Microsoft demonstrerar Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft demonstrerar Windows 8

Nästa version av Windows anpassas för ARM-processorer och pekskärmar för att gå hem bland surfplattor och andra portabla enheter. Nu demonstreras några av nyheterna på konferensen D9.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hehe vilket skit!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut från mobila marknadens perspektiv. Gillar deras tiles-system och design. Synd bara att de ligger enormt långt efter och får svårt att ta marknad nu när Android och Ios är så dominerande.

Permalänk
Medlem

Win 8 = Win 7 + ARM + Touch

eller

Permalänk
Medlem

Bra att de anpassar så det går köra på touchscreens, men jag hoppas man får möjlighet att köra ett klassiskt utseende för vanliga datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Bra att de anpassar så det går köra på touchscreens, men jag hoppas man får möjlighet att köra ett klassiskt utseende för vanliga datorer.

Var så säker. Det här är för mobila marknaden och touchscreens. De lär säkert introducera vissa delar och funktioner i vanliga PC desktop UI:t också, men de kan inte gå ifrån desktop som det ser ut nu då de är totalt dominerande på den marknaden.

Permalänk

Det kommer säkert fungera bra på tablets.
Men jag kommer förmodligen avaktivera det där om jag kan, det är nog störande med inloggningsskärmen.

Permalänk
Medlem

Det dom inte visar är att Windows-skalet finns tillgängligt bakom själva interfacet. Detta gör att man kan använda Office, Visual Studio eller vad annat man vill om det inte finns omskrivet i app-form till tableten. För mig är detta första gången jag ens blivit intresserad av en tablet för nu kan den verkligen ersätta allt min vanliga dator gör. För företag kommer detta vara super-intressant skulle jag gissa.

Synd att dom är så sena till spelet bara, men Android 3 verkar ju fortfarande segt och instabilt och iPad går lite halvsegt änsålänge. Kul det kommer bli mer konkurrens på marknaden i alla fall

Kolla på videon i länken nedan så visar dom mer från interfacet:

http://www.neowin.net/news/further-windows-8-details-announce...

Sedan förstår jag att Microsoft jobbar i motvind med sitt dåliga rykte. Android och Apple suger ju gott i mun på folk numera och det som Microsoft faktiskt gör bra numera syns inte såväl. Men det är skönt de får svettas för det är helt klart på senaste tiden de börjat göra mycket intressant mjukvara!

Permalänk
Medlem

ingen bluescreen på demostraitionen? haha

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Ser smidigt och lovande ut, tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Intressant. Skönt att se att man kan köra "classic" windows 7 stuck under det hela som det ser ut på videon. För en tablet är det säkerligen väldigt funktionellt men det här GUI't kommer nog inte göra sig super på desktops.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Win 8 = Win 7 + ARM + Touch

eller

Så tycker jag det ser ut iaf. Såvida dom inte kommer med några andra speciella nyheter, och möjligheten att kasta touch-funktionerna åt #4""#%&, så kommer jag nog stanna kvar med Win7

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ser väldigt snajsigt ut men snajsigt betyder inte bättre. Jag är nöjd som det är med Win7 precis som jag var nöjd med XP. Gillade dock inte Vista.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk

"Because it's a PC it has a file system"

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Det där kommer inte bli en hit!

Visa signatur

[moderboard: ASUS P5Q PRO] [cpu: Intel Q6600] [minnen: 2x Corsair 2GB DDR] [Grafikort: XFX 9800GT] [Nätagg: Antec 550w]

Permalänk
Medlem

Det såg enormt omständigt ut. Men det är nog att vänta eftersom dom måste erbjuda något nytt för att hänga med. Jag tror nog att folk kommer att gå vilse bland alla tabbar,fönster och hemsidor dom har uppe med detta system. Bara man kan välja bort alla bells and whistles så man får likvärdig upplevelse och funktionalitet som win 7 så är det ok med mig.

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem

det här kommer INTE att köras på min pc, visst kan tänka mig en tablet eller telefon men fan inte min pc

Permalänk
Medlem

Inte ett nytt Windows ME eller Vista tack. Hade inte tänkt byta från Windows 7 ändå.
Bättre att gå direkt till Windows 9 sen.

Permalänk
Skrivet av Pettor:

Det dom inte visar är att Windows-skalet finns tillgängligt bakom själva interfacet.

Jo det syns i filmen att det är så.

Jag har lite svårt att tro att de med vanlig dator (mus+tangentbord) kommer att använda det nya gränssnittet i någon betydande utsträckning.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ser helt poänglöst ut för desktops...

Permalänk
Medlem

Är detta verkligen för vanliga PC? känns som ett tablet OS för mig.
Man lär väll testa de och sedan gå till baka till W7.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Behåller nog Windows 7, men tack ändå!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser bra ut, tiles körs inte på en vanlig hemmadator men i telefon / platta så funkar det bra. Kör du då istället ditt vanliga Windows UI så är det nog ingen som kommer bli besviken.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Inte ett nytt Windows ME eller Vista tack. Hade inte tänkt byta från Windows 7 ändå.
Bättre att gå direkt till Windows 9 sen.

+1

Men gör de en annan variant för desktops så kan det vara intressant.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Windows 7 var ett laptop OS utöver min smak, och det här? Do not want.

Föresten, märkte ni att om ni går till Youtube videon på Youtube så finns det varken möjlighet att ge tummen upp/ner eller att kommentera.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Får lite känslan av att det är gjort för ARM med portat till PC precis som många spel idag (sämre funktionalitet). Tveksam om detta är något för PC användare.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Det här är rena Windows 1.0 för touchscreens så jag tror inte man kan hoppas på mycket men det är ju en början i allafall.

Tycker det är kul att dem säger att det varit hemligt så länge. Det ser ganska uppenbart ut att det varit brist på idéer och att det inte gjorts särskilt mycket för en os-utvecklare.

Det hade varit bättre om videon visat mer vad dem har ändrat på i vanliga icke-touch mode så att man får se om det kanske går att köra touch någolunda bra på en windowsburk eller inte, utan att man behöver sitta i sandlådan med tiles mode.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Haha snart är det inte ipad som dominerar marknaden, detta OS ser klart intressant ut, jag hoppas det är prestanda vinst ala Vista -> 7 med detta också

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Självklart kommer det floppa.

win 95 = skit
win 98 = bra
win millenium = skit
win XP = bra
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ser ni trenden?

Haha

Permalänk

jag förstår inte riktogt vad de menar... ska man ha samma Os på sin mobil och på sin surfplatta som man har på datorn? :S