Det jag anser man borde ifrågesätta mest är följande tänk som de delar med många skolor i Sverige. "gå det här programmet på gymnasiet och få en laptop"... det jag anser mest komiskt med detta är att det finns ingen eftertanke hur detta skulle "hjälpa" undervisningen, så det folk gör är sitter och surfar eller spelar spel...
Nu antar jag att det inte är kommer finnas någon större möjlighet till tillgång till internet (ovannämnda strömlösa byar) och spel tror jag inte heller är för installerade. Det är kanske där svenska skolor gör fel, de borde släppa datorerna från helikoptrar, då kommer elever börja lära sig saker!

Skämt och sido, Tror att de pengarna skulle vara bättre använda till att bygga skolor och utbilda folk, som kan föra detta vidare (detta skulle generera arbetstillfällen åt dem samt låta västvärden klia färdig sig på sina huvuden hur man kan effektivisera utbildningen med just datorverktyg, för att sedan lära andra på vilket sätt de kan implementera utbildning med datorhjälp).
Som sagt så är det en vacker tanke men, tror inte att de är redo för den typen av verktyg, eller kommer ha särskild stor nytta för den.
Samt en annan tanke som slog mig är något jag hörde på radio för ett par månader sedan, hur det var någonstans på Afrikas kontinent, hade mobil-telefonerna blivit ett hot mot demokratin då propaganda skickades ut med dessa... Så frågan är om de är ens redo på den orten de har tänkt att implementera sina helikopter auktioner.
Avslutningsvis; har någon frågat dem vad de vill ha och vad de är i behov av?... Trodde inte det....