Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-06-15, 08:20 | #1 |
unboundMedlem Registrerad: maj 2012 |
projekt: Dark extradition
nu ar tiden blivit mogen nog att starta ett långsamtgående projekt då jag har en krävande sambo , Som görna bygger naglar o skit för x antal hundra kronor men blir sur om jag köper dator prylar ..
Men eftersom jag lagt festandet i garderoben , så plockar jag nu fram mitt intresse för dator och div modning ( Sysslat mycket med billjud och liknande innan) så kunskap finns där iaf. men sim läget ligger nu är iaf halva mitt Cx600 sleevat vitt Dock kommer jag antagligen köpa / eller iaf införskaffa mig ett något större nätagg, och en helt annan sleeve då vitt var menat till projektet från början , men allt övergick i svart istället för vitt, och därför får jag nu byta sleeve till svart orange och röd för att symbolisera kanske lite mer Helvete stuk på saker där inne , moderkort sitter i en tillfällig rigg tillsammans med mitt ena HD6770 och resterande prylar för att få maskineriet att puffa vidare . chassit : Bitfenix Shernobi kylning : x- antal bequiet 120mm och en antec h2o kuhler , ska försöka göra en adapterplatta till min h70 o sätta på grafikkortet när jag nu väljer att beställa nytt sådant ![]() bygget kommer som sagt ta tid och kommer ha ett inslag demoner och darkside grejjer . En tanke var ett demon / Skelett huvud som sitter ovanför fönstret på sidan och försöker ta sig ur chassit med hjälp av skelett händer som tar tag i kanterna på rutan eller något i den stilen, och Fronten kommer få en hög med "kranier" i miniatyr format , med ett kors ståendes mitt i för att kanske symbolisera vad som finns i datorn som försöker ta sig ut Men som sagt, jag pillar i PHSP för att kunna visa på bästa vis hur saker o ting är menat. och såna saker , 3d frästa i frigolit kostar en del . ett demon huvud , i verklig storlek = runda slängor 5-7000kr men jag fick ett "kompis"pris på 1500kr :s Huvudet ser ut såhär ![]() håll till godo grappar . bilder kommer allt eftersom jag gör saker o ting ![]() Edit : Just nu sitter jag i PHSP och försöker få till en snygg teaser som kommer så nära de slutgiltiga resultatet som möjligt. Senast redigerad av unbound 2012-06-22 klockan 12:02. Anledning: komplettering
| 2012-06-15, 08:28 | #2 |
Bl00mMedlem Plats: Stockholm Registrerad: jul 2007 |
Kan Bli intressant, Lycka till!
| 2012-06-15, 09:37 | #4 |
Citat:
Skickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-15, 09:38 | #5 |
Citat:
bild kommer när jag slutat jobba . finns en ungefärlig prototyp på den som såldes för 8k :sSkickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-15, 11:54 | #6 |
SpilleMedlem Plats: Göteborg Registrerad: jan 2012 |
Naaajs att du hoppar igång med de!
Ja kaaaaaanske vet ett alternativ till att köpa ett huvud för 8k ;D Måste spåna lite på de bara, men borde inte va omöjligt! Kan berätta mer på skype nån dag
| 2012-06-15, 13:30 | #8 |
mjoe , men de blir en kostnad oavsett vad , sen att jag får det för 1500kr talar vi icke högt om .. ska hem nu o redigera första inlägget , läga upp teaser och hur det evt kommer se ut som slutresultat
![]() Skickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-15, 15:11 | #9 |
Citat:
| 2012-06-15, 15:34 | #11 |
Citat:
Men nu är snart de mest dyra inhandlat (chassi, Nätagg, MB , Prolle och sånt) så nu är de bara lite smågrejjer som färg , spackel och liknande som kan tänkas behövas under resans gång
| 2012-06-18, 02:18 | #12 |
ojoj , nu närmar sig leverans dag av kylning / Chassi och SSD Disc .. samtliga grejjer (förutom chassit ) åker i nuvarande Rigg för att användas så klart ? medans jag moddar o donar med mitt chassi ..
