Sidan 26 av 26 « Första 16232425 26

Verktyg Visningsval
2012-02-02, 22:57   #751

Casgar

Medlem

Casgars avatar

Plats: Umeå

Registrerad: mar 2011

Någon här som ha provat att byta kylpasta på kortet och kommit fram till liknande resultat som i recensionen? I så fall, hur pass mycket tystare, mellan tummen och pekfingret, blev kortet under belastning? Det kan hända någon har tagit upp det tidigare här, men jag är inte så motiverad att skumma igenom 25 sidor. >_>
Casgar är inte uppkopplad
2012-02-02, 23:06   #752

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jimmy Larsson Visa inlägg
Irriterar mig på att de flesta mjukvaruföretag föredrar CUDA vs OpenCL. Någon som vet om det beror på att CUDA är tillgängligt ur programmeringsynpunkt än OpenCL eller är det så att Nvidia sponsrar lite vid sidan? Adobe Premiere är ett bra exempel.
Misstanken kan finnas, att vissa tillverkare lägger näsan i blöt, då det gäller aplikationer.
Sponsring kan vara en underdrift
Det blir nog bra när det blir färdigt...
AMD_PERA är inte uppkopplad
2012-02-03, 19:38   #753

durutti

Medlem

Plats: borås

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD_PERA Visa inlägg
Misstanken kan finnas, att vissa tillverkare lägger näsan i blöt, då det gäller aplikationer.
Sponsring kan vara en underdrift
Jag antar att ni sett att det står NVIDIA the way it's meant to be played när man startar många spel. Det är såklart nvidia som betalar för det. Som jag förstått det hjälper dom utvecklarna att optimera spelet för deras kort. AMD har säkert något liknande också. Sen hur mycket effekt det har på själva programvaran vet jag inte.
durutti är inte uppkopplad
2012-02-03, 19:42   #754

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av durutti Visa inlägg
Jag antar att ni sett att det står NVIDIA the way it's meant to be played när man startar många spel. Det är såklart nvidia som betalar för det. Som jag förstått det hjälper dom utvecklarna att optimera spelet för deras kort. AMD har säkert något liknande också. Sen hur mycket effekt det har på själva programvaran vet jag inte.
Ja, man ser ju sällan AMDs emblem på spel, trots att de tillverkar de bästa korten
2012-02-03, 20:20   #755

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Citat:
Du menar "hjälper"..
2012-02-06, 21:34   #756

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Bra pris? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=659718
2012-02-06, 21:39   #757

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Plats: sweden

Registrerad: dec 2008

Citat:
Det är nog margenelt. Har i alla fall inte sett stora förändringar mellan 8800GT och HD 5770 (i spel i alla fall).

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD_PERA Visa inlägg
Ja, man ser ju sällan AMDs emblem på spel, trots att de tillverkar de bästa korten
mmm Har faktiskt sett ett, roller coaster 3 (om jag inte mins fel). Men jag ser ingen nytta av detta, förutom gratisreklam.
Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\
Broken-arrow är uppkopplad nu Folding
2012-02-07, 09:56   #758

Hardware guy

Medlem

Hardware guys avatar

Plats: Scania-Earth-Milky way

Registrerad: nov 2001

Citat:
Det primära i 'hjälpen' är att grafiken ska rulla på bättre på nVidia-kort, och det löses snabbast och enklast genom att sänka prestandan på Radeon-kort.
http://techreport.com/articles.x/21404/1
2012-03-13, 21:56   #759

BullZeye

Medlem

BullZeyes avatar

Registrerad: dec 2011

är det referenskortet eller eftermarknads kylare som behöver bästa kylningen i datorn?..
Och på SLI/CF. om man kör endast eftermarknads kylare på de ska det behövas bättre kylning än 2 referens?
Eller ska man helt enkelt köra en referens och 1 eftermaknads?
Tacksam för svar =)
Chassi: NZXT Switch 810 Vit, PSU: OCZ 850W ZX +80 Gold, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K, CPU Kylning: Thermalright MUX-120, GPU: Gigabyte GeForce GTX 680 2GB OC Windforce, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, SSD: OCZ Agility 3 120GB, Samsung SSD Basic 840-Series 250GB HDD: Western Digital Caviar blue 500GB, Skärm: BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz
BullZeye är inte uppkopplad
2012-03-13, 22:55   #760

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hardware guy Visa inlägg
Det primära i 'hjälpen' är att grafiken ska rulla på bättre på nVidia-kort, och det löses snabbast och enklast genom att sänka prestandan på Radeon-kort.
http://techreport.com/articles.x/21404/1
Det sägs att GTX 680/GK104 har sämre tesselleringsprestanda än HD 7970, så om det är så lär alltså Crysis 2 med DX11-patchen rulla bättre på AMD GPU.

Just Cause 2 har ett par Nvidia-specifika effekter man kan slå på, de fungerar inte alls på AMD om jag förstått rätt. Därför testas aldrig spelet med de på, eftersom man jämför äpplen med äpplen. Ett bra exempel på Nvidia "hjälp" alltså, eftersom det ger lite extra ögongodis ifall man vill ha det. Sen finns det ju PhysX GPU-spelen också, typ Batman Arkham City. Även där så kan inte AMD använda de effekterna, och det blir en bra "hjälp" då det inte går att jämföra med de påslagna, utan bara en bonus för Nvidia-användare.

I övrigt tror jag det mesta handlar om att supporta med grafikkort för testning och se till att spelet fungerar med de drivers som är aktuella.

Sen får du tro vad du vill, foliehatt på eller inte.
Buio är inte uppkopplad
2012-07-23, 11:41   #761

NodCommander

Medlem

NodCommanders avatar

Registrerad: nov 2010

"Lite" sent efter, men jag tycker ni missade att skriva in temperaturen vid OC!
C&C Renegade X är i Beta 3, kom och spela! http://www.sweclockers.com/forum/sho....php?t=1326374
NodCommander är inte uppkopplad
2012-07-23, 18:11   #762

Tommy_h

Medlem

Tommy_hs avatar

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Atlas Tasume Visa inlägg
"Lite" sent efter, men jag tycker ni missade att skriva in temperaturen vid OC!
Med kortet i sign, 25 grader i rummet så ligger jag på max 80 grader i Battlefield 3!
2012-08-14, 10:16   #763

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2010

Hur hög blir ljudnivån i det högsta överklockade utförandet? Och temps?

Med fläkten på 40% så är inte ljudnivån så farlig för mig, men upp emot 50 och över så blir den riktigt jobbig. Kommer den gå så högt om man överklockar kortet?
Chassi: Prodigy CHOPPED!, GPU: ASUS 7970 H2O, CPU: Intel i5 2500K H2O, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Func MS-3, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker