Försäljning av Moddade dator, erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Försäljning av Moddade dator, erfarenheter?

Hej,

Jag har på sista tiden blivit väldigt intresserad av att testa att börja modda chassin för skojs skull. Vad är era erfarenheter av att sälja moddade chassin? För min del så handlar det inte om att sälja några konststycken för flera tusentals kronor. Jag är mest intresserad av att få tillbaka pengar för chassi, material etc.

Vad är era erfarenheter, vad får man för ett snyggt moddat chassi?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Chrisism8:

Hej,

Jag har på sista tiden blivit väldigt intresserad av att testa att börja modda chassin för skojs skull. Vad är era erfarenheter av att sälja moddade chassin? För min del så handlar det inte om att sälja några konststycken för flera tusentals kronor. Jag är mest intresserad av att få tillbaka pengar för chassi, material etc.

Vad är era erfarenheter, vad får man för ett snyggt moddat chassi?

Tjenare,

Jag har moddat ett bra tag och har gjort några försök att sälja ibland, men det är väldigt svår att tjäna på de, tror de är väldigt svårt att ens få tillbaka det man lagt ut, för att inte prata om all tid man lagt ned på varje projekt, tyvärr.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Hej,

Jag har på sista tiden blivit väldigt intresserad av att testa att börja modda chassin för skojs skull. Vad är era erfarenheter av att sälja moddade chassin? För min del så handlar det inte om att sälja några konststycken för flera tusentals kronor. Jag är mest intresserad av att få tillbaka pengar för chassi, material etc.

Vad är era erfarenheter, vad får man för ett snyggt moddat chassi?

Moddar du i stil med Laine eller MetallicAcid med namnet och ryktet i ryggen kanske du kan få tillbaka pengarna du lagt ut.
Annars tror jag det är svårt. Precis som många andra hobbys kostar det bara pengar

Permalänk
Medlem

99% av fallen är värdet av det du tycker är snyggt/häftigt/coolt lika med noll.
Många kan nog tycka att det var lite småfräckt, men att ta steget till att placera det i ett hem är långt.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Tjenare,

Jag har moddat ett bra tag och har gjort några försök att sälja ibland, men det är väldigt svår att tjäna på de, tror de är väldigt svårt att ens få tillbaka det man lagt ut, för att inte prata om all tid man lagt ned på varje projekt, tyvärr.

Skrivet av biorrith:

Moddar du i stil med Laine eller MetallicAcid med namnet och ryktet i ryggen kanske du kan få tillbaka pengarna du lagt ut.
Annars tror jag det är svårt. Precis som många andra hobbys kostar det bara pengar

Skrivet av frankof:

99% av fallen är värdet av det du tycker är snyggt/häftigt/coolt lika med noll.
Många kan nog tycka att det var lite småfräckt, men att ta steget till att placera det i ett hem är långt.

Scha... Jag antog nästan det =( Framför allt så handlar det väl för mig just om att de Chassin jag har funderat på att "bygga" inte är något jag skulle vilja placera i mitt hem, privat, utan är ju lite mer roliga idéer. Men då tror jag helt enkelt att jag börjar med att modda mig ett chassi som jag kan ha i mitt arbetsrum, som passar med inredningen

Permalänk
Medlem

Varför inte göra snygga 3D-renderingar av dina kommande moddar och försöka sälja dem i förväg. Du blir säkert inte rik på det men kanske kan få tillbaka dina pengar. Lite som Kickstarter i miniskala. Skulle personligen mycket väl kunna tänka mig att köpa ett moddat chassie om det var en design jag gillar.

För varje kund som blir nöjd så ökar din förmåga att nå nya kunder. Dina prylar måste alltså hålla hög standard kontra pris annars är det ingen ide.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Varför inte göra snygga 3D-renderingar av dina kommande moddar och försöka sälja dem i förväg. Du blir säkert inte rik på det men kanske kan få tillbaka dina pengar. Lite som Kickstarter i miniskala. Skulle personligen mycket väl kunna tänka mig att köpa ett moddat chassie om det var en design jag gillar.

För varje kund som blir nöjd så ökar din förmåga att nå nya kunder. Dina prylar måste alltså hålla hög standard kontra pris annars är det ingen ide.

Faktiskt inte en helt dum idé!