Permalänk

Pro Controller till PC?

Vet inte om jag kommit in på rätt del av forumet men jag skriver här så länge.

Jag äger nämligen ett Wii U och har vant mig vid dess kontroll. Tyckte nu senast i helgen att det vore riktigt skönt om man kunnat koppla in den och spela på datorn.
Nu undrar jag vilken programvara jag behöver för att kunna använda den till diverse spel på Steam eller annan plattform?
Jag har en bluetooth dongle som jag använt för att kunnat ansluta till datorn utan problem men sen vet jag inte hur jag ska fortsätta. Måste/kan jag emulera en xbox kontroll?

Permalänk
Medlem

Ren gissning nu men det finns ett program som heter Xpadder som kanske skulle fungera.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wennerstrom:

Vet inte om jag kommit in på rätt del av forumet men jag skriver här så länge.

Jag äger nämligen ett Wii U och har vant mig vid dess kontroll. Tyckte nu senast i helgen att det vore riktigt skönt om man kunnat koppla in den och spela på datorn.
Nu undrar jag vilken programvara jag behöver för att kunna använda den till diverse spel på Steam eller annan plattform?
Jag har en bluetooth dongle som jag använt för att kunnat ansluta till datorn utan problem men sen vet jag inte hur jag ska fortsätta. Måste/kan jag emulera en xbox kontroll?

Om du googlar lite så kommer du hitta allt du behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Om du googlar lite så kommer du hitta allt du behöver.

Är det ditt standardsvar på allt?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

yup

Skrivet av netbuddy:

Är det ditt standardsvar på allt?

Tråkigt svar men sant

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag googlade för skojs skull, med mindre ord som krävdes än att skriva ursprungsinlägget

http://www.destructoid.com/wii-u-pro-controller-can-now-be-us...

ETT av mååånga resultat som ger samma slutresultat; wii u kontroll på pc.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz