Citat:
Ursprungligen inskrivet av
zeagan
Har svårt att förstå hur vissa kan tycka att detta chassit inte är vackert, det är tveklöst ett av de absolut snyggaste rent designmässigt och funktionellt som ökar luftflödet underifrån och gör det enklare att bära.
Förmodligen så har vi människor lite olika smak angående vad som är propert eller smaklöst. Jag tillhör dem som tycker att chassit är smaklöst och dessutom känns väldigt svårplacerat. Utöver väger lådan väldigt mycket vilket lätt resulterar i fula märken på golv eller skrivbord då risken är stor att man drar det över ytan istället för att lyfta.
Även om man själv inte har problem med att lyfta tunga saker så kanske tex en flickvän/fru vill komma åt med damsugaren eller dylikt. Nu förstår jag att man inte springer runt stup i kvarten till vänner med en sådan här låda men om nu det behövs så kan det bli ganska bökigt.
Som sagts i tidigare inlägg, för ungefär samma pengar får man lian-li v2120, väger ca 8 kg mindre, har hjul med extra gummiskydd som skyddar underlaget, ngt mindre på utsidan men verkar vara mer rymligt på insidan. Kan också fås både i svart eller silver. Prestanda och funktionsmässigt är väl de ganska likvärdiga men personligen så föredrar jag ljusa lådor inuti som v2120 är. Tycker man ser bättre och att det faktiskt ser väldigt snyggt ut. Väljer man dessutom silverversionen så slipper man se fingeravtryck och damm på den. Lian-Li´s perfektion behöver väl inte heller påpekas.
Sist men inte minst, v2120 passar på eller jämte de flesta skrivbord oavsett om det är modernt eller gustavianskt, detta cosmos har jag svårt att se någon annanstans än i en ungkarlslya med nytillverkade spånmöbler från Ikea. Men detta är självklart en smaksak och upp till var och en.