Permalänk
Melding Plague

NZXT Switch 810

I tuff konkurrens med värstingar som Corsair Obsidian 800D och Cooler Master HAF släpper NZXT en ny datorlåda för entusiaster. Chassifetischisten Jonas Thörnqvist kavlar upp ärmarna och ger en grundlig genomgång av Switch 810.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dn var stor.
Men jag behåller nog Obsidian ett tag till

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Rätt nice chassi. Värdig konkurrent till större pjäser från Coolermaster eller Corsair. Lampan där bak var inte dum alls när man sitter i mörker.

Permalänk
Medlem

Finns denna i vitt ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=927452
Annars får man köpa ett svart chassie.
Min Obsidian 800D har ju bara 120mm fläktar i toppen, så detta kanske skulle vara nått, nu när man sett recentionen
Hoppas det kommer i butik snart.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Va Jonas lät glad då

Bra chassi, gillar dock inte utsidan.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Har redan beställt ett för jag var kär vid första ögonkastet så jag äntligen får en orsak till att sälja bort mitt gamla df-85!
Det kommer bli en kul upplevelse att slänga in lite vattenkylning i det och få processorerna att peta!

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

har bara en fråga passar en corsair H100 i den på topen (tänkte mest om slangarna till H100 är långa nog)

står just nu på swtich 810, corsiar obsidain eller cooler master cosmos 2 för nästa bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Finns denna i vitt ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=927452
Annars får man köpa ett svart chassie.
Min Obsidian 800D har ju bara 120mm fläktar i toppen, så detta kanske skulle vara nått, nu när man sett recentionen
Hoppas det kommer i butik snart.

Lacka själv ?
Skulle det bli dåligt av någon konstig anledning så är det ju inge pengar direkt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

har bara en fråga passar en corsair H100 i den på topen (tänkte mest om slangarna till H100 är långa nog)

står just nu på swtich 810, corsiar obsidain eller cooler master cosmos 2 för nästa bygge

Jag har min H50 i främre övre fläkthålet på Obsidian utan att slangatna är sträkta på nått vis.
H100 har ju lite längre slangar, men inte mycket, detta chassie verkar ju inte större än Corsair.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Plastigt av Jonas. xD

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Lacka själv ?
Skulle det bli dåligt av någon konstig anledning så är det ju inge pengar direkt.

Det kommer nog att komma en vit modell, om bara det vita chassiet säljer tillräkligt.
Jag har en Zalman som är kromad i min Vita R3, men det är inte riktigt samma sak.
Den har ju lucka framför.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Tycker det känns väldigt plastigt, och tunn plåt? Även ifall jag väldigt gärna vill ha ett pga mycket smarta funktioner osv, så skulle jag aldrig ge mer än...1100 - 1200 max

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Grymt efterlängtad recension!

Har kollat på detta chassi ett tag nu och fick blandade intryck när jag såg videorecensionen. Synd att den verkade lite "plastig" på utsidan. I övrigt blir det nog ett kanonchassi till mitt kommande projekt. Fick dock en fundering om det är någon som kan svara:

Fråga:
Om man kan fästa 3 st 140 mm fläktar i toppen, samt 2 st 140 mm i botten, borde man inte få plats med en 420 respektive 280 radiator också? Förutsatt att man skruvar loss den övre 5,25" plåten samt nedre hårddisksburen. (Tänkte bygga en dator med vattenkylning.)

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Hur var finnishen på det svarta chassiet då, var det oxå plastigt, eller mera piano svart?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Hur var finnishen på det svarta chassiet då, var det oxå plastigt, eller mera piano svart?

http://www.youtube.com/watch?v=lfNw63VfY0U video recension på det svarta av hardwarecanucks.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Massivt var ordet.

Skulle dock hellre se fler grymma chassin i mAtx storlek istället...

Permalänk
Medlem

Smarta lösningar, dock tycker jag det ser alldeles för plastigt ut både det svarta och vita.
Glossy plats.

Lutar mer åt 550D.

Permalänk

Kanske inte snyggast men tycker ett ord som missades att användas är innovativt.
fanns ju endel kuliga nya vinklar.
Kan hålla med om miss vid fläktkontroller och även hotswap luckan.
Det här är en personlig grej, men nått jag ofta saknar på så här stora lådor är hjul
Nått jag inte tål är genomskinliga sidoplåtar som visar hd vaggor eller den biten då det är helt ointressant tycker jag. Igen mkt subjektivt.
Kanon recension måste sägas dock!

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthe:

Har kollat på detta chassi ett tag nu och fick blandade intryck när jag såg videorecensionen. Synd att den verkade lite "plastig" på utsidan. I övrigt blir det nog ett kanonchassi till mitt kommande projekt. Fick dock en fundering om det är någon som kan svara:

Fråga:
Om man kan fästa 3 st 140 mm fläktar i toppen, samt 2 st 140 mm i botten, borde man inte få plats med en 420 respektive 280 radiator också? Förutsatt att man skruvar loss den övre 5,25" plåten samt nedre hårddisksburen. (Tänkte bygga en dator med vattenkylning.)

Tack för svar!

Ja

Citat:

Supports high-end water cooling solutions up to three fans for push and pull configuration: 90mm of internal top space with top 360/420mm and bottom 140/240mm radiator support for unmatched liquid cooling

http://www.nzxt.com/new/products/crafted_series/switch_810

Permalänk
Medlem

Varför kunde de inte göra ett enda långt fläktfilter i botten som man drar ut framifrån? De har ju ändå filter på hela undersidan. Nåväl, är man lika slö som jag så får man väll montera nätagget upp och ned.

Permalänk

På vilket sätt är hårddiskvaggorna omständiga? I detta chassiet behöver man ju bara ta bort den ena sidoplåten i stället för båda, som man brukar behöva ta bort...?

Permalänk
Medlem

Hade varit nice om det varit borstat alluminium istället. Fast då hade kanske inte vitt varit ett alternativ.

Men jag gillar det. Inte många chassin som bjuder på bra möjligheter för entusiaster.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket! Måste missat det när jag kika runt där.

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt imponerad, mitt NZXT Phantom är bättre då den har plats för större fläktar och har en inbyggd fläktkontroller.
Kostade dessutom bara 995kr på Cdon: http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_phantom_full_tower_-_red-14...

Mer prisvärt Fulltower-chassi finner du inte

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ntoon:

Är inte speciellt imponerad, mitt NZXT Phantom är bättre då den har plats för större fläktar och har en inbyggd fläktkontroller.
Kostade dessutom bara 995kr på Cdon: http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_phantom_full_tower_-_red-14...

Mer prisvärt Fulltower-chassi finner du inte

Jäklans vad snyggt och billigt :).

OnT: Plastpaneler...rly? Fläktkontroll kan man ju bra köpa till.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett bra chassi:D Tycker inte om när det är så plastigt:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Gillade en lösning som jag inte har sett på andra chassin, justerbara fläktfäste! Helt klart en bra egenskap, Istället för att blåsa på ingenting i stort sett som Jonas sa. Skulle vilja att fler tillverkare tog efter den idèn! Så man kan välja var luftflödet ska riktas.

Synd att dom inte la till en hårddiskdocka i toppen som i H2:an som helt klart är NZXT smartaste chassi!

Och inga popnitar Jag hatar popnitar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Verkar ju helt klockren

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Grymt, älskar dina chassirecensioner.

Visa signatur

P8P67 Deluxe | 2500k @ 4.4Ghz | GTX 560Ti | 8GB Vengeance

Permalänk

Snyggt men faller tyvärr bort pga plastpanelerna.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate