Permalänk
Medlem

laptop kylare

Jo hejsan , håller på att bygga en laptopkylare.

har 2st fläktar som jag tycker driver lite dåligt via usb uttaget.. hade gärna viljat göra så att man kan köra fläktarna via eluttaget.

går detta göra? kan man bara skarva kabeln till en sådan kontakt eller måste man ha något särskilt?

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Skrivet av stfh:

Jo hejsan , håller på att bygga en laptopkylare.

har 2st fläktar som jag tycker driver lite dåligt via usb uttaget.. hade gärna viljat göra så att man kan köra fläktarna via eluttaget.

går detta göra? kan man bara skarva kabeln till en sådan kontakt eller måste man ha något särskilt?

driver lite dåligt ? testat plugga in kylaren direkt till en telefonladdare, ja använder alltid en vanlig Iphone laddare då frilägger ja dessutom en usb kontakt som ja behöver till annat

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

driver lite dåligt ? testat plugga in kylaren direkt till en telefonladdare, ja använder alltid en vanlig Iphone laddare då frilägger ja dessutom en usb kontakt som ja behöver till annat

haha det tänkte jag faktiskt inte alls på, ska testa

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Medlem

Bäst blir det ju om du kör på 12v och och inte bara 5. Köp en transformator i nån secondhand-butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Bäst blir det ju om du kör på 12v och och inte bara 5. Köp en transformator i nån secondhand-butik.

är det 5v i mobil laddare?

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Skrivet av stfh:

är det 5v i mobil laddare?

japp fast är det en dator kylare som drivs genom usb så ska du inte använda 12v utan då är fläkten för 5v

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

japp fast är det en dator kylare som drivs genom usb så ska du inte använda 12v utan då är fläkten för 5v

hittade en laptopladdare som man kan ställa volt på tror jag.
skulle det gå att använda denna till 12v?

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Skrivet av stfh:

hittade en laptopladdare som man kan ställa volt på tror jag.
skulle det gå att använda denna till 12v?

http://i.imgur.com/X3ubxYy.jpg

fast bara om fläkten är gjord för 12V det finns fläktar som drivs på 5V inget konstigt, kopplar du då in 12v så bränner du den antagligen eller blir det ett jävla blås/tjutande

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av stfh:

hittade en laptopladdare som man kan ställa volt på tror jag.
skulle det gå att använda denna till 12v?

http://i.imgur.com/X3ubxYy.jpg

Ja absolut. Men kolla att fläktarna ska drivas med 12v först