Permalänk
Medlem

Chassi till 7" skärm

Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna men hoppas det blev rätt.

Har funderingar på att bygga en bilPC mha en rPI2 och en 7" skärm.

Den sistnämnda behöver jag nu hjälp att hitta ett chassi till. Finns det chassin man kan köpa färdigbyggda eller måste man tillverka själv?

Det jag behöver plats med är självklart skärmen och sedan 2 kretskort och knapparna för att kontrollera skärmen.

Om man ska göra själv är det plast som är bäst att bygga med? Vart köper man det billigast isf.

Tackar på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna men hoppas det blev rätt.

Har funderingar på att bygga en bilPC mha en rPI2 och en 7" skärm.

Den sistnämnda behöver jag nu hjälp att hitta ett chassi till. Finns det chassin man kan köpa färdigbyggda eller måste man tillverka själv?

Det jag behöver plats med är självklart skärmen och sedan 2 kretskort och knapparna för att kontrollera skärmen.

Om man ska göra själv är det plast som är bäst att bygga med? Vart köper man det billigast isf.

Tackar på förhand.

Kul idé. 3D skrivare? Kan det vara något?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd

Är det inte enklare med en 7" platta ?

Permalänk
Medlem

Skulle det kanske gå att bygga ett chassi i stil med en dubbeldin stereo? Typ som den här.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Skulle det kanske gå att bygga ett chassi i stil med en dubbeldin stereo? Typ som den här.

Jo det går men har ingen stans att sätta den. Har en V50 som har special stereo tyvärr.

trollhattan>> Jo säkert men jag vill ha en liten utmaning. Sen finns det specialbyggda bilPC versioner av XBMC som är snygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Jo det går men har ingen stans att sätta den. Har en V50 som har special stereo tyvärr.

trollhattan>> Jo säkert men jag vill ha en liten utmaning. Sen finns det specialbyggda bilPC versioner av XBMC som är snygga.

Vart hade du tänkt sätta skärmen då?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Vart hade du tänkt sätta skärmen då?

Tänkt sätta den framför ventilationsutblåsen. Brodit har bra hållare för det som går att modifiera och fixa så man kan fästa chassit i det.

Permalänk
Medlem

Då tappar du ju ventilationsutblås

Vet att det förut fanns så att man kunde byta ut dom nerfällbara solskydden mot andra med inbyggd skärm, du får ju självklart göra hur du vill, jag tycker det bara är kul att fförsöka få till byggnation som gör att det ser ut som det är standard. Typ less is more

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Då tappar du ju ventilationsutblås

Vet att det förut fanns så att man kunde byta ut dom nerfällbara solskydden mot andra med inbyggd skärm, du får ju självklart göra hur du vill, jag tycker det bara är kul att fförsöka få till byggnation som gör att det ser ut som det är standard. Typ less is more

Jo det gör man ju men dom kanalerna är bra att dra kablar i. Då jag inte kommer ha tangentbord och sådant så måste det vara touch som är kompatibel med rPI och blir nog ganska fula kabeldragningar om man sätter dom i solskydden.

Men det verkar som man får bygga ett chassi själv dock. Har inte hittat några bra.

Permalänk
Medlem

Kabel skulle ju till exempel kunna placeras bakom A-stolpsbeklädnaden. Hur blir det med vibrationer utav kabeln om du lägger den löst i ventilationen

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB