Citat:
Ursprungligen inskrivet av
stillton
Jag är som sagt inte insatt i datorbranchen, men jag har mycket svårt att tro att det skulle kunna vara ett misstag, och inte ett affärsmässigt beslut.
Vi pratar inte om en budgetvara här, som har råkat fått lite för höga specar, eller fel pris. Det här är ett fall om rent bedrägeri. dom finns inte ens med på listan över certifierade företag.
Även om det skulle vara ett fall av total ignorans, hur kan dom handla av en så oseriös grossist? det fortsätter dom ju att göra även om dom plockar bort den varan, eller hur?
Njae, inte alltid så enkelt.
Jag har själv inköpsansvar på mitt jobb (inte datorbranschen utan industri/verktyg men det fungerar nog likadant) och som inköpare så har man ju ett antal grossister man köper grejjer av, och jag kollar inte alltid upp exakta specifikationer utan det är grossist/importör som ska se till att de som det tar in i landet har alla tillstånd ce-märkning osv, vi återförsäljare får ju oftast (precis som någon nämnde tidigare) en lista med nyheter/kampanjunderlag och plockar det vi vill ha från den listan, vissa gånger bättre underlag, vissa sämre... och du vet ju hur det är med klipp? vissa gånger hittar man pärlan i grushögen andra gånger är det faktiskt bara grus =P Tyvärr så vet man ju inte det förrän grejjerna finns hemma och då kanske de som tittar på lådorna i hyllan inte har tillräcklig kunskap/intresse för att se att något är fel utan