Cooler Master Cosmos II

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Cosmos II

För entusiaster med högpresterande komponenter duger inte vilken plåtlåda som helst. SweClockers tar en titt på en lämplig kandidat, nämligen Cooler Master Cosmos II – det största chassit som någonsin hittat till testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mäktigt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Nu får ni ge er, hatar cdon just nu och kommer inte köpa där mera just på grund av den otroligt retliga reklamen i alla klipp hos er, nu ska jag inte se mera klipp från er.

tjatig reklam, högljudd till tusen om man jämför med videon.

den är 5 sec, ta av dig headsetet

Permalänk
Medlem

Vart är fredagspanelen?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Äntligen Har väntat på den här rescentionen!

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad utvecklingskostnaden är på ett sånt här chassi kontra vad dom tjänar / chassi. När det gäller ultra-entusiastmodeller inom det mesta så undrar ja om dom någonsin går plus på det eller om det enbart är till för att få reklam till övriga produkter som säljer stora volymer.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Geeks
SweClockers

Diskussionstråden handlar varken om reklam eller felplacerade bokstäver, stay on topic.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

huge!

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga, stort chassi

Men borde priset stå med som en negativ faktor? Visst, det är mycket pengar för ett chassi men är det en negativ faktor just för att det är mycket pengar eller att chassit inte känns värd pengarna?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Awesome!!!!!

Men priset...

Permalänk
Medlem

Stort tungt mäktigt men nej inte något för mej hade gamla Cosmos S tidigare men man tröttnade på att det var så tungt speciellt när man hade fyllt det med en massa hårddiskar.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett bra chassi men väldigt plastigt.
Synd bara att det ser ut som en uppblåst brödrost.

Permalänk
Medlem

Så jäkla fult chassi, hör hemma på början 90-talet.

Permalänk
Medlem

Plastigt och tråkigt!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Alla chassins heliga moder

Permalänk
Medlem

ugly som fan.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Jag gillar det chassit, men det blir inget för mig knappast.

Hoppas dom gör en uppföljare på Haf-X som också var ett stort chassi.

Prosit hör man, kan det vara Emil?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Mycket bra video!

Chassit är helt klart imponerande och stort! Frågan är hur det står sig mot ett 800D? Fördelar/Nackdelar?

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Nånting med utseendet det där chassit får mig att tänka på "huvudet" på monstret i Alien... Men gissar att det är meningen?

Permalänk
Proffsmoddare

jag håller inte alls med om de 2 negativa sakerna. Jag tycker inte alls att det känns plastigt, visst finns det delar av plast men allting är stadigt som fan och väldigt välbyggt och angående hdd vaggorna dom är mjuka av en anledning. När man monterar disken böjer man ju vaggan utåt så att pinnarna går i skruvhålen men denna metoden kan man ju inte göra vaggorna styva för då hade man inte kunnat få dit diskarna. Vill man ha skruvfritt så får man lösa det på bästa sätt och det tycker jag cm har gjort där.

Sen att priset skulle vara ett minus kan jag inte heller hålla med om det handlar ju om ett absolut top of the line chassi med ultra entusiaster som målgrupp och om du har hårdvara för 30k+ i ditt extremsystem så är inte 3400:- något att snacka om. Det hade varit dyrt om chassit inte hade levererat mer än ett normalt chassi men faktum är att detta levererar otroligt mycket mer än vad ett standardchassi gör.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Sjukt fult imo

Permalänk
Medlem

Tycker att CPU kylare nästan hänger på grafikkortet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Sökte i forumet på TJ04-E. Inte en träff! Verkar som de flesta inte känner till något annat än Sweclockers. Märkligt när sidans målgrupp riktar sig till entusiaster.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

För de pengarna får man ett Lian Li PC-V2120, istortsett utan plast och med snygg design. Nästan lika stort.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassi och bra recention. Synd att det var så dyrt.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tycker att CPU kylare nästan hänger på grafikkortet.

Såg det jag med, de måste köra med buntband där nere för metallfästena slår nog i kortet. Bra kylar design/Skit moderkort som är för tight.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi men jäklar vilken vikt! 22kg? Oo
Jag har ett stort chassi också (Antec P190) men det våger " bara" 17kg utan något i. Med alla komponenter väger mitt in på strax över 30kg.... Kan ju säga att man inte vill flytta det om det inte är en fråga om liv och död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11889889']Sen att priset skulle vara ett minus kan jag inte heller hålla med om det handlar ju om ett absolut top of the line chassi med ultra entusiaster som målgrupp och om du har hårdvara för 30k+ i ditt extremsystem så är inte 3400:- något att snacka om. Det hade varit dyrt om chassit inte hade levererat mer än ett normalt chassi men faktum är att detta levererar otroligt mycket mer än vad ett standardchassi gör.

Får nog ta och hålla med dig där, visst kan priset kännas lite väl mycket men man får tänka på att den riktar sig till en speciell målgrupp också. Efter att ha läst hur mycket du gillar chassit på galleri delen så har jag börjat planera mitt nästa bygge med det chassit

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Den var ju inte liten... kan nog få plats med 2st 120x3 radiatorer

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W