MSI Radeon HD 7950 Twin Frozr III

Permalänk
Melding Plague

MSI Radeon HD 7950 Twin Frozr III

När tillverkarna får fria händer med Radeon HD 7950 gäller det om att stå ut från mängden. SweClockers undersöker en påkostad modell från MSI med kylaren Twin Frozr III.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

en sån har vill jag ha!

Lite bara för att den är så grymt snygg också!

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | Corsair VX 550 | Intel E8500 @ 3,9Ghz - thermalright ultra-120 extreme /w nexus 120mm 1000rpm

Permalänk
Master of Overkill

ÄlskaR MSI versionen snygg model är det ochså

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Hur gör ni bf3-testerna? Är det online 64 spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Hoppas priset är lägre en asus variant!

Permalänk
Medlem

Bra test.

Nu vill jag se special varianter av hd 7970 och recensioner av dessa!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

MUMS! bra, behövs flera alternativ så priset kan närma sig vettiga nivåer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Hur gör ni bf3-testerna? Är det online 64 spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen använder de bilscenen från föregående tester.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Avstängd

fattar fortfarande inte hur fan asus kylare kan vara så överlägsen, 52grader, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

fattar fortfarande inte hur fan asus kylare kan vara så överlägsen, 52grader, lol.

Den tar upp tre platser, antar att det har något med det att göra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av misiler:

Den tar upp tre platser, antar att det har något med det att göra

antar de, men de är de då värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

antar de, men de är de då värt

vill man köra CF så är det inte värt, annars helt klockrent!

Permalänk

Ja man får väll anta att det inte är någon aa, af påslaget i speltesterna.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Entusiast

Nåt jag alltid undrat över. Alla dessa processorer, moderkort, chassin, nätagg, grafikkort osv osv osv...

Vad gör ni med de när ni är klar med era tester, hamnar de bara och dammar på en hylla där ni kör era fredagsmöten, tar ni hem de och bygger killerburkar, säljer ni de eller skickas de tillbaks? Har ni nåt 7970 liggandes så kan jag gärna ta ett eller två

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Nåt jag alltid undrat över. Alla dessa processorer, moderkort, chassin, nätagg, grafikkort osv osv osv...

Vad gör ni med de när ni är klar med era tester, hamnar de bara och dammar på en hylla där ni kör era fredagsmöten, tar ni hem de och bygger killerburkar, säljer ni de eller skickas de tillbaks? Har ni nåt 7970 liggandes så kan jag gärna ta ett eller två

Jag är ganska säker på att de lånas ifrån företagen som sedan vill ha tillbaka sina ex så flera företag kan recensera samma kort.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Nåt jag alltid undrat över. Alla dessa processorer, moderkort, chassin, nätagg, grafikkort osv osv osv...

Vad gör ni med de när ni är klar med era tester, hamnar de bara och dammar på en hylla där ni kör era fredagsmöten, tar ni hem de och bygger killerburkar, säljer ni de eller skickas de tillbaks? Har ni nåt 7970 liggandes så kan jag gärna ta ett eller två

Tror att de bara ligger och dammar, tror Emil sa det i fredagspanelen någon gång. Men de lånar även hem komponenter, detta sa han på ett lite skämtsamt sätt då han sa att det kunde bli problem ibland med testerna när de hade det som skulle testas hemma

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

varför ska man köpa ett påkostat 7950 för samma pris som ett billigt 7970

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Bra test.

Nu vill jag se special varianter av hd 7970 och recensioner av dessa!

Ja eller hur! Vart är tester på olika varianter av 7970..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sampabowie:

Tror att de bara ligger och dammar, tror Emil sa det i fredagspanelen någon gång. Men de lånar även hem komponenter, detta sa han på ett lite skämtsamt sätt då han sa att det kunde bli problem ibland med testerna när de hade det som skulle testas hemma

Nåt sorts lotteri en gång i kvartalet. Alla medlemmar får pytsa in en femma eller en tia och vara med på lotteri. Lotteri utan insats för medlemmar som vart medlem längre än ett år (för att slippa nya medlemmar som bara vill vinna... som den där superburken med julrimmet). Sälja de på budgivning... ja på nåt sätt borde de komma till användning. Är det ett sätt för SC att få in en liten slant i samma veva så är det väl en win-win?! Sen är ju frågan vad det är för lagar och regler som gäller...

Men som sagt, ofantligt synd om så fina komponenter i slutänden bara ligger och samlar damm

Permalänk

Intressant kort, Blir klart spännande att se prisstrategin när 6xx serien kommer ut, hoppas på en prisdumpning precis innan

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zpnk:

Nåt jag alltid undrat över. Alla dessa processorer, moderkort, chassin, nätagg, grafikkort osv osv osv...

Vad gör ni med de när ni är klar med era tester, hamnar de bara och dammar på en hylla där ni kör era fredagsmöten, tar ni hem de och bygger killerburkar, säljer ni de eller skickas de tillbaks? Har ni nåt 7970 liggandes så kan jag gärna ta ett eller två

Skrivet av moddelkaj:

Jag är ganska säker på att de lånas ifrån företagen som sedan vill ha tillbaka sina ex så flera företag kan recensera samma kort.

Skrivet av Sampabowie:

Tror att de bara ligger och dammar, tror Emil sa det i fredagspanelen någon gång. Men de lånar även hem komponenter, detta sa han på ett lite skämtsamt sätt då han sa att det kunde bli problem ibland med testerna när de hade det som skulle testas hemma

Skrivet av Zpnk:

Nåt sorts lotteri en gång i kvartalet. Alla medlemmar får pytsa in en femma eller en tia och vara med på lotteri. Lotteri utan insats för medlemmar som vart medlem längre än ett år (för att slippa nya medlemmar som bara vill vinna... som den där superburken med julrimmet). Sälja de på budgivning... ja på nåt sätt borde de komma till användning. Är det ett sätt för SC att få in en liten slant i samma veva så är det väl en win-win?! Sen är ju frågan vad det är för lagar och regler som gäller...

Men som sagt, ofantligt synd om så fina komponenter i slutänden bara ligger och samlar damm

I de allra flesta fall vill företagen förr eller senare ha tillbaka sina saker, speciellt dyrare grejer som grafikkort. Förutom det försöker vi spara ett eller två exemplar av varje komponent för framtida referenstester, i alla fall någon generation.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

I de allra flesta fall vill företagen förr eller senare ha tillbaka sina saker, speciellt dyrare grejer som grafikkort. Förutom det försöker vi spara ett eller två exemplar av varje komponent för framtida referenstester, i alla fall någon generation.

Tack för klargörandet

Permalänk
Medlem

Den ser nog ut att bli en utmärkt produkt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Men ge oss ett riktigt test av Asus 7970 DirectCU II I stället, och lödmodda skiten som kortet är designat för och trotsa upp kortet i 1400mhz för Core, då blir jag imponerad. Jag har fortfarande inte sett en enda vettig recension på nya 7970 DirectCU II trots att kortet funnits ute i minst en vecka.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Jubileumsmästare

Någon som vet när det beräknas att komma?

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Bekräftar lite att Asus är bäst på GPU-kylning som vanligt.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Aleshi:

Bekräftar lite att Asus är bäst på GPU-kylning som vanligt.

Det är lite av en trade-off. Filosofin är att två expansionsplatser är tillräckligt att ta upp, givetvis går det att få tystare och mer välkylt med en större kyllösning, men det påverkar möjligheten för övriga expansionskort (eller Crossfire/SLI-lösningar) negativt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

MSI kan sin grej. Aldrig haft en så bra kylare som TFIII förutom tredjepart accelero.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Varför får man inte se prestandaökningen i överklockat läge mot några andra kort?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har bara en fråga om MSI afterburner, funkar den på alla 7950 / 7970? Eller måste man byta till MSI bios på dessa kort för att t.ex. höja volten? Dessa korten känns sjukt bra för övrigt. Blir nog detta eller Asus variant. Ska bli kul att se hur mycket man kan få upp kortet i.