Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Montalva
Är Asrock bra idag? Eller är dom fortfarande "budget" moderkort som ser bra ut på papper men kan inte riktigt levererar? Jag syftar på AM2/AM2+/LGA775 tiden och hur dom är idag. Dom ser ju riktigt bra ut, för att jämföra med Gigabyte och Asus.
Har haft ASRock 880G Extreme 3, Gigabyte 870A-UD3 och nu senast ASUS Crosshair IV Formula och kört samma propp i dom. Asusen är ju i en högre klass och det märks också, framförallt genom fler inställning i BIOS och troligtvis har motsvarande Asrock också fler inställningar än mitt 880G har.
Men mellan Asrock och Gigabyte tycker jag bättre om Gigabyten, där fanns fler och vettigare inställning i BIOS och lyckades klocka bättre (ungefär samma som med Crosshairen) med låst multipel än Asrocken, och om man litar på mjukvara var även Gigabyten stadigare på spänningen till processorn.
Men det är ju bara mellan två brädor och tror att det finns bra och mindre bra modeller hos alla tillverkare nu för tiden, det som mest skiljer är finesser och layout känns det som, förutsatt att man jämför samma klass såklart.