Citat:
Ursprungligen inskrivet av
SnowJim
Hehe ja jag har också strax över 20 års datorvana och om jag behöver titta på tangentbordet efter så lång tid framför ett tangentbord så är det nog något fel. Men vad jag förstår så är det mer casual user som kör MacBook så då kan man förstå tanken. Förövrigt är det ingen höjdare att ha mörk omgivning runt datorn, de e högst oergonomiskt.
Va?
Det var det töntigaste jag hört.
Många tangentbord, framförallt till laptops, ser lite olika ut.
Och vissa specialtecken använder jag inte tillräckligt ofta för att ha full koll på.
Dessutom använder jag ofta en laptop i väldigt konstiga vinklar, då är det ännu svårare att hitta rätt utan ljus i mörkret.
Alla Fn funktioner är också svåra att hitta tycker jag då jag inte använder laptops så ofta och det skiljer sig en del hur Fn funktionaliteten är på olika laptops.
Jag gillar verkligen bakbelysning på tangentbordet, det är riktigt trevligt när man sitter i mörker.
Jag bytte även mitt stationära tangentbord till ett bakbelyst men jag gillade inte riktigt hur det kändes och vissa småsaker kände jag att jag inte kunde vänja mig vid så jag bytte tillbaka.
Men jag har fortfarande ögonen öppna efter ett, inte minst när jag spelar och har högerhanden på musen, då kan det vara lite trixigt att nå tangenter som jag i vanliga fall använder högerhanden till att nå med vänsterhanden.
Att komma och påstå att bara casuals har nytta av bakbelysning och att det är något fel om man har 20 års datorvana och fortfarande har nytta av det är det töntigaste jag hört idag.
Sen förstår jag inte debatten, det är liksom standard att Apples produkter har lite bättre mervärde men ett klart högre pris.
Det är liksom rätt meningslöst att debattera, påstår man någonting annat har man fel helt enkelt.