

Medlem

Joke7Ps avatar

Registrerad: mar 2011

när kommer det nya bilder?
CPU: Intel Core i5 3570K @ 4,2 GHz, Moderkort: MSI Z77A GD55, Ram: Kingston HyperX Predator 2x8GB DDR3 @ 2133MHz, HDD: WD Green 2TB och en WD Black 1TB, SSD: Corsair Force 3 120GB GPU: EVGA GTX 670 2GB, PSU: Corsair AX 760, Dator Låda: Antec P280
Joke7P är inte uppkopplad
2012-06-17, 10:00   #25

ElementR3

Medlem

ElementR3s avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2011

Att jag inte sett detta tidigare, Kommer definitivt följas
2012-06-18, 01:29   #26

Cryostatic

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ElementR3 Visa inlägg
Att jag inte sett detta tidigare, Kommer definitivt följas
Trevligt, tyvärr har bygget tagit stopp för stunden för jag väntar på sleeve tools och haft mycket annat att göra.
2012-06-18, 06:13   #27

roobi

Medlem

roobis avatar

Plats: Eskilstuna

Registrerad: maj 2011

Citat:

Jag kör med deras Paracord, funkar hur bra som helst Tycker själv att det är lätt med paracord och dessutom blir snyggt som satan att sleeva utan krympslang,kolla mina gallerier (Project White Pc Bygglogg Del 1/2) för resultat, notera även att det var första gången jag sleevade med paracord, dessutom så har Knivbutik redigt snabb frakt, Rekommenderas verkligen, Vet du inte hur man sleevar utan krympslang så kolla runt på youtube så lär du dig snabbt

Skickades från m.sweclockers.com

roobi är inte uppkopplad
2012-06-18, 19:26   #28

MulleEng

Hedersmedlem

MulleEngs avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: sep 2008

Rött och svart har funkat hittills så jag tror nog det kommer gå bra denna gången också.
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.
MulleEng är uppkopplad nu Folding
2012-06-24, 21:21   #29

Cryostatic

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MulleEng Visa inlägg
Rött och svart har funkat hittills så jag tror nog det kommer gå bra denna gången också.
Jo hoppas det! Man måste ju hålla kvar vid det, man kan ju inte göra en subtil dator!

Senast redigerad av Cryostatic 2012-07-10 klockan 18:22.
2012-07-10, 18:44   #30

Cryostatic

Medlem

Hej igen!

Jobb och helgaktiviteter har hindrat mig från att jobba så mycket på modden, samt att vår HTPC brann så har haft lite att göra med den.

Men jag har i alla fall hunnit testa sleeve, dock med tändare, resultatet blev bränt. Så för att inte bränna min sleeve/krympslang så har jag köpt en värmepistol och jag ska snart beställa ett sleeving "tool kit" från Inet. Tyvärr så har inte Inet det på lager så jag undrar om någon har några förslag på vart man kan iförskaffa sig ett sådant kit (affärer i europa fungerar om inte frakten är tokhög).

Jag hittade dessutom genom jobbet en plasttillverkare här i närheten så jag tänkte göra "grillen" till grafikkortet i svart eller grå akryl.

Observera att jag inte suttit länge med sleeven, bara känt på paracorden för att få en känsla för material samt se vilket färgschema jag ska ha.
Och som vanligt så får jag ursäkta för bilderna samt för det dammiga grafikkortet.

Sleevetest #1

Sleevetest #2

Jag fick dessutom en bra idé då jag såg att mitt GTX 680 har tre stycken vad jag tror är M2 hål i ramen längst bak på grafikkortet, jag tänkte använda dessa för att fästa kabelklämmor i så jag får en snyggare kabeldragning av de två 6 pins kontakterna.

Här är bilder på hur det ser ut med kabelklämmorna, dessa är dock bara stora nog för 1 6 pins kabel så jag ska införskaffa mig nya.

Behöver ingen vattenkylning på grafikkortet då detta har en hel damm på sig, höhö.

Den briljanta kabellösningen!

Jag tror jag ska sleeva i mönstret på #1, men alltid kul att höra andras åsikter så vad tycker ni?

Det var allt för den här gången!

Senast redigerad av Cryostatic 2012-07-10 klockan 18:57.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker