Permalänk

behöver man thermal paste?

Hej! Jag håller på att bygga min första dator och jag upptäckte precis att det inte kom med någon thermal paste. Måste man ha thermal paste? I så fall var köper man det? Jag har installerat processorn i moderkortet. Processorn är en g3258 från inel och moderkortet är en z97m anniversy från asrock.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swagger McJagger:

Hej! Jag håller på att bygga min första dator och jag upptäckte precis att det inte kom med någon thermal paste. Måste man ha thermal paste? I så fall var köper man det? Jag har installerat processorn i moderkortet. Processorn är en g3258 från inel och moderkortet är en z97m anniversy från asrock.

Ja du behöver det. Kör du med standardfläkten som kommer med processorn? I sådana fall är det redan kylpasta applicerad på kylaren.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja, det behövs verkligen. Utan den kommer din processor gå 20-30 grader varmare.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.