|
Jag ville veta vilken webbläsare jag gilla mest så jag bestämde mig för att köra varje av de stora i en vecka utan undantag, utom chrome eftersom det var där jag var från början (dvs från att det kom ut, innan dess var det ffox).
Efter en frustrerande vecka med IE8 kom jag fram till att den inte blivit bättre sedan jag bojkotta skiten för länge sedan.
Efter det blev det ffox5, precis när dom bytte versionssystem. Lätt i klass med chrome nu, men fick inte mig att byta eftersom det inte var någon förbättring mot chrome (enligt mig).
Nästa steg var Opera, ganska intressant. Det började med häpnad över denna gudomligt underbara webbläsare, detta fantastiska mirakel till program. Men jag var tvungen att avbryta testet efter bara några dagar på grund av att den är så sinnessjukt irriterande att använda. Kommer inte ihåg så många av irritationsmomenten men några av dem var att man var tvungen att först "aktivera" (klicka på) en youtube video (eller annan flash-app) för att kunna använda den, flikarna gick inte ända upp i maximerat läge så att byta flik krävdes precision i både x- och y-led, till skillnad mot chrome där man bara har x-led (flamsa upp muspekaren i toppen på skärmen). Och varför jag säger precision så är det för att jag alltid har minst 40 flikar öppna, det blir tajt.
Safari sket jag i för efter Opera ville jag bara tillbaka till mitt bekväma chrome
|