Projekt: Snowy Winter created by MulleEng

Permalänk
Hedersmedlem

Projekt: Snowy Winter created by MulleEng

God kväll allihopa.
Det har blivit dags att sätta igång ett projekt tycker jag, som ni ser på titeln så kommer det nog bli aningen vitt.
Sleeve kommer det blir, vit ofc.Har redan vit sleeve hemma
Chassit som kommer användas, kommer på bilder snart. Annars kan jag säga att det är ett Cooler Master Advanced II White.
Annan hårdvara:
Mina grejer jag använder för tillfället om aningen modifierade.
T:ex:
XFX Amd Radeon 6950@6970
Amd Phenom II 1090T
OCZ Gold 12800 1600 MHz
Samsung F3 1TB
Fractal Design Newton R2 1000W
MSI Fuzion 870A
Asus Xonar Essence STX
Jag är inte så bra på att skriva utan det mesta kommer att komma fram senare i tråden.

Tack för ett paket ny fabric sleeve och en rulle SATA

Edit: Bygget har bytt namn eftersom Walt Disney har registrerat "Snow White" som varumärke så nu heter det Snowy Winter istället.

Här har ni lite försmak på det som komma skall.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Kan börja med att säga att chassit är ruskigt snyggt, tycker jag iallafall... Dock måste jag ifrågasätta sleevingen - är det så kul om den också är vit? Är det inte roligare med lite kontrast, antingen typ svart eller blå? Kanske orange? Ja, vilket färg som helst egentligen, utom typ... vit

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Finess:

Kan börja med att säga att chassit är ruskigt snyggt, tycker jag iallafall... Dock måste jag ifrågasätta sleevingen - är det så kul om den också är vit? Är det inte roligare med lite kontrast, antingen typ svart eller blå? Kanske orange? Ja, vilket färg som helst egentligen, utom typ... vit

Hehe, nja har faktiskt funderat lite på annat. Svart och vitt har jag testat på lite, blev riktigt bra men vill göra något nytt.
Orange kan nog bli snyggt, men jag tycker verkligen inte om orange i datorsammanhang.
Blått har jag sett andra som har, vill göra något riktigt originellt.

Men de övriga komponenterna kommer nog skapa tillräckligt med kontrast.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Limegrön sleeve? Eller kanske lila om det finns? Oo

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tänkte också föreslå lila, de kmr bli grymt snyggt!

Hur som helst, detta låter som de kommer bli kanon

Permalänk
Proffsmoddare

När blev du moderator Mulleng?

Älskar CM690 chassina, lycka till med ditt bygge

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar så mkt.
Anledningen till att jag inte ska ha någon annan färg är för att jag vill bygga ett "cleant" bygge.
Jag har redan vit sleeve.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst chassi och det kan nog bara bli finare, så ser fram emot vad du ska göra med det =).

Kan också nämna att djungelapa har lila sleeve, har den liggandes bredvid mig och den är riktigt schysst så lila/vit/svart kanske kan vara något.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut Mulle! Kan bara säga lycka till o ja älskar det chassit.

Haha, dom har stavat fel på "moderator" x)

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

God kväll allihopa.
Det har blivit dags att sätta igång ett projekt tycker jag, som ni ser på titeln så kommer det nog bli aningen vitt.
Sleeve kommer det blir, vit ofc.Har redan vit sleeve hemma
Chassit som kommer användas, kommer på bilder snart. Annars kan jag säga att det är ett Cooler Master Advanced II White.
Annan hårdvara:
Mina grejer jag använder för tillfället om aningen modifierade.
Jag är inte så bra på att skriva utan det mesta kommer att komma fram senare i tråden.

Här har ni lite försmak på det som komma skall.
http://img816.imageshack.us/img816/494/dsc04883v.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/7937/dsc04884e.jpg

http://img713.imageshack.us/img713/8765/dsc04885z.jpg

http://img535.imageshack.us/img535/7535/dsc04889f.jpg

Intressant, måste följas

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Detta ska följas, lägger en bevakning dirr.

Kan även tillägga att du kanske ska testa med röd sleeving samt fler detaljer som är färgade i rött eller som de andra har sagt, lila sleeving

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Verkar vara intressant detta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Lycka till Mulle! Följde ditt bygge med cosmos chassiet, så detta borde gå precis lika bra

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker vit sleeve kommer bli underbart! Man måste ju inte alltid ha kontraster. Och har inte sett så många gjort något helvitt. Kommer bli kul att följa.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Hedersmedlem

Då var det dags för en liten update:

Som jag redan sagt, jag ska köra på vit sleeve

Noctuor, visst jag gillar färgen men de passar inte färgmässigt i detta bygge så vad ska man göra med de?

Plocka isär de? Javisst! Här har vi bladen.

De är aningen dammiga,

Isärplockade ramar, det är inte så mkt delar som behövs för att en fläkt ska snurra:)

Woohoo, en egen fläkttunnel

Frågan är om man bara ska lacka bladen vita eller ska man köra på ramarna också? De är ju faktiskt ganska ljusa redan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Mer gräddvita men vill du köra enhetligt så bör du måla dom med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Mer gräddvita men vill du köra enhetligt så bör du måla dom med.

Jo så får det nog bli, det ska ju bli så vitt som möjligt:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Skulle du kunna ta lite detaljerade bilder på kabeldragningen sen? Själv har jag haft det lite svårt i mitt 690 II.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ToJa92:

Snyggt!

Skulle du kunna ta lite detaljerade bilder på kabeldragningen sen? Själv har jag haft det lite svårt i mitt 690 II.

Självklart, men det kommer nog dröja ett tag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Ser ju super ut!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

./bevakas
Ser ut som att det kommer bli grymt!

Permalänk
Medlem

Alltid fint o kunna återanvända grejer, men om du känner att du har råd/lust så skulle nog dom här passa riktigt bra!
http://coolingstuff.se/p/200/enermax-uccl12-cluster--120mm

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Riyonah:

Alltid fint o kunna återanvända grejer, men om du känner att du har råd/lust så skulle nog dom här passa riktigt bra!
http://coolingstuff.se/p/200/enermax-uccl12-cluster--120mm

Jo har faktiskt både dragit en och två funderare på de. Men Dels så tycker jag att det är lite onödigt att slänga ut mkt pengar på fläktar när jag redan gjort det en gång och för det andra så är det inte lika mkt att modda och fixa själv om jag inte målar mina Noctuor

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Håller med helt och hållet, men dom är ju så j*vla snygga så kunde inte låta bli att tipsa

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Riyonah:

Håller med helt och hållet, men dom är ju så j*vla snygga så kunde inte låta bli att tipsa

Det förstår jag så väl, hade faktiskt funderingen när jag såg de att, fy fan vad de skulle göra sig snygga i ett Advanced II Black( som jag faktiskt tänkte modda från början) men när jag såg det vita kunde jag inte låta bli

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Bevakas intensivt, spännande!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det förstår jag så väl, hade faktiskt funderingen när jag såg de att, fy fan vad de skulle göra sig snygga i ett Advanced II Black( som jag faktiskt tänkte modda från början) men när jag såg det vita kunde jag inte låta bli

Kanske kan bli ett senare projekt?

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Riyonah:

Kanske kan bli ett senare projekt?

Kanske det, men vi får se vad Cooler Master kokar ihop inför detta året. De verkar ha en hel del på gång faktiskt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Detta ska följas

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -