Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Tazavoo
Jag tycker att det brukar vara tvärtom - de som ogillar någonting är mera benägna att skriva det.
Heh, då har vi nog delade meningar, prova för skojs skull att räkna de positiva och negativa poster i en tråd så skall du se vart majoriteten hamnar
Hur som helst, så kan jag väl säga att det som skrivs som negativt brukar uppfattas som "fler", liksom vissa butiker t.ex får en dålig recension per 11 kunder, så behövs det en hel del fler för att väga upp det för att det inte skall se ut som om den har fått mer negativ kritik än positivt, vilket är rätt naturligt enligt mig!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
calanbalan
Flesta smartphones (icke iphones) kör ju den upplösningen fortfarande (eller 854 då). Är väl bara Sensation och nån Motorola som kör högre va? Än så länge då alltså.
Är väl snarare det faktum att den kör pentile matrix som kan vara "problem" då. Å andra sidan så kan jag inte påstå att jag lidit så där enormt av det på min Nexus S eller Omnia 7.
Ja, sant, dock är det en lagom upplösning på så pass liten yta på just nokian, sen kan man ju se över antal pixlar per cm för att verkligen se hur pass utnyttjad informationen på skärmen är, vilket är mer rättvist sätt att jämföra skärmar sins emellan

1024x768 på 10" vs 854x480 på 4" är ju en stor skillnad trots att det är högre upplösning på den större skärmen