Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Outlaw

Entusiastinriktade chassin i budgetklassen tar ofta alltför snäva genvägar för att hålla priset nere. Bitfenix tror dock att de har hittat rätt recept med sin nykomling Outlaw, där smarta finesser och expansionsmöjligheter kombineras med en låg prislapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FÖRST! näe men väldigt snyggt chassi imo!
edit:/ jäklar vad billigt det var!

Permalänk
Avstängd

Gillar verkligen Sweclockers video-recensioner, för att inte tala om fredagspanelerna.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt.
Tack, vad jag har väntat att se en riktigt recension utav detta chassi.

Permalänk
Medlem

Har väntat ett tag på en recension på detta chassit, men det ser ju riktigt lovade ut med tanke på priset:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har varit väldigt dåligt med videorecensioner på sista tiden tycker jag allt..fler sådana!
Chassit var inget att hurra för precis,eller ?

EDIT: För priset så är det väl OK!

Permalänk
Medlem

Trevlig recension, lite kul när du hivade upp chassit i början på recensionen. ^^

Och så kan du få en present av mig!

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Så ni är inte fast i BF 3 alltså:)
Ser ut som ett bra budget chassi.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bra för pengarna:D
Men hade gärna sett i videon hur det ser ut bakom plastfronten hur fläktarna ska fästas där samt dammfilter??
Samt när Jonas starta upp datorn för att provlyssna så pratade han hela tiden så man inte hörde chassit så mycket:O

Permalänk

Ser ut att vara ett trevligt chassi för sitt pris, men det finns ju lite snåsaker som de enkelt kunde ha rättat till utan någon större kostnad. Varför inte göra chassit några centimeter bredare, så att de skulle få plats med både höga kylare och kabeldragning på baksidan av moderkortsplåten?
Varför har de två fläktplatser i sidan av chassit? De har ju fullt tillräckligt med fläktplatser ändå och hålen i sidan höjer ljudnivån. Om man sätter dubbla 120mm i fronten, har en fläkt bak, en i botten och en i toppen av chassit (alt ingen i botten men två i toppen) har man klarat av kylbehovet för 99% av alla olika konfigureringsvarianter. I.o.m att grafikkortet hamnar i toppen av chassit behöver man ju inte förlita sig till en fläkt i sidan av chassit för kylning av grafikkortet.
Sedan att inte skicka med gummibussningar till alla hårddiskplatser verkar bara dumsnålt, kan inte göra många spänn på slutpris.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Hm, blir det inte så att grafikkortet luftdrag går neråt i chassit om man har en ickereferens fläkt när man har det på detta viset?

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att när Jonas jämför chassi i prisklasser så nämns inte https://www.inet.se/artikel/6901303/cooler-master-elite-430-s... som faktiskt är ett väldigt populärt och billigt chassi.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Nya budget chassit då med andra ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Ser ut att vara ett trevligt chassi för sitt pris, men det finns ju lite snåsaker som de enkelt kunde ha rättat till utan någon större kostnad. Varför inte göra chassit några centimeter bredare, så att de skulle få plats med både höga kylare och kabeldragning på baksidan av moderkortsplåten?
Varför har de två fläktplatser i sidan av chassit? De har ju fullt tillräckligt med fläktplatser ändå och hålen i sidan höjer ljudnivån. Om man sätter dubbla 120mm i fronten, har en fläkt bak, en i botten och en i toppen av chassit (alt ingen i botten men två i toppen) har man klarat av kylbehovet för 99% av alla olika konfigureringsvarianter. I.o.m att grafikkortet hamnar i toppen av chassit behöver man ju inte förlita sig till en fläkt i sidan av chassit för kylning av grafikkortet.
Sedan att inte skicka med gummibussningar till alla hårddiskplatser verkar bara dumsnålt, kan inte göra många spänn på slutpris.

Man har nog räknat på detta med en extra cm i bredd för att kunna dra kablarna och tunnare plåt mm... Skall man göra 1000000st chassin och spara 3kr per chassi så blir det pengar och allt går ut på detta.. Tror man med vilje har hoppat över dessa gumibustningar till HD av samma skäl som ovan.. Tråkigt men sant. Men för ca 400kr så är det absolut ett mycket bra budget chassi som man inte skall hoppa över..
Tack för trevlig recention..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

tror nog att för 400 kr kan man nog inte få ett bättre chassi faktiskt, ser riktigt bra ut för prisklassen!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Bra recension! Verkar vara ett väl avvägt chassi, med smarta lösningar! Dock skulle jag vilja se 2 saker som alternativ modell till denna! En variant utan fläkthål i sidan av chassit samt bättre byggkvalitet i chassits tak! ska man montera en fläkt där uppe så kommer det avge mer ljug om det är ranglig byggkonstruktion som på denna. Skulle gissa att det här är det bästa alternativet i prisklassen för de som vill köra en rigg med dubbla grafikkort. Smartast vore att köra ett grafikkort som blåser ut värmen baktill. Samt att det övre kortet har en kylare som blåser luften uppåt, plus en fläkt i taket som blåser ut den luften.
Överdrivet många fläkthål gör att det nästan känns som man lika gärna kan lägga komponenterna direkt på bordet! Väl placerade och färre hål, samt bra byggkvlitet kring dessa, plus genomtänkta lösningar som på det här chassit vore det ultimata!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut för sitt pris, roligt att innovativa lösningar kryper nedåt på prisskalan.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NiQ3:

Samt när Jonas starta upp datorn för att provlyssna så pratade han hela tiden så man inte hörde chassit så mycket:O

Ganska omöjligt att skaffa sig en uppfattning genom ljudupptagning ändå, beror på mickar och framför allt: avstånd. En standardiserad ljudmätning hade kunnat användas för att ge en dB-siffra att jämföra från chassi till chassi, men det lämnar ändå många nyanser outforskade (frekvenser, rassel, etc.). En total frekvensanalys är lite overkill, och även den svår att tyda.

Ljud är av sin natur väldigt subjektivt. Att höra ett utlåtande från recensenten är på dessa grunder egentligen mer rättvist än att höra en ljudupptagning av själva chassit.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Verkar bra för 400:- men vet inte riktigt om det är rätt att säga att Core 3000 går bort då man faktiskt får med 3st fläktar till den istället för bara 1 enda till detta chassi.. Att köpa till fläktar är ju faktiskt inte helt gratis det heller. Men men som sagt så verkar det vara ganska okej ändå för prisklassen även om den totala avsaknaden av dammfilter gör det givet för tex mig att aldrig köpa ett sådant här chassi.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Verkar bra för 400:- men vet inte riktigt om det är rätt att säga att Core 3000 går bort då man faktiskt får med 3st fläktar till den istället för bara 1 enda till detta chassi.. Att köpa till fläktar är ju faktiskt inte helt gratis det heller. Men men som sagt så verkar det vara ganska okej ändå för prisklassen även om den totala avsaknaden av dammfilter gör det givet för tex mig att aldrig köpa ett sådant här chassi.

Jag skulle personligen inte köpa chassit. Lösningarna är smarta. Men skulle vilja se ett liknande chassi i bättre byggkvalitet, och dammfilter precis som du tar upp. Att bara en fläkt medföljer är såklart man måste ta med i beräkningen, vilket kanske inte alla gör. Sen saknar den helt usb 3.0 utgångar i fronten vilket känns lite stenålder också.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vilket prisvärt chassi det där såg ut att vara verkligen!

Otroligt smart att sätta grafikkorten högst upp också då man får dom närmare dom två fläktarna för extra kylning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Samt när Jonas starta upp datorn för att provlyssna så pratade han hela tiden så man inte hörde chassit så mycket:O

Mmm, det vore ju bra ifall recensenten gick fram och ställde sig nära chassit och sa några ord, så man får en ungefärlig referens på ljudvolymen, och sen höll sig hyfsat tyst nåra sekunder så man hör chassit...

Sen skulle jag vilja önska en grej av Sweclockers recensenterl nu när ni ändå kör videorecensioner: ett knacktest!
Låt Jonas knacka lite på alla paneler (med eller utan komponenter installerade, men det måste förstås göras konsekvent test för test) för att få en känsla av hur tungt, stabilt och välbyggt chassit är. Det tycker jag kan vara ett ganska informativt sätt att få en känsla över robustheten i bygget!
(det kan inte bara vara jag som går och knackar på lådor när jag kollar på dem i butik?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Det sas ingenting om dammfilter, antar att det inte fanns några.
Intressantast var designen med det spegelvända moderkortet. I dagsläget är ju de flesta -i alla fall Nvidias- grafikkort inte av referenstyp när det gäller kylningen. Dvs eftermarknadskylarna sprutar ut en massa varmluft inuti chassiet. Då verkar den här lösningen smart, så att varmluften försvinner upp genom ventilationshålen i taket, i stort sett utan att störa kylluften till processorn.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Jag gilla chassit med felvänt moderkort grafikkorten kan andas då, all värme stiger upp som bekant
lian li hade sån lösning med dom är dyra.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Hjälpsam

Trevlig recension som vanligt, dock råkade jag pausa för att göra något annat, då började jag asgarva. Var tvungen att köra en printscreen och dela med mig.

Inget ont mot dig Jonas, bara en episk min

Och verkar vara ett otroligt prisvärt chassi. Tummen upp för designers på den

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Bra för pengarna:D
Men hade gärna sett i videon hur det ser ut bakom plastfronten hur fläktarna ska fästas där samt dammfilter??
Samt när Jonas starta upp datorn för att provlyssna så pratade han hela tiden så man inte hörde chassit så mycket:O

Säger detsamma visa mer utav chassit

Däremot tycker jag det är helt onödigt att ha med ljudet från chassit eftersom det finns många faktorer som spelar in.. Bland annat, vad för komponenter man har och mickplaceringen. Att bilda en egen uppfattning via inspelning kommer inte ge en rättvis ljudbild

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nontA91:

Hm, blir det inte så att grafikkortet luftdrag går neråt i chassit om man har en ickereferens fläkt när man har det på detta viset?

Snarare tvärtom, eftersom det är spegelvänd layout så kommer fläktarna att hamna uppåt på grafikkortet. Så takfläktarna suger ut varmluften direkt :).

Permalänk

erkänn att ni letar upp moderkort till alla dessa chassin bara för att dom inte ska passa, det kan inte vara att ni bara tar ett i högen varenda gång

Permalänk
Skrivet av Kare:

Tycker det är kul att när Jonas jämför chassi i prisklasser så nämns inte https://www.inet.se/artikel/6901303/cooler-master-elite-430-s... som faktiskt är ett väldigt populärt och billigt chassi.

+1
Känns som att Antec 300 ligger vid +500kr hos en seriös återförsäljare.
Nu har jag dock inte klämt och känt på Outlaw, men byggde en dator till en kompis i ett Elite 430 chassie, och inte speciellt imponerad av Elite chassiet. Skulle nog välja Outlaw chassiet alla dagar i veckan före Elite.
Om Outlaw byggde ett lite stadigare chassie + lite bättre kabeldragningsmöjligheter. Sen la på ~100kr på priset då skulle det nog bli väldigt bra

Permalänk
Medlem

Ett snyggt chassi med bra lösningar, för 400kr ett kanonköp även om plåtarna är tunna och saknar fläktfilter.

Visa signatur

Core i5, gtx660