Någon som vet var man kan få tag på svarta muttrar/skruvar (m3&m4)

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag på svarta muttrar/skruvar (m3&m4)

Brukar köpa skruv & sånt på Bauhaus normalt. Har provat spraymåla dom mattsvart, men det sitter inte alls bra tyvärr.

Just nu är jag på jagkt efter m3 25-30mm, 30-ish mm m4 med mutter, samt brickor både m3&m4.

Jag är i stockholmsområdet så gärna inga lokala butiker i götet eller så

Permalänk
Medlem

Har hittat Sifvert Skruv (www.sifvert-skruv.se) efter lite nätsökningar, och den verkar lovande. Dock framgår det inte av deras katalog (eller så är jag för korkad för att läsa den) om dom har skruv i andra färger än "au naturell", någon som har mer info?

Permalänk
Medlem

Vill du ha svart skruv så kan du ju leta efter 12:9 skruv i m3/m4, de brukar vara svarta och ha insex. Men på exempelvis swedol eller järnia-tillhörande butik i ditt närområde borde ha skruven.
Svarta brickor borde något företag som säljer berner's utbud ha, de kan även ha svart skruv.
mvh

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem

kan rapportera att sifverts skruv var en mycket trevlig butik, dom hade massvis med skruv där, det var självplock och dom sålde styckevis (kontra på vikt som bauhaus).

Vad gäller det jag sökte så var det halvbra resultat, skruv finns svart, då insexhuvud, men det är ju sak samma. Mutter fanns inte alls svart, och de enda brickor jag hade tur att hitta var en låda obehandlade m4 båtbrickor. Tydligen har dom inte svarta brickor heller, det bara "råkade stå en låda" utan märkning ute i butiken.

Ska prova swedol när jag är förbi barkarby nästa gång, det har varit stängt där i påskhelgen.

Permalänk
Medlem

Kollat hos Mekonomen?
Sist jag köpte skruv och mutter där så fanns de i svart!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Mutter fanns inte alls svart...

Ungefär samma resultat jag kom fram till under mitt bygge. Svarta muttrar och brickor är en bristvara som du inte kommer hitta i sverige, tyvärr. Om du inte kan dölja muttrarna eller gänga så kan du vända dig till ett företag som utför ytbehandling. De kanske kan hjälpa dig om du kommer med lite fika till dem?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Finns ju massor på http://www.ebay.co.uk/ om man söker i alla storlekar och färger, både muttrar, skruv och brickor till en billig peng.

Permalänk
Medlem

Själv beställde jag svarta m3 från ebay samt conrad, både hade bra pris och snabb leverans.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! men får bli till nästa bygge tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Tack för tipsen! men får bli till nästa bygge tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Provat spraymåla dom, och sen skicka in dom i ugnen på 120 grader i ca 5 min ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Provat spraymåla dom, och sen skicka in dom i ugnen på 120 grader i ca 5 min ?

måste missat det här svaret, ska ha det i åtanke till nästa bygge också. Ugnsbakningen skulle då typ "härda" färgen antar jag?