Har lagt Demonhuvvet på is just nu, och har tänkt på en annan idé som består av Dödskallar från akvariedekoration som kommer skäras / kapas / stympas till önskad form och vridning för att sedan komma ut ur sidan ( som demonhuvvet skulle gjort ) alltså kommer det bli en hel sida med olika dödskallar och evt en hel drös med dödskallar i botten av sidan för att simulera en kanske " massgrav " om man kan kalla det för det .. Hade även en tanke att få ut en skelett arm nånstans från chassit som smyger sig mot fronten och greppar tag i något föremål i frontplåten ? Det mesta kommer nog byggas i Epoxy ( ska testa biltemas först och se om där e någorlunda kvalisort på skiten att bygga med ) annars får jag gå över till häftigare grejjer .. har tidigare använt bygg/fogskum att liksom göra en stor klump och skära ut saker o ting där .. Vi får se hur shit blir . Kärringen fyller ju år o grejjer så inte så himla uppskattat att modda den 30:e (precis efter löning ) meen, nånting skojj kommer hända .Den som väntar på nått gott , Har väntat alldeles för länge. Men o andra sidan, har man väntat lite så kan man vänta lite till
| 2012-06-18, 18:31 | #13 |
MulleEngModerator Plats: Ängelholm Registrerad: sep 2008 |
Det ser ju ut att bli ett verkligt annorlunda projekt som du ska genomföra, dock så har jag lite svårt att tänka mig slutresultatet, men det kommer väl
Nya Projektet! Snowy Winter Min flickr FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över. |
|
| 2012-06-18, 19:17 | #14 |
Citat:
let the modding begin ![]() Skickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-19, 16:38 | #15 |
kul att grejjerna kom igår
dock va min sata DoA så ännu 8 dagars väntan på den . men den ska ju inte i riggen föreens om ett tag . moddnung av chassit har ia börjat, kapat bort alla hdd bays , och 1 cdbay .. vafan ska jag med allt de skitet , filmer laddar jag ner på min htpc , och enda spelet jag spelar är WoW o de kommer ligga på SSD också , så 500gig free e lagom hdd för mig .bilder kommer ikväll om min dator väll släppa xpress recovery shit Skickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-20, 16:58 | #16 |
ikväll kommer det lita bilder
mestadels på hillbilly modning av "innerchassi/stommen" men även på lide annat pyssel . fått mig en B version av dremel multi , men den fungerar till det den ska så jag e glad .upfate blir runt 01.00 i natt då jag slutar 23.30.. fuckyeeh Skickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-20, 17:06 | #17 |
Sheik YerboutiMedlem Plats: Stockholm Registrerad: sep 2011 |
Citat:
| 2012-06-20, 19:34 | #18 |
Citat:
![]() Skickades från m.sweclockers.com
| 2012-06-22, 12:03 | #19 |
Här kommer första update med bilder. Sorry för att det har tagit tid men min SSD som va DoA slog ut dom andra HDDerna, ( eller så va de jag själv som kladda till shit i bios ) men iaf e allt uppe o köra förutom min SSD..
Chassit har genomgått en liten moddning sofar. Ber om ursäkt för bildkvalisort och storlek , uppladdade direkt från tele -> ladda-upp.com -> länkade här.. Tipsa gärna om var man annars kan ladda upp bilder då Ladda-upp inte vill visa bild i inlägget utan bara ![]() All new and stripped ![]() Hillbilly moddning ftw ! HDD platser borttagna ( mer luft genom för frontfläktar ) och endast en DVDbay kvar i toppen ![]() Det ni ser hänga där, är botten av HDD hållaren ifall jag nu skulle få för mig att behålla iaf 2 platser i botten av chassit ( Vilket jag Gjorde men inte fottat än ) Just nu , har jag provmonterat en HDD och de 2 frontfläktarna. Ivrig som man vatt när man beställde skitet, så glömde jag att läsa att där faktiskt va plats till 2x 140mm fläktar i fronten, vilket brukar vara 2x 120 eller 1x140 .. så nu har ska jag beställa 2x140mm fläktar med.. Mitt i detta projekt måste jag bygga nytt skrivbord ( Frugans Order ) då mitt "paradis" just nu ser ut som kom o släng en granat här . så bifogar lite bilder på nuvarande paradis och lite annat tillbehör till nya skrivbordet.. ![]() Ett styck vinkel "järn" som ska få sin plats under skrivbordet .. 45cm djupt och 25cm högt, gjort av 2x3cm L-järn och en 1x3cm fyrkantsprofil som stag imellan, Målas vitt under måndagen när bordskivorna hämtas ![]() ![]() jahapp här var datorn iaf . inget överdrivet sofar gamla riggen som får köra atm medans moddning av nya chassit försigår, orkar inte riva ut allt från de nya varje gång man ska göra nått så de nya kommer bli 100% färdigställt innan en enda pinal åker in i det om ni undrar vad det vita på hyllan är så e de en vuxenblöjja för en kommande svensexa en kompis ska ha på sig på stan tillsammans med en potatissäck och lårhöga stövlar ![]() ![]() Och för att alla gillar bilder , får ni en på min TV o hemmabio som aldrig används pga extremt böliga grannar -_-
| 2012-10-18, 07:27 | #20 |
jahaja.. Detta projektet starta ut bra, men avtog senare i fart tyvärr i brist på pengar helt enkelt.
intresse finns där och viljan finns där, men fliset räcker inte till. Dödskallarna jag tänkte beställa kostar ca $30-40 och behöver ett par stycken till. Där in imellan kom där en massa annat. Men har iaf änsålänge trots all tid och skit kommit över en dödskalle som jag faktiskt lyckats få dit på ett hyffsat snyggt sätt. har även flyttat en del sladdar från toppen och ner i fronten istället. Jag fortsätter i den mån pengarna räcker till, och helt plötsligt dyker där upp en Photobomb mitt i allt.. Men, känner ni någon med någon dödskalle/spargris skalle i plastliknande material (porslin är jobbigt att såga i ) så hojta gärna till om vederbörande skall göra sig av med det ![]() Såhär ser iallafall fronten ut INNAN jag flyttade sladdarna. http://www.ladda-upp.com/bilder/76212/werqweweqq Efter sladdflytten blev det Såhär: http://www.ladda-upp.com/bilder/76213/ytryrtytu På bilderna är bara grovjobbet klart. Jag vill göra allt grovjobb innan finpolering o finlir så jag inte lägger tid på att finslipa saker, och så ska det kanske inte vara så ![]() Håll till godo. Unbound!
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes