Sidan 2 av 7 1 2 345 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-07-09, 14:18   #31

epetersson

Medlem

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Flaxson Visa inlägg
http://www.mnpctech.com/casemodstore.html
De har jätte många olika galler, och väldigt mycket intressanta delar när man ska modda, gå in där och kolla
Jag har kollat där, rätt dyrt faktiskt, 200kr per galler och tror att frakten blir ännu dyrare iochmed att det är från USA, men tack för förslaget!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av HerrGoreMann Visa inlägg
Jag hade nog tyckt bättre om den här formen. Biten där bokstäverna sitter känns lite för skarpt.
http://i.imgur.com/FtXIY.png
Aa du har nog en poäng, ska rita ut det på sidpanelen när jag kommer hem på onsdag. Tack så mycket för förslaget!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bursecarl Visa inlägg
Skriv EP centrerat ovanför fläktgallret och dra en rak linje där du tänkt ha EP.
Bara en ide.
Hur menar du med sträcket?
Sen har jag en en plexiskiva som är 36,5x40cm, så måste utgå från dessa mått
epetersson är inte uppkopplad
2012-07-09, 14:23   #32

bursecarl

Medlem

bursecarls avatar

Plats: Burseryd

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av epetersson Visa inlägg
Jag har kollat där, rätt dyrt faktiskt, 200kr per galler och tror att frakten blir ännu dyrare iochmed att det är från USA, men tack för förslaget!

Aa du har nog en poäng, ska rita ut det på sidpanelen när jag kommer hem på onsdag. Tack så mycket för förslaget!

Hur menar du med sträcket?
Sen har jag en en plexiskiva som är 36,5x40cm, så måste utgå från dessa mått

Väldigt snabbt gjort, du får centrera bättre och så. Men hoppas du förstår iden.
ERGO Är nu utbytt mot Caselab M8, Asus Rampage IV Extreme, Intel 3930K, Noctua NH-U12P, 16 gb vengeance, 2x Corsair gt 120 gb ssd, Sapphire HD 7970+XFX HD 7970, Corsair AX 1200. Ungarnas rigg: FD Arc mini, I7 920 kyls med CM 212 Evo, Asus Rampage III Gene, Gigabyte 6950 2GB, OCZ 3x2GB,1x500GB, OCZ modstream 600W. @TV1 Zotac AD10, @TV2 Zotac AD02, @TV3 Någon 775 historia. PS3, laptop och plattor finnes också.
bursecarl är uppkopplad nu
2012-07-09, 15:01   #33

epetersson

Medlem

Citat:
http://forumbilder.se/images/17201232208PMc1eb.jpg
Väldigt snabbt gjort, du får centrera bättre och så. Men hoppas du förstår iden.
Aha, jag förstår precis.
Men saken är den att jag vill ha plexi bakom och min plexiskiva är inte riktigt i den storleken.. Men ser definitivt bra ut! Skall kolla vidare när jag är hemma. Tack för förslaget!
2012-07-09, 16:55   #34

nikmalm

Medlem

Plats: Kinna

Registrerad: jul 2012

Citat:
Aha, jag förstår precis.
Men saken är den att jag vill ha plexi bakom och min plexiskiva är inte riktigt i den storleken.. Men ser definitivt bra ut! Skall kolla vidare när jag är hemma. Tack för förslaget!
Du skulle ju kunna göra så här om du vill ha plexi bakom EP-loggan.
nikmalm är inte uppkopplad
2012-07-09, 17:31   #35

epetersson

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nikmalm Visa inlägg
Du skulle ju kunna göra så här om du vill ha plexi bakom EP-loggan.
http://forumbilder.se/images/eb201255518PMead0.jpg
Ännu ett snyggt förslag!
Uppskattar verkligen att folk kommer med idéer!
2012-07-09, 18:00   #36

Spille

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ännu ett snyggt förslag!
Uppskattar verkligen att folk kommer med idéer!
om du vill behålla den formen du hade runt bokstäverna från början kan du ju alltid ha en separat skiva ovanpå chassiplåten med den formen

rita lite snabbt med blått för o försöka visa

2012-07-09, 18:43   #37

epetersson

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Spille Visa inlägg
om du vill behålla den formen du hade runt bokstäverna från början kan du ju alltid ha en separat skiva ovanpå chassiplåten med den formen

rita lite snabbt med blått för o försöka visa

http://cdn.imghack.se/images/bfbe977...ea2d731155.jpg
Mja det kan säkert också bli snyggt om man gör det ordentligt! Tack
Hehe så många idéer, ser fram emot att rita ut lite på själva chassit för att se hur det ser ut.
2012-07-09, 19:00   #38

epetersson

Medlem

Ännu en update
Idag har jag köpt fläktar! Fläktarna jag har valt ser ni nedan, de är Xigmatek XAF-F1256.
http://www.xigmatek.com/product.php?...=specification
Lite specs på fläktarna:
1500 rpm
75.3 CFM
Max 24 dBA
Blå/genomskinliga blad.
4 vita LEDs
Svart Ram.

Kanske inte världens tystaste fläktar , men anledningen till att jag valde dessa är dels för att de ser snygga ut. De har blåa blad precis som jag ville ha, då jag vill behålla färgschemat även när datorn är avstängd. Sedan också för att jag älskar faktumet att de har vita LEDs, eftersom att jag vill ha diskret belysning i chassit, men vill inte ha så starkt som en LED slinga eller katod hade lyst, (som jag sagt tidigare, är inte sugen på ett rejvparty i burken hehe ). Vill ha något så man kan tyda komponenterna även i mörkret. Så tror att dessa blir superbra! Har letat info och inte hittat allt för mycket angående dem, någon som har erfarenhet av dem?

Kommer ha två i toppen samt två i sidan på radiatorn.
Anyway, här är lite bilder på dem!

Såhär ser de ut när de inte är igång:

När de är igång:

Kan även tillägga att jag köpt en 25cm 8-pins förlängare för att försäkra mig om att kabeln når upp till moderkortet i detta höga chassit

Mvh
2012-07-09, 20:22   #39

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Min källare!!!

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ännu en update
Idag har jag köpt fläktar! Fläktarna jag har valt ser ni nedan, de är Xigmatek XAF-F1256.
http://www.xigmatek.com/product.php?...=specification
Lite specs på fläktarna:
1500 rpm
75.3 CFM
Max 24 dBA
Blå/genomskinliga blad.
4 vita LEDs
Svart Ram.

Kanske inte världens tystaste fläktar , men anledningen till att jag valde dessa är dels för att de ser snygga ut. De har blåa blad precis som jag ville ha, då jag vill behålla färgschemat även när datorn är avstängd. Sedan också för att jag älskar faktumet att de har vita LEDs, eftersom att jag vill ha diskret belysning i chassit, men vill inte ha så starkt som en LED slinga eller katod hade lyst, (som jag sagt tidigare, är inte sugen på ett rejvparty i burken hehe ). Vill ha något så man kan tyda komponenterna även i mörkret. Så tror att dessa blir superbra! Har letat info och inte hittat allt för mycket angående dem, någon som har erfarenhet av dem?

Kommer ha två i toppen samt två i sidan på radiatorn.
Anyway, här är lite bilder på dem!

Såhär ser de ut när de inte är igång:
http://i.imgur.com/xl0Pe.jpg

När de är igång:
http://i.imgur.com/aUM5Y.jpg

Kan även tillägga att jag köpt en 25cm 8-pins förlängare för att försäkra mig om att kabeln når upp till moderkortet i detta höga chassit

Mvh
De ser ju alldeles underbara ut när de snurrar. Gillar att det blir lite diffust.
Motsatsen till Enermax fläktar alltså.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är inte uppkopplad
2012-07-09, 20:31   #40

epetersson

Medlem

Citat:
De ser ju alldeles underbara ut när de snurrar. Gillar att det blir lite diffust.
Motsatsen till Enermax fläktar alltså.
http://enermax.com/userfiles/image/trio_b.jpg
Precis så jag känner! Hatar de konkreta led slingorna som t.ex. Enermax fläkten som du länkade ovan, tycker det ser cirkus-aktigt ut hehe Vill ha det så utspritt som möjligt.
2012-07-09, 23:40   #41

epetersson

Medlem

Hej!
Hittade radiatorgaller på chilledpc för endast 70kr för 240mm sedan 25kr för frakt till Sverige. Fruktansvärt billigt!
Men kom då att tänka på något, brukar man få med långa skruvar när man köper radiatorer för att kunna fästa skruvar eller hur funkar det? Tänkte om man skall fästa 2x 120mm fläktar på en 240mm radiator borde man la få med 8 långa skruvar i paketet med radiator.
Sedan, beställer antingen 50m eller 70m paracord sleeve, är inte riktigt säker ännu på hur mycket som behövs. Vad tror ni? Har räknat ut att jag behöver sammanlagt cirkus 37m för 24pin, 4+4 pin, 4x 6+2 pins. Det som är kvar är 3x 4 pin molex och sedan 3 eller 4 sata power.
Tror ni 50m räcker? Enligt mina uträkningar bör det det räcka men hör gärna era tankar kring det
(som jag nämnt tidigare är jag ej hemma förrens på onsdag, så kan icke mäta sladdarna för att få exakt uppfattning, men har kollat upp mått på internet så det är vad jag får det till)
Godnatt!
2012-07-09, 23:44   #42

HCP

Medlem

HCPs avatar

Plats: Sundsvall

Registrerad: feb 2003

Flikar in med ett förslag på fönster jag också.

Grått = sidoplåten.
Behåll EP i plåt, skär ut resten och sätt plexi bakom.

2-minuters pill, så jag la inte så mycket tid på dimensioner etc.

2012-07-09, 23:58   #43

epetersson

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HCP Visa inlägg
Flikar in med ett förslag på fönster jag också.

Grått = sidoplåten.
Behåll EP i plåt, skär ut resten och sätt plexi bakom.

2-minuters pill, så jag la inte så mycket tid på dimensioner etc.

http://i777.photobucket.com/albums/y...a/epwindow.jpg
Det där såg redigt bra ut! Möjligtvis att jag isåfall tar initialerna lite mindre, då jag är den typ av människa som gillar en stor fönsteryta, men definitivt en design att överväga! Tack så mycket! För övrigt tycker jag att ditt projekt med shinobin ser mycket lovande ut!
2012-07-10, 01:36   #44

lucifer579

Medlem

lucifer579s avatar

Plats: uddevalla

Registrerad: sep 2007

Följer denna, verkar kunna bli ett kul bygge
Keep it up!
lucifer579 är inte uppkopplad
2012-07-10, 09:52   #45

epetersson

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lucifer579 Visa inlägg
Följer denna, verkar kunna bli ett kul bygge
Keep it up!
Kul att du finner det intressant! Tack för feedback
2012-07-10, 09:55   #46

epetersson

Medlem

Ännu en update, såhär innan jag kommer hem och kan göra saker i praktiken, har nu beställt sleeve!
Valde att köra paracord.

Här är vad jag köpte:
30m blå
30m svart
10m vit

Tänkte lika bra att vara säker på att det räcker och beställa 70m Ser fram emot att sleeva, har dock hört att det skall vara tidskrävande, plus så har jag inget verktyg för att ta ut pinsen.. Skall man köra getthomode och tejpa ett gem och använda detta hehe?

Återkommer med hur färgkombinationen kommer att se ut när jag fått hem paracorden!
2012-07-10, 10:01   #47

HCP

Medlem

HCPs avatar

Citat:
Ännu en update, såhär innan jag kommer hem och kan göra saker i praktiken, har nu beställt sleeve!
Valde att köra paracord.

Här är vad jag köpte:
30m blå
30m svart
10m vit

Tänkte lika bra att vara säker på att det räcker och beställa 70m Ser fram emot att sleeva, har dock hört att det skall vara tidskrävande, plus så har jag inget verktyg för att ta ut pinsen.. Skall man köra getthomode och tejpa ett gem och använda detta hehe?

Återkommer med hur färgkombinationen kommer att se ut när jag fått hem paracorden!
Jag tillverkade egna verktyg på en knapp minut.
Ett gem, vecklade ut och klippte i mitten, vek de två bitarna som ett L
Slipade kanterna med en fil så att de blev tunna längst ut.
Sen bara stoppa ner bitarna på var sida av kontakten och dra ut kabeln med stift och allt.

För att ta molex tog jag en bläckpenna, tog ut innehållet med röret där färgen är. (ta en som det är lite kvar i)
I ena änden skar jag längsmed röret, så att det kan expandera lite, typ 5mm
Sen trär jag röret över molen-pin och drar ut kabeln.

Behöver inte fundera på om nåt går sönder, för många har sagt att det är just verktygen som ger vika.

Edit: Bild på mitt gem-verktyg

Senast redigerad av HCP 2012-07-10 klockan 10:16.
2012-07-10, 10:05   #48

epetersson

Medlem

Citat:
Jag tillverkade egna verktyg på en knapp minut.
Ett gem, vecklade ut och klippte i mitten, vek de två bitarna som ett L
Slipade kanterna med en fil så att de blev tunna längst ut.
Sen bara stoppa ner bitarna på var sida av kontakten och dra ut kabeln med stift och allt.

För att ta molex tog jag en bläckpenna, tog ut innehållet med röret där färgen är. (ta en som det är lite kvar i)
I ena änden skar jag längsmed röret, så att det kan expandera lite, typ 5mm
Sen trär jag röret över molen-pin och drar ut kabeln.

Behöver inte fundera på om nåt går sönder, för många har sagt att det är just verktygen som ger vika.
Låter jättebra, detta skall provas! Tack så mycket för tipsen
2012-07-10, 13:30   #49

nikmalm

Medlem

Citat:
Valde att köra paracord.

Här är vad jag köpte:
30m blå
30m svart
10m vit

Vart köpte du din paracord?

Jag provade att sleeva för första gången för någon vecka sedan, jag fick inte direkt blodad tand om man säger så. Men det är onekligt snyggt om man får till det bra, vilket inte var fallet hos mig

För att pilla ut molex-kontakter använde jag mig av en håltång, typ en sån här http://www.textilhuset.se/Archive/Im...lt%C3%A5ng.jpg
2012-07-10, 13:40   #50

epetersson

Medlem

Citat:
Vart köpte du din paracord?

Jag provade att sleeva för första gången för någon vecka sedan, jag fick inte direkt blodad tand om man säger så. Men det är onekligt snyggt om man får till det bra, vilket inte var fallet hos mig

För att pilla ut molex-kontakter använde jag mig av en håltång, typ en sån här http://www.textilhuset.se/Archive/Im...lt%C3%A5ng.jpg
Hehe, du får ju visa bild så man får se hur blev!

Aa, det funkar säkert bra det med

EDIT: köpte paracorden på http://www.knivbutik.se/, billigt, snabb leverans samt fri frakt!
2012-07-10, 17:31   #51

Flaxson

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Hehe, du får ju visa bild så man får se hur blev!

Aa, det funkar säkert bra det med

EDIT: köpte paracorden på http://www.knivbutik.se/, billigt, snabb leverans samt fri frakt!
Var köpte du krympslang?
Flaxson är inte uppkopplad
2012-07-10, 17:40   #52

epetersson

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Flaxson Visa inlägg
Var köpte du krympslang?
Tänkte köra metoden utan krympslang som funkar utmärkt på paracord, men har 1m svart krympslang ifrån MDPC om det skulle behövas
2012-07-10, 22:10   #53

epetersson

Medlem

Satt och insåg att tråden saknade något för att man skall få extra intresse från start, så kom på att man kunde fixa till en banner! Efter en stunds lekande i photoshop kom jag fram till något sådant! Bara något enkelt, men vad tycks om den?

Senast redigerad av epetersson 2012-07-10 klockan 22:33.
2012-07-10, 23:22   #54

HCP

Medlem

HCPs avatar

Ska du ha den på burken eller bara gjort ändå?

Svårt att säga om det passar utan att veta vad du ska göra med den
2012-07-10, 23:53   #55

epetersson

Medlem

Citat:
Ska du ha den på burken eller bara gjort ändå?

Svårt att säga om det passar utan att veta vad du ska göra med den
Hehe nej kommer inte ha denna på burken, eller aa, har inte tänkt den tanken , utan bara en banner/rubrik-bild för tråden där läsarna kan få en idé angående på färgtemat vid första ögonkastet på tråden.

EDIT: Bara för det gav du mig en idé! Finns det inte någonstans man kan fixa typ dekal av valfri text/utseende? Typ som den dekalen man får när man köper t.ex. Sabertoothen, där får man en dekal där det står "TUF Inside", tänkte om man kanske hade kunnat göra samma princip fast med "Dream Recovery"? Alltså endast bokstäverna med genomskinlig bakgrund,

Senast redigerad av epetersson 2012-07-11 klockan 00:08.
2012-07-11, 00:19   #56

bursecarl

Medlem

bursecarls avatar

Plats: Burseryd

Registrerad: mar 2010

Häftklammer som du rätar ut en änden på och plattar ev ut den änden du sticker ner i 24,8 eller 6 pin.
Det använder jag och tycker det funkar utmärkt. Gärna lite kraftigare häftklammer så får man lite kraft.
Bara ett tips när du sleevar.
ERGO Är nu utbytt mot Caselab M8, Asus Rampage IV Extreme, Intel 3930K, Noctua NH-U12P, 16 gb vengeance, 2x Corsair gt 120 gb ssd, Sapphire HD 7970+XFX HD 7970, Corsair AX 1200. Ungarnas rigg: FD Arc mini, I7 920 kyls med CM 212 Evo, Asus Rampage III Gene, Gigabyte 6950 2GB, OCZ 3x2GB,1x500GB, OCZ modstream 600W. @TV1 Zotac AD10, @TV2 Zotac AD02, @TV3 Någon 775 historia. PS3, laptop och plattor finnes också.
bursecarl är uppkopplad nu
2012-07-11, 06:24   #57

nikmalm

Medlem

Citat:
EDIT: Bara för det gav du mig en idé! Finns det inte någonstans man kan fixa typ dekal av valfri text/utseende? Typ som den dekalen man får när man köper t.ex. Sabertoothen, där får man en dekal där det står "TUF Inside", tänkte om man kanske hade kunnat göra samma princip fast med "Dream Recovery"? Alltså endast bokstäverna med genomskinlig bakgrund,
http://www.dekaltrim.nu/ kan du fixa egna dekaler, klicka på "Dekal designer" en bit ner i menyn på vänstra sidan. Det finns ett gäng färger och typsnitt och det är med genomskinlig bakgrund runt texten. Minsta mått är dock 10x1 cm, men det borde väl fungera?
2012-07-11, 06:43   #58

Cruelirony1

Medlem

Cruelirony1s avatar

Registrerad: dec 2011

Citat:
Jag hade nog tyckt bättre om den här formen. Biten där bokstäverna sitter känns lite för skarpt.
http://i.imgur.com/FtXIY.png
Tänker direkt på corsairs nya fläkt serie när man ser det röda runtom själva fönstret.
Skitsnyggt om man kompletterar bygget med Air-Serien!
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |
Cruelirony1 är inte uppkopplad
2012-07-11, 08:29   #59

epetersson

Medlem

Citat:
Häftklammer som du rätar ut en änden på och plattar ev ut den änden du sticker ner i 24,8 eller 6 pin.
Det använder jag och tycker det funkar utmärkt. Gärna lite kraftigare häftklammer så får man lite kraft.
Bara ett tips när du sleevar.
Tack för tipset!
Citat:
http://www.dekaltrim.nu/ kan du fixa egna dekaler, klicka på "Dekal designer" en bit ner i menyn på vänstra sidan. Det finns ett gäng färger och typsnitt och det är med genomskinlig bakgrund runt texten. Minsta mått är dock 10x1 cm, men det borde väl fungera?
Tack så mycket! Skall definitivt kolla upp det här, det kan nog bli snyggt
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cruelirony1 Visa inlägg
Tänker direkt på corsairs nya fläkt serie när man ser det röda runtom själva fönstret.
Skitsnyggt om man kompletterar bygget med Air-Serien!
Hehe, det jag har planerat är helt enkelt att fila kanterna till ett jämnt tillstånd och sedan måla med svart tousch, men mycket möjligt att jag målar någon färg som på bilden
2012-07-11, 12:55   #60

epetersson

Medlem

HEMFÄRD!
Nu är jag påväg hem igen! Ryktet säger att jag har några stycken paket väntandes på mig på posten.. Hmm
Tycker det luktar bildbomb på gång om ett par timmar
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb