Sidan 9 av 9 « Första 678 9

Verktyg Visningsval
2012-02-02, 09:31   #241

SteveK

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
Suck, läsförståelse? Ja diskussionen i denna tråden gäller AMDs grafikkort och att folk tycker att det ska kosta 2500-3000:-, även fast det är fullt konkurrenskraftigt på sitt nuvarande pris. Det är onekligen AMD som valt att inte lägga priset på 2500:-, men sedan har butiker kryddat priset med någon hundring extra också. Så om man väljer att kritisera de som satt priset över 2500:- så är det självklart AMD som kritiseras främst. Men det är inte bara AMD detta gäller, jag skulle störa mig lika mycket på bortskämda konsumenter om det var ett annat företags produkter som kritiserades på lika dåliga grunder.
Vilket är raka motsatsen mot vad du sagt genom hela tråden. Folk har klagat på priset, du har svarat genom att säga att det inte är AMDs "fel". Nu tycker du helt plötsligt att det är AMD ändå, och att butikerna bara lagt till ytterligare en bit utöver det.

Frågan är också, fortfarande, vad det spelar för roll?
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL
SteveK är uppkopplad nu
2012-02-02, 09:31   #242

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

kan ju löna sig att uppgradera till 7970 om man har ett 5770 eller 6850 annars verkar inte skillnaden va så enorm.
Och som vanligt blir man väl besviken när man köper ett nytt grafikkort, för skillnaden inte va så stor som man trodde.

Senast redigerad av riktigninja 2012-02-02 klockan 09:59.
riktigninja är inte uppkopplad
2012-02-02, 09:54   #243

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 73mpl4R Visa inlägg
Jag formulerade mig fel. När förväntas de vara i lager hos återförsäljare?
det är redan i lager på många skumma ställen .. inet däremot verkar va rätt sena
riktigninja är inte uppkopplad
2012-02-02, 14:12   #244

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kare Visa inlägg
Nej lackar bara på att många säger att 7k serien va en flopp och att Kepler kommer äga, vad fan vet ni om det ?
Har jag sagt det ?
Jag hoppas att kepler bli bra.
Sedan att du börjar komma med påhittade påståenden och svära som en liten barnunge för att man skriver det är ju helt löjligt.
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2012-02-02, 15:55   #245

mp5sd

Medlem

mp5sds avatar

Plats: Lost in space

Registrerad: jan 2009

Nu blev det ännu svårare att välja när ASUS GTX580 Direct CU har rasat ner till 3150:-.

Senast redigerad av mp5sd 2012-02-02 klockan 16:02.
2012-02-02, 16:13   #246

Xaves

Medlem

Plats: Greveholm

Registrerad: aug 2008

Höll på att smälla av när jag bevittnade överklockningsresultatet för black edition kortet, det presterar ju mellan dubbla 570 och 580 i SLI!!!! Jag menar, det är ju en fantastisk bedrift för ett singelkort i 4000:- klassen och ökningen är förmodligen ännu mer brutal i 2560x1600, seriekoppla dessa och resultaten lär bli astronomiska, ska bli väldigt intressant att se 7990's överklockningsförmåga, i bästa fall lär den prestera som fyra gtx 580 i quad sli, och det till ett pris på runt 6000:- haha, 6000 vs 16000 kronor skillnad men med samma prestanda. Jag undrar om folk verkligen har fattat vilket överklockningspotential nya 7 serien verkligen har och tycker sweclockers är riktigt dåliga på att lyfta fram det, trots namnet på företaget.

Ps, varför finns inte det överklockade kortet med i prestandaindexlistan? Skärpning swec!
Xaves är inte uppkopplad
2012-02-02, 16:25   #247

SteveK

Medlem

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xaves Visa inlägg
Ps, varför finns inte det överklockade kortet med i prestandaindexlistan? Skärpning swec!
För att det finns väldigt stor variation från kort till kort när det gäller hur långt det kan överklockas. Vissa klarar mer än andra.
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL
SteveK är uppkopplad nu
2012-02-02, 16:39   #248

lacrits

Medlem

lacritss avatar

Plats: Malmö

Registrerad: maj 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mp5sd Visa inlägg
Nu blev det ännu svårare att välja när ASUS GTX580 Direct CU har rasat ner till 3150:-.
Det kortet finns inte i lager och jag känner mig lite skeptisk till leverantören. Finns uppe i Luleå och inte många omdömen på prisjakt. Så priset tar jag inte som allvarligt, kan vara lockpriser för å folk å besöka hemsidan.. ragga kunder mao.
The burk: FD R3 vit, extra Nexus RS 120 i fronten || NZXT Hale90 650W || Intel i5 2500K m. CM Hyper 212+ & 2st GT 1850rpm push/pull || Asus P8P67 Pro B3 || Asus EAH6950 DCII 2GB || OCZ Agility 3 120GB || WD Caviar green 2TB || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 2x4GB || Asus Xonar DX || Asus VE247H LED TN || Saitek X52 HOTAS || TrackIR 3 || Ducky Shine II MX-red green LED keyboard || Steelseries Sensei mus
lacrits är inte uppkopplad
2012-02-02, 17:59   #249

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Registrerad: maj 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BiffenL Visa inlägg
Det hade räckt med "skitbra men då vänder ju inte mitt inlägg sig till er". Resterande text är informationslös.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
Det var kärnan av mitt svar, ja. Bra att det gick fram.
Kan ni inte ta detta privat istället
Oinsatta personer som googlar på svenska test av AMD Radeon HD7950, undrar nog vad detta är för tjaffsforum
Sweclockers ska ju vara ledande inte nån sorts flashback forum.
Har svårt att se att två personer kan behöva så mycket plats i denna forun tråd.
Detr blir svårt för de som vill följa upp testet på rätt sätt
Det blir nog bra när det blir färdigt...
AMD_PERA är inte uppkopplad
2012-02-03, 00:26   #250

furuliden

Medlem

furulidens avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jan 2010

Citat:
Höll på att smälla av när jag bevittnade överklockningsresultatet för black edition kortet, det presterar ju mellan dubbla 570 och 580 i SLI!!!! Jag menar, det är ju en fantastisk bedrift för ett singelkort i 4000:- klassen och ökningen är förmodligen ännu mer brutal i 2560x1600, seriekoppla dessa och resultaten lär bli astronomiska, ska bli väldigt intressant att se 7990's överklockningsförmåga, i bästa fall lär den prestera som fyra gtx 580 i quad sli, och det till ett pris på runt 6000:- haha, 6000 vs 16000 kronor skillnad men med samma prestanda. Jag undrar om folk verkligen har fattat vilket överklockningspotential nya 7 serien verkligen har och tycker sweclockers är riktigt dåliga på att lyfta fram det, trots namnet på företaget.

Jadu, det är rätt häftigt att ett överklockat HD 7950 presterar lite bättre än GTX 570 SLI och samtidigt drar 190W mindre.
Jag har aldrig tidigare sett ett kort som överklockar så bra som HD 7950.
2012-02-03, 06:14   #251

Scanian

Medlem

Scanians avatar

Plats: Stygia

Registrerad: jul 2001

Citat:
Är du moderator AMD_PERRA?
Spelar det någon roll? Hans åsikter räknas väl oavsett om han är moderator eller inte.
Din diskussion med Aleshi har slutat vara av intresse för oss andra för länge sedan och hör därför inte hemma i en nyhetstråd om Radeon 9750 - ta den privat om ni vill fortsätta är ni snälla.
Scanian är inte uppkopplad
2012-02-03, 09:44   #252

S1im

Medlem

S1ims avatar

Plats: Svedala

Registrerad: okt 2005

Citat:
Är du moderator AMD_PERRA?
Man behöver inte bara moderator för att påpeka att ni förstör tråden med ert kärleksgnabb. Starta en privat chat istället om ni inte har något att säga i ämnet i fråga.
Angående överklockning av HD7950 så verkar alla exemplar lätt göra 1000 mhz+ och det är grym prestanda för pengarna.
S1im är inte uppkopplad
2012-02-03, 21:53   #253

MichaSWE

Moderator

MichaSWEs avatar

Plats: göteborg

Registrerad: okt 2006

Tråd rensad på diverse Offtopic, §1 med mera.

Vill ni diskutera hur och varför företag sätter olika priser på sina produkter, så får ni jättegärna göra detta. Skapa i så fall en egen tråd med det ämnet.
Även då gäller dock våra forum regler

Med vänlig hälsning
MichaSWE
Mina System: HePC och Gaming
MichaSWE är inte uppkopplad
2012-02-03, 22:28   #254

The_Torx

Medlem

Plats: gällivare

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Krass Visa inlägg
Fel, det är en 50%ig ökning. 800x1,5=1200. En 40% ökning från 800mhz är 800x1,4=1120mhz.
du har rätt, jag var lite trött när jag skrev kommentaren (eller räkna fel) vilket som så är du helt korrekt.

Föresten ska man inte få något meddelande när någon citerar ens kommentar? tror inte att jag fick något.
The_Torx är inte uppkopplad
2012-02-04, 13:44   #255

MichaSWE

Moderator

MichaSWEs avatar

Plats: göteborg

Registrerad: okt 2006

*Tråd rensad (igen)*

Med risk för att verka väldigt hård och kantig, har jag raderat ytterligare en drös off topic inlägg.

Då jag redan fått rensa massor i denna tråden så kommer vi inte tillåta några fler utsvävningar som inte hör till ämnet.
Vänligen ta privata diskussioner via PM eller om det kommer upp ytterligare generella intressanta spörsmål, så skapa en separat tråd kring dem.

Med vänlig hälsning
MichaSWE
Mina System: HePC och Gaming
MichaSWE är inte uppkopplad
2012-02-05, 18:54   #256

Guteklockaren

Medlem

Guteklockarens avatar

Plats: Visby

Registrerad: apr 2010

Ett grafikkort ska inte enbart leverera höga fps som många verkar tro är det viktigaste i hela världen.

När såg ni senast ett test där de faktiskt tittar på hur grafiken ser ut istället för att mäta fps?
Kvalite' framför prestanda är i mitt tycke att föredra.

Med Radeons totala avsaknad av PhysX så har Nvidia en klar fördel när det kommer till att leverera snygg grafik.

Ofta jämförs xbox, PS3 och PC (meningslöst iofs) mellan varandra huruvida vilken som har snyggast grafik, men var är testerna PC's emellan?

7000-serien visar upp bra siffror helt klart men de övertygar inte med tanke på att det är ny teknik det handlar om.
Kikade på tomshardware där de benchat crysis 2 med 7970/7950 som presterade riktigt uselt oavsett inställningar, t.o.m. 570 levererade mer fps.

Ingen hemlighet att jag föredrar nvidia men jag försöker ändå vara opartisk...
Dator: Fractal Design Define R4 - MSI Z87-S02 - 4770k - A-Data 8Gb - Intel SSD 530 180Gb - Evga/ASUS GTX680 SLi - Asus Sonar Essence STX Skärm: Asus VG248QE 144hz Tangentbord: G19 Mus: Performance MX Hörlurar: Sennheiser PC360 Ratt: G27
Guteklockaren är inte uppkopplad
2012-02-05, 19:11   #257

Guteklockaren

Medlem

Guteklockarens avatar

Plats: Visby

Registrerad: apr 2010

Citat:

Eftersom det inte finns två likadana kort som klockar lika bra så är det meningslöst att ta med detta i ett test tillsammans med andra icke överklockade kort.

Men jag skulle absolut vilja se överklockade kort ställda mot varandra då de flesta på sweclockers säkert klockar upp sina kort vare sig det behövs eller ej.
Dator: Fractal Design Define R4 - MSI Z87-S02 - 4770k - A-Data 8Gb - Intel SSD 530 180Gb - Evga/ASUS GTX680 SLi - Asus Sonar Essence STX Skärm: Asus VG248QE 144hz Tangentbord: G19 Mus: Performance MX Hörlurar: Sennheiser PC360 Ratt: G27
Guteklockaren är inte uppkopplad
2012-02-05, 20:56   #258

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Guteklockaren Visa inlägg
Ett grafikkort ska inte enbart leverera höga fps som många verkar tro är det viktigaste i hela världen.

När såg ni senast ett test där de faktiskt tittar på hur grafiken ser ut istället för att mäta fps?
Kvalite' framför prestanda är i mitt tycke att föredra.

Med Radeons totala avsaknad av PhysX så har Nvidia en klar fördel när det kommer till att leverera snygg grafik.

Ofta jämförs xbox, PS3 och PC (meningslöst iofs) mellan varandra huruvida vilken som har snyggast grafik, men var är testerna PC's emellan?

7000-serien visar upp bra siffror helt klart men de övertygar inte med tanke på att det är ny teknik det handlar om.
Kikade på tomshardware där de benchat crysis 2 med 7970/7950 som presterade riktigt uselt oavsett inställningar, t.o.m. 570 levererade mer fps.

Ingen hemlighet att jag föredrar nvidia men jag försöker ändå vara opartisk...
Bildkvaliten har varit uppe o jämförts tidigare, med resultatet att det är hugget som stucket.
Majoriteten bryr sig inte om physx då det är så få bra titlar som använder sig av det (gpu).

Kör vidare på nvidia du, ingen tvingar på dig ett amd kort..
2012-02-13, 08:41   #259

Digital8

Medlem

Plats: q3dm6

Registrerad: aug 2009

Blev ett Sapphire för 4000 kr, ska bli gött att ersätta mitt 4890
PC: Phenom II X4 955 BE @ 3,2 w/ Noctua NH-U12P SE2, Sapphire HD7950, XMS3 8GB DDR3 1333Mhz, 840 EVO 250GB, WD Black 500GB, Gigabyte GA-MA770T-UD3P, Samsung SH-S223C, Corsair VX 550W, Antec 300 | OS: Win7 Ultimate | Monitor: Benq G2412HD | Ljud: Audio-gd NFB-11.32, AKG K702 65th Anniversary, Audioengine 5+ | Input: Logitech MX518, Filco Majestouch-2
Digital8 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb