Permalänk
Medlem

Smart Hem system?

Hej,

Jag är intresserad i att skaffa ett smart hem, men är lite tveksam över vilket system jag ska använda.
Har tittat lite på Z-wave hos interaktiva hem och vet inte om jag ska använda en USB sticka eller en styrenhet som primär Z-wave enhet. Eller om jag ska använda Fibaro eller Vera. Nån här som har några förslag/rekommendationer?

/Dennis

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du kör med en styrenhet eftersom dem flesta USB stickor verkar vara lite halvtaskiga.
Jag började med Vera men tillslut böt till Home Center 2 eftersom jag hade tillräckligt med tid att lära mig Vera systemet.
Det var mycket enklare när jag fick min Home Center eftersom gränssnittet är mycket enklare.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Vera Lite och kan konstatera att den gör sitt jobb. Dock så har jag kört 3e parts appar på telefonen för att styra mest. Det är sällan som jag har något behov att att logga in på Vera:n direkt i nuläget förutom för just konfiguration.

Föredrar en egen enhet jämfört med en USB-enhet.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]