Verktyg Visningsval
2012-06-15, 08:20   #1

unbound

Medlem

Registrerad: maj 2012

projekt: Dark extradition

nu ar tiden blivit mogen nog att starta ett långsamtgående projekt då jag har en krävande sambo , Som görna bygger naglar o skit för x antal hundra kronor men blir sur om jag köper dator prylar ..

Men eftersom jag lagt festandet i garderoben , så plockar jag nu fram mitt intresse för dator och div modning ( Sysslat mycket med billjud och liknande innan) så kunskap finns där iaf.

men sim läget ligger nu är iaf halva mitt Cx600 sleevat vitt Dock kommer jag antagligen köpa / eller iaf införskaffa mig ett något större nätagg, och en helt annan sleeve då vitt var menat till projektet från början , men allt övergick i svart istället för vitt, och därför får jag nu byta sleeve till svart orange och röd för att symbolisera kanske lite mer Helvete stuk på saker där inne ,

moderkort sitter i en tillfällig rigg tillsammans med mitt ena HD6770 och resterande prylar för att få maskineriet att puffa vidare .

chassit : Bitfenix Shernobi
kylning : x- antal bequiet 120mm och en antec h2o kuhler , ska försöka göra en adapterplatta till min h70 o sätta på grafikkortet när jag nu väljer att beställa nytt sådant

bygget kommer som sagt ta tid och kommer ha ett inslag demoner och darkside grejjer . En tanke var ett demon / Skelett huvud som sitter ovanför fönstret på sidan och försöker ta sig ur chassit med hjälp av skelett händer som tar tag i kanterna på rutan eller något i den stilen, och Fronten kommer få en hög med "kranier" i miniatyr format , med ett kors ståendes mitt i för att kanske symbolisera vad som finns i datorn som försöker ta sig ut Men som sagt, jag pillar i PHSP för att kunna visa på bästa vis hur saker o ting är menat. och såna saker , 3d frästa i frigolit kostar en del . ett demon huvud , i verklig storlek = runda slängor 5-7000kr men jag fick ett "kompis"pris på 1500kr :s

Huvudet ser ut såhär

håll till godo grappar . bilder kommer allt eftersom jag gör saker o ting

Edit : Just nu sitter jag i PHSP och försöker få till en snygg teaser som kommer så nära de slutgiltiga resultatet som möjligt.

Senast redigerad av unbound 2012-06-22 klockan 12:02. Anledning: komplettering
2012-06-15, 08:28   #2

Bl00m

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2007

Kan Bli intressant, Lycka till!
Project: Sasori - A Military mITX Build
Bl00m är inte uppkopplad
2012-06-15, 09:24   #3

ODDNAME

Medlem

ODDNAMEs avatar

Plats: Hörby

Registrerad: mar 2004

"ett demon huvud , i verklig storlek " Hur stor är en demon då?
ODDNAME är inte uppkopplad
2012-06-15, 09:37   #4

unbound

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bl00m Visa inlägg
Kan Bli intressant, Lycka till!
det kommer det verkligen bli .. finns ett annat här på swe där han moddat chassit med kugghjul o liknande .. kommer väl hamna i samma "extrema" klass tror när allt är klart o om det vill sig väl .. saker o ting kostar o jobbar man sen mongoskift på det , så har man oftast bara nån timme om dagen och sen helgerna .. Juli e de semester iaf , så då borde man kunna börja kapa sönder boxen o skit :/

Skickades från m.sweclockers.com
2012-06-15, 09:38   #5

unbound

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ODDNAME Visa inlägg
"ett demon huvud , i verklig storlek " Hur stor är en demon då?
menade i storlek med våra huvud bild kommer när jag slutat jobba . finns en ungefärlig prototyp på den som såldes för 8k :s

2012-06-15, 11:54   #6

Spille

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2012

Naaajs att du hoppar igång med de! Ja kaaaaaanske vet ett alternativ till att köpa ett huvud för 8k ;D Måste spåna lite på de bara, men borde inte va omöjligt! Kan berätta mer på skype nån dag
2012-06-15, 12:06   #7

ODDNAME

Medlem

ODDNAMEs avatar

Plats: Hörby

Registrerad: mar 2004

Alternativt är att låta någon med fräs fräsa fram det i delar så du bara limmar ihop och finslipar lite
ODDNAME är inte uppkopplad
2012-06-15, 13:30   #8

unbound

Medlem

mjoe , men de blir en kostnad oavsett vad , sen att jag får det för 1500kr talar vi icke högt om .. ska hem nu o redigera första inlägget , läga upp teaser och hur det evt kommer se ut som slutresultat

2012-06-15, 15:11   #9

unbound

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ODDNAME Visa inlägg
Alternativt är att låta någon med fräs fräsa fram det i delar så du bara limmar ihop och finslipar lite
Alternativt kommer jag köpa Prydnads dödskallar som man typ har i akvarien och modifiera lite lätt för att passa in i stuket, och samtidigt få de riktigt snyggt
2012-06-15, 15:22   #10

asphyxie

Medlem

Plats: Vancouver, BC

Registrerad: jul 2009

Låter som ett ambitiöst projekt. Ska följas med intresse, lycka till!
2012-06-15, 15:34   #11

unbound

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av asphyxie Visa inlägg
Låter som ett ambitiöst projekt. Ska följas med intresse, lycka till!
Tanken är att de ska bli extremt och ambitiöst ja, men tyvärr får man ju käppar i ekonomin ibland, och får ändra prioriteringar utefter vad plånkan säger

Men nu är snart de mest dyra inhandlat (chassi, Nätagg, MB , Prolle och sånt) så nu är de bara lite smågrejjer som färg , spackel och liknande som kan tänkas behövas under resans gång
2012-06-18, 02:18   #12

unbound

Medlem

ojoj , nu närmar sig leverans dag av kylning / Chassi och SSD Disc .. samtliga grejjer (förutom chassit ) åker i nuvarande Rigg för att användas så klart ? medans jag moddar o donar med mitt chassi ..

Har lagt Demonhuvvet på is just nu, och har tänkt på en annan idé som består av Dödskallar från akvariedekoration som kommer skäras / kapas / stympas till önskad form och vridning för att sedan komma ut ur sidan ( som demonhuvvet skulle gjort ) alltså kommer det bli en hel sida med olika dödskallar och evt en hel drös med dödskallar i botten av sidan för att simulera en kanske " massgrav " om man kan kalla det för det ..

Hade även en tanke att få ut en skelett arm nånstans från chassit som smyger sig mot fronten och greppar tag i något föremål i frontplåten ?

Det mesta kommer nog byggas i Epoxy ( ska testa biltemas först och se om där e någorlunda kvalisort på skiten att bygga med ) annars får jag gå över till häftigare grejjer .. har tidigare använt bygg/fogskum att liksom göra en stor klump och skära ut saker o ting där .. Vi får se hur shit blir . Kärringen fyller ju år o grejjer så inte så himla uppskattat att modda den 30:e (precis efter löning ) meen, nånting skojj kommer hända .

Den som väntar på nått gott , Har väntat alldeles för länge. Men o andra sidan, har man väntat lite så kan man vänta lite till
2012-06-18, 18:31   #13

MulleEng

Moderator

MulleEngs avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: sep 2008

Det ser ju ut att bli ett verkligt annorlunda projekt som du ska genomföra, dock så har jag lite svårt att tänka mig slutresultatet, men det kommer väl
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över.
MulleEng är inte uppkopplad Folding
2012-06-18, 19:17   #14

unbound

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MulleEng Visa inlägg
Det ser ju ut att bli ett verkligt annorlunda projekt som du ska genomföra, dock så har jag lite svårt att tänka mig slutresultatet, men det kommer väl
chassit har anlänt till mig . så ska hem efter jobb o packa upp skit ich studera möjligheter och börja skissa direkt på plåtjäveln där div dödskallar ska sitta / " komma ut " ur chassit .. ska även komma på en lösning med toppen , och hur jag ska göra med fronten . om jag ska behålla "skullpile" med ett slitet kors stående i eller där kommer nån annan lösning .. nu blir de ju snart bildupdate o shit grabbar ..

let the modding begin

2012-06-19, 16:38   #15

unbound

Medlem

kul att grejjerna kom igår dock va min sata DoA så ännu 8 dagars väntan på den . men den ska ju inte i riggen föreens om ett tag . moddnung av chassit har ia börjat, kapat bort alla hdd bays , och 1 cdbay .. vafan ska jag med allt de skitet , filmer laddar jag ner på min htpc , och enda spelet jag spelar är WoW o de kommer ligga på SSD också , så 500gig free e lagom hdd för mig .

bilder kommer ikväll om min dator väll släppa xpress recovery shit

2012-06-20, 16:58   #16

unbound

Medlem

ikväll kommer det lita bilder mestadels på hillbilly modning av "innerchassi/stommen" men även på lide annat pyssel . fått mig en B version av dremel multi , men den fungerar till det den ska så jag e glad .

upfate blir runt 01.00 i natt då jag slutar 23.30..

fuckyeeh

2012-06-20, 17:06   #17

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av unbound Visa inlägg
ikväll kommer det lita bilder mestadels på hillbilly modning av "innerchassi/stommen" men även på lide annat pyssel . fått mig en B version av dremel multi , men den fungerar till det den ska så jag e glad .

upfate blir runt 01.00 i natt då jag slutar 23.30..

fuckyeeh

Håller andan
2012-06-20, 19:34   #18

unbound

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LTsm Visa inlägg
Håller andan
gör för fan inte det .. där e ett par timmar tills kl 01.00 .. så då e du död p kan nt se inledningen av modifikation

2012-06-22, 12:03   #19

unbound

Medlem

Här kommer första update med bilder. Sorry för att det har tagit tid men min SSD som va DoA slog ut dom andra HDDerna, ( eller så va de jag själv som kladda till shit i bios ) men iaf e allt uppe o köra förutom min SSD..

Chassit har genomgått en liten moddning sofar.

Ber om ursäkt för bildkvalisort och storlek , uppladdade direkt från tele -> ladda-upp.com -> länkade här.. Tipsa gärna om var man annars kan ladda upp bilder då Ladda-upp inte vill visa bild i inlägget utan bara

All new and stripped

Hillbilly moddning ftw ! HDD platser borttagna ( mer luft genom för frontfläktar ) och endast en DVDbay kvar i toppen

Det ni ser hänga där, är botten av HDD hållaren ifall jag nu skulle få för mig att behålla iaf 2 platser i botten av chassit ( Vilket jag Gjorde men inte fottat än )

Just nu , har jag provmonterat en HDD och de 2 frontfläktarna. Ivrig som man vatt när man beställde skitet, så glömde jag att läsa att där faktiskt va plats till 2x 140mm fläktar i fronten, vilket brukar vara 2x 120 eller 1x140 .. så nu har ska jag beställa 2x140mm fläktar med..

Mitt i detta projekt måste jag bygga nytt skrivbord ( Frugans Order ) då mitt "paradis" just nu ser ut som kom o släng en granat här . så bifogar lite bilder på nuvarande paradis och lite annat tillbehör till nya skrivbordet..

Ett styck vinkel "järn" som ska få sin plats under skrivbordet .. 45cm djupt och 25cm högt, gjort av 2x3cm L-järn och en 1x3cm fyrkantsprofil som stag imellan, Målas vitt under måndagen när bordskivorna hämtas

jahapp här var datorn iaf . inget överdrivet sofar gamla riggen som får köra atm medans moddning av nya chassit försigår, orkar inte riva ut allt från de nya varje gång man ska göra nått så de nya kommer bli 100% färdigställt innan en enda pinal åker in i det om ni undrar vad det vita på hyllan är så e de en vuxenblöjja för en kommande svensexa en kompis ska ha på sig på stan tillsammans med en potatissäck och lårhöga stövlar

Och för att alla gillar bilder , får ni en på min TV o hemmabio som aldrig används pga extremt böliga grannar -_-
2012-10-18, 07:27   #20

unbound

Medlem

jahaja.. Detta projektet starta ut bra, men avtog senare i fart tyvärr i brist på pengar helt enkelt.

intresse finns där och viljan finns där, men fliset räcker inte till. Dödskallarna jag tänkte beställa kostar ca $30-40 och behöver ett par stycken till. Där in imellan kom där en massa annat.

Men har iaf änsålänge trots all tid och skit kommit över en dödskalle som jag faktiskt lyckats få dit på ett hyffsat snyggt sätt.

har även flyttat en del sladdar från toppen och ner i fronten istället.

Jag fortsätter i den mån pengarna räcker till, och helt plötsligt dyker där upp en Photobomb mitt i allt..

Men, känner ni någon med någon dödskalle/spargris skalle i plastliknande material (porslin är jobbigt att såga i ) så hojta gärna till om vederbörande skall göra sig av med det

Såhär ser iallafall fronten ut INNAN jag flyttade sladdarna.
http://www.ladda-upp.com/bilder/76212/werqweweqq

Efter sladdflytten blev det Såhär:
http://www.ladda-upp.com/bilder/76213/ytryrtytu

På bilderna är bara grovjobbet klart. Jag vill göra allt grovjobb innan finpolering o finlir så jag inte lägger tid på att finslipa saker, och så ska det kanske inte vara så

Håll till godo.

Unbound!

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb