Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-01-28, 17:48   #61

Dani05

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av To33e Visa inlägg
Coolermaster Cosmos II finns på lager för intresserande på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657128
http://www.inet.se/produkt/6901376/c...ig-tower-black

Inet har den också i lager. Jag skulle rekommendera samt personligen handla där istället. Fri frak samt snabbare leverans
Men vill man ta Komplett istället och betala frakt samt vänta i två veckor på leverans så är det upp till en själv
Dani05 är inte uppkopplad
2012-01-28, 19:14   #62

Brodholm

Proffsmoddare

Brodholms avatar

Plats: Dalarna och Göteborg

Registrerad: nov 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dani05 Visa inlägg

Inet har den också i lager. Jag skulle rekommendera samt personligen handla där istället. Fri frak samt snabbare leverans
Men vill man ta Komplett istället och betala frakt samt vänta i två veckor på leverans så är det upp till en själv
Skämtar du eller? Komplett är grymt snabba med frakten.
Brodholm är inte uppkopplad Folding
2012-01-28, 19:20   #63

Ziptry

Medlem

Registrerad: jan 2012

Citat:

Haha Snälla, typiskt fanboy från @ inet. Dessutom tar komplett mindre 3.424,00 med frakt >< tog 1 dag för mig att fick hem chassit.
Ziptry är inte uppkopplad
2012-01-28, 20:49   #64

Dani05

Medlem

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Brodholm Visa inlägg
Skämtar du eller? Komplett är grymt snabba med frakten.
Nej jag skämtar inte varför skulle jag?
Första och (troligen) sista gången så handla jag en hårddisk och ett grafikkort tog 10 dagar (tror jag) från det att jag beställde till det att det kom fram till pick up point. Lite osäker nu men tror jag ändå fick betala för frakten Och ja grejerna fanns i lager och detta hände 2011.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ziptry Visa inlägg
Haha Snälla, typiskt fanboy från @ inet. Dessutom tar komplett mindre 3.424,00 med frakt >< tog 1 dag för mig att fick hem chassit.
Aldrig förstått detta med fanboy på forumen. Man kan ju knappt säga Nvidia här utan att det blir en massa fanboy hit & ditt. Läs ovan och fråga dig själv igen om jag är en typisk fanboy.
Men det ser ut som att nån iallafall verkligen inte är fanboy utav matte. Sist jag kollade så kostade lådan hos inet 3390kr. Hur 3424kr är mindre kan man ju fråga sig. Men skönt för dig att du hade tur och fick den nästa dag
Dani05 är inte uppkopplad
2012-01-28, 20:57   #65

Ziptry

Medlem

Citat:
Nej jag skämtar inte varför skulle jag?
Första och (troligen) sista gången så handla jag en hårddisk och ett grafikkort tog 10 dagar (tror jag) från det att jag beställde till det att det kom fram till pick up point. Lite osäker nu men tror jag ändå fick betala för frakten Och ja grejerna fanns i lager och detta hände 2011.

Aldrig förstått detta med fanboy på forumen. Man kan ju knappt säga Nvidia här utan att det blir en massa fanboy hit & ditt. Läs ovan och fråga dig själv igen om jag är en typisk fanboy.
Men det ser ut som att nån iallafall verkligen inte är fanboy utav matte. Sist jag kollade så kostade lådan hos inet 3390kr. Hur 3424kr är mindre kan man ju fråga sig. Men skönt för dig att du hade tur och fick den nästa dag
värka då att dom har ökat

Därför jag skrev att komplett var billigare med frakten. Whatevaaaaaaaaaaa
Ziptry är inte uppkopplad
2012-01-28, 21:02   #66

ozric

Medlem

ozrics avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: okt 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ziptry Visa inlägg
värka då att dom har ökat

Därför jag skrev att komplett var billigare med frakten. Whatevaaaaaaaaaaa
vem är gravid?
2012-01-28, 21:06   #67

mhenriday

Medlem

mhenridays avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2010

Håller med om avsaknad av mätningar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vattennisse Visa inlägg
Är det bara jag som saknar de temperaturjämförelser och decibelmätningar som alltid fanns med på den gamla goda tiden, när man slapp leta sig igenom en 12 minuter lång video för att hitta de detaljer man är ute efter? Om de ens finns med där, det vill säga.
Skulle det inte vara bra att tala om för läsarna hur många dB uppmättades med fläktarna på lägsta, mellan, respektive högsta nivå, samtidigt som CPU-, GPU- och hårddisktemperaturerna uppges ? Om man inte får plats med dessa värden i själva videon - det kan vara svårt att rabbla upp siffrorna - kunde man väl visa dem i en lista i textrecensionen, samtidigt som det uppges precis vad det var för komponenter som installerades i chassit. Håller också med om att ett sådant här monsterchassi borde testas med flera grafikkort och många hårddiskar installerade - förhoppningsvis köper ingen en så stor låda bara för att installera ett futtigt grafikkort och två hårddiskar....

Hur som helst måste jag erkänna att recensionen väckte en viss habegär, även om jag aldrig kommer att bygga ett system som kräver en så stor låda....

Henri
mhenriday är inte uppkopplad
2012-01-28, 22:38   #68

pompa_kumla

Medlem

pompa_kumlas avatar

Plats: kumla

Registrerad: jul 2008

en 1337 deal på detta och jag köper direkt Hatar trånga chassin.
2012-01-29, 00:57   #69

zikkor

Medlem

zikkors avatar

Plats: sköllersta

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sarevok Visa inlägg
Får nog ta och hålla med dig där, visst kan priset kännas lite väl mycket men man får tänka på att den riktar sig till en speciell målgrupp också. Efter att ha läst hur mycket du gillar chassit på galleri delen så har jag börjat planera mitt nästa bygge med det chassit
håller med, jag tycker inte heller att det känns plastigt någon stans, dock fick jag ett måndags exemplar då halva fläktkontrollen inte funkar, trevligt nog så skickar återförsäljaren en ny utan att jag behöver skicka in den skadade delen.
zikkor är inte uppkopplad
2012-01-29, 09:15   #70

Redstar

Medlem

Plats: Sala

Registrerad: sep 2008

Jag vill ha ett full tower, men samtidigt så lanar jag en del. Detta chassi väger för mkt, kan acceptera 11kg ca, och sen är priset way off om switch 810 går loss på 1700. Iofs vet man ju inte hur kvalitén är på switch 810 än.

Skickades från m.sweclockers.com
Redstar är inte uppkopplad
2012-01-29, 20:42   #71

GonAce

Medlem

GonAces avatar

Plats: Örebro

Registrerad: okt 2001

Så fort man ser priset så ler man lite och tänker "Aldrig", spelar ingen roll hur fränt eller funktionsrdugligt ett chassi är, med den där prislappen så lär ingen funtad människa köpa det(eller ?).

1800-200 Max
2012-01-29, 20:50   #72

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av To33e Visa inlägg
Coolermaster Cosmos II finns på lager för intresserande på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657128
Får mitt imorgon troligtvis dock blir inget lek föräns i helgen

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GonAce Visa inlägg
Så fort man ser priset så ler man lite och tänker "Aldrig", spelar ingen roll hur fränt eller funktionsrdugligt ett chassi är, med den där prislappen så lär ingen funtad människa köpa det(eller ?).

1800-200 Max
Så du menar att man är funtad för att man köpt ett.
Man tackar och bockar.....

För mig är prislappen den sista delen man kollar på i princip.
Gillar man något, då kör man på det.
Fyller den funktioner man önskar, då kör man på det.
Att du blir mycket nöjd (troligtvis) så är priset bara en del av kedjan.

Personligen betalar jag lite extra för något som man gillar osv än att betala något mindre och vara halv nöjd.

Man ska gå in helhjärtat, pengar är inte allt =)
|Lian Li PC-V358 | Maximus IV Gene | i7 4770K | A-Data 8gb DDR3 | S-830 128GB SSD + S-840 Pro 256GB + F3 500GB + x2 F3 1TB | EVGA GTX 780 | Nzxt Hale 90 1000w | Samsung P2450H | WD Elements 2.0 1TB| Creative -T40 |
| Steam - Toivo | iPad 2 3G 32GB | -- Vikeskär - -
Toivo83 är uppkopplad nu Folding
2012-01-29, 23:08   #73

zeagan

Medlem

zeagans avatar

Registrerad: jul 2003

Har svårt att förstå hur vissa kan tycka att detta chassit inte är vackert, det är tveklöst ett av de absolut snyggaste rent designmässigt och funktionellt som ökar luftflödet underifrån och gör det enklare att bära.
2012-01-29, 23:15   #74

pompa_kumla

Medlem

pompa_kumlas avatar

Plats: kumla

Registrerad: jul 2008

Jag kommer absolut köpa detta om jag kan hitta det billigt kanske någon 1337 deal fram över vad vet jag: Skulle svida för mycket att köpa det nu
2012-01-30, 11:04   #75

whityoustone

Medlem

whityoustones avatar

Plats: hägersten / sthlm

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zikkor Visa inlägg
håller med, jag tycker inte heller att det känns plastigt någon stans, dock fick jag ett måndags exemplar då halva fläktkontrollen inte funkar, trevligt nog så skickar återförsäljaren en ny utan att jag behöver skicka in den skadade delen.
Min kontroller med, kasst när det tog 3 tim att montera allt.tills man märkte felet, ut me allt byta chassi och montera
2012-01-30, 13:10   #76

j1mp492

Medlem

Känns lite smått överprisad när det är så mycket plast.
2012-01-30, 13:11   #77

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ozric Visa inlägg
vem är gravid?
Falskt larm. Var bara gaser.

Skulle vara bra om man fick veta om den är värd pengarna eller om det finns billigare och lika bra chassin.
2012-01-30, 15:02   #78

bingobelle

Avstängd

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeagan Visa inlägg
Har svårt att förstå hur vissa kan tycka att detta chassit inte är vackert, det är tveklöst ett av de absolut snyggaste rent designmässigt och funktionellt som ökar luftflödet underifrån och gör det enklare att bära.
Förmodligen så har vi människor lite olika smak angående vad som är propert eller smaklöst. Jag tillhör dem som tycker att chassit är smaklöst och dessutom känns väldigt svårplacerat. Utöver väger lådan väldigt mycket vilket lätt resulterar i fula märken på golv eller skrivbord då risken är stor att man drar det över ytan istället för att lyfta.

Även om man själv inte har problem med att lyfta tunga saker så kanske tex en flickvän/fru vill komma åt med damsugaren eller dylikt. Nu förstår jag att man inte springer runt stup i kvarten till vänner med en sådan här låda men om nu det behövs så kan det bli ganska bökigt.

Som sagts i tidigare inlägg, för ungefär samma pengar får man lian-li v2120, väger ca 8 kg mindre, har hjul med extra gummiskydd som skyddar underlaget, ngt mindre på utsidan men verkar vara mer rymligt på insidan. Kan också fås både i svart eller silver. Prestanda och funktionsmässigt är väl de ganska likvärdiga men personligen så föredrar jag ljusa lådor inuti som v2120 är. Tycker man ser bättre och att det faktiskt ser väldigt snyggt ut. Väljer man dessutom silverversionen så slipper man se fingeravtryck och damm på den. Lian-Li´s perfektion behöver väl inte heller påpekas.

Sist men inte minst, v2120 passar på eller jämte de flesta skrivbord oavsett om det är modernt eller gustavianskt, detta cosmos har jag svårt att se någon annanstans än i en ungkarlslya med nytillverkade spånmöbler från Ikea. Men detta är självklart en smaksak och upp till var och en.
bingobelle är inte uppkopplad
2012-01-30, 17:34   #79

zeagan

Medlem

zeagans avatar

Registrerad: jul 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bingobelle Visa inlägg
Även om man själv inte har problem med att lyfta tunga saker så kanske tex en flickvän/fru vill komma åt med damsugaren eller dylikt..
well said :-)

Såg dessutom att denna modellen inte tar in luft underifrån annat än till nätaggregatet vilket var en av fördelarna med att komma upp en bit.
2012-02-04, 10:55   #80

Kanelpojken

Medlem

Registrerad: feb 2012

Igår så köpte jag monstret
resultat: träningsvärk i armarna efter har burit det i snö kaos och X antal cigg.
Det är h*lvetes mycket kabel som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med brist på kontakter i PSU
2012-02-05, 09:48   #81

Ninjaflipp

Medlem

Ninjaflipps avatar

Plats: Täby

Köpte ett Antec P280 nyligen och är inte i behov av något nytt chassi, men har ändå sneglat lite på detta i och med att min kollega har sagt att han tänker köpa ett. Själv tycker jag att han är helt ute och cyklar; vem vill ha ett sånt stort monster - egentligen? Inte nog med att det är alldeles för stort; utan det väger löjligt mycket och kostar ännu mer också.

Visst, vill man köra med fyra grafikkort kanske det inte finns så många andra alternativ, men hur ofta kör man fyra grafikkort liksom?

Nä. Det här chassit får tummen ner från mig.
Ninjaflipp är inte uppkopplad
2012-02-05, 09:57   #82

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ninjaflipp Visa inlägg
Köpte ett Antec P280 nyligen och är inte i behov av något nytt chassi, men har ändå sneglat lite på detta i och med att min kollega har sagt att han tänker köpa ett. Själv tycker jag att han är helt ute och cyklar; vem vill ha ett sånt stort monster - egentligen? Inte nog med att det är alldeles för stort; utan det väger löjligt mycket och kostar ännu mer också.

Visst, vill man köra med fyra grafikkort kanske det inte finns så många andra alternativ, men hur ofta kör man fyra grafikkort liksom?

Nä. Det här chassit får tummen ner från mig.
kommer ej köra med 4 gpu, max 2 so far.
lika så hdd platser osv.

Köpte det pga "vill ha" så ja, "vem vill ha ett sånt monster?" jo jag.

Tänk hur mö saker i livet du köper som du egentligen inte behöver hehe
Eller sitter du och gör kalkyler och räknar på allt du köper att "detta måste jag ha",känns lite tråkigt faktiskt

Som sagt, vill man ha så vill man oavsett om man fyller alla funktioner på den eller om man ens kommer i närheten av det.
Så varför inte glädjas över att han vill ha det istället för att såga ner iden i småbitar?
|Lian Li PC-V358 | Maximus IV Gene | i7 4770K | A-Data 8gb DDR3 | S-830 128GB SSD + S-840 Pro 256GB + F3 500GB + x2 F3 1TB | EVGA GTX 780 | Nzxt Hale 90 1000w | Samsung P2450H | WD Elements 2.0 1TB| Creative -T40 |
2012-02-11, 23:53   #83

Kalleable

Medlem

Kalleables avatar

Registrerad: maj 2011

Kan inte jonas recensera Xilence Interceptor Pro?
Den såg väldigt intressant ut.
2012-02-12, 18:37   #84

THE ICE TRIGGER

Medlem

Registrerad: feb 2003

Corsair H100

får Corsair H100 plats med 4 fläktar, monterad i taket utan att slangen blir för kort?
2012-02-15, 15:00   #85

tvelander

Medlem

tvelanders avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av THE ICE TRIGGER Visa inlägg
får Corsair H100 plats med 4 fläktar, monterad i taket utan att slangen blir för kort?
Ja det fungerar jag har det så.

Men skulle inte rekommendra det för du kommer inte åt modekortets top kontaketer för att fläktarna kommer sitta över så ja hade bara använt 2 fläktar på 1900 RPM Silverstone och sänka dom till typ 1k rpm när den inte jobbar så låter det ingenting typ.

Jag ska byta ut mina till 2 sånna.
Case Little Devil PC-V8 BLACK XL WINDOW CPU 4930k GPUs 4x GTX Titan RAM 32GB Dominator GT 4x8GB PSU EVGA SuperNOVA NEX1500 Classified SSD 10x SSD 3.5TB Keyboard Ducky G2Pro Tenkeyless MX Red PBT White engraved Headphones DT990 Manufaktur 250Ω Screens 3x Asus ROG Swift PG278Q 3x BenQ XL2720T 120Hz Mobo Rampage IV Black Edition WC 3x 480+D5+250 RES HDD 6x 3TB Mouse Deathadder 2013 Mousepad SteelSeries QcK Heavy Microphone Samson Meteor
tvelander är inte uppkopplad
2012-02-17, 17:01   #86

whityoustone

Medlem

whityoustones avatar

Plats: hägersten / sthlm

Registrerad: jun 2005

jag får plats me pnp fläktar då jag har monterat allt i de främre tak fläktarna och på så vis missar jag min p4 kontakt, har asus extreme z 4a tror jag det heter
2014-01-02, 16:34   #87

FransUrbo

Medlem

Ni säger att 'Cooler Master Cosmos det största chassit som någonsin hittat till testlabbet'. Sött! Söt liten låda också.

Själv har jag en 'Cooler Master Stacker 810 ATX' som tyvärr inte längre tillverkas . Jag är ute efter något ännu större, då jag har börjat växa ur Stackern... Kan ni inte recensera några riktigt stora lådor, inte leksaker som Cosmos?

Något från Case Labs kanske (själv är jag OTROLIGT (!!!) intresserad och sugen på en TX10 - http://www.caselabs-store.com/the-magnum-tx10). Men nästan tio tusen bara för en låda!? Jikes!!
FransUrbo är inte uppkopplad
2014-01-02, 16:44   #88

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FransUrbo Visa inlägg
Ni säger att 'Cooler Master Cosmos det största chassit som någonsin hittat till testlabbet'. Sött! Söt liten låda också.

Själv har jag en 'Cooler Master Stacker 810 ATX' som tyvärr inte längre tillverkas . Jag är ute efter något ännu större, då jag har börjat växa ur Stackern... Kan ni inte recensera några riktigt stora lådor, inte leksaker som Cosmos?

Något från Case Labs kanske (själv är jag OTROLIGT (!!!) intresserad och sugen på en TX10 - http://www.caselabs-store.com/the-magnum-tx10). Men nästan tio tusen bara för en låda!? Jikes!!
hrm, klart dom säger att det är det största chassit som testat...tråden är snart 2 år gammal :S

Skicka in dina önskemål till redaktionen istället för i tråden här, större chans dom läser det.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb