Citat:
Ursprungligen inskrivet av Markthegreat
Varför är inte KFA2 vanligare? Verkar som en bra tillverkare
Skickades från m.sweclockers.com
De lägger ned mycket krut på alla komponenter utom kylningen, mitt kort är varken speciellt tyst eller högljutt heller för den delen. Den har också ett aluminiumskal, och mellan 60-71% fläkthastighet ballrar den, så jag reglerar hastigheten under eller över denna nivå. Men i övrigt i ett superbt men dyrt kort, inte en antydan till coil-whine. Minneshastigheten ligger fabriksklockad på 2200 MHz tack vare ett dyrt minne, vilket gör KFA2s 560 LTD kort är väldigt lämpat för överklockning.
Men normala människor letar efter ett tyst och billigt kort vilket gör att de flesta väljer MSI:s eller ASUS 560 Ti kort, men de korten har många klagomål på coil-whine och annat -- sådant syns inte i vanliga rescensioner.
Just det här GTX 570 kortet lär behöva ett väl luftat chassi
Jag valde mitt kort mycket pga kvaliteten och att det skickade ut värmen, för min låda är inte så luftig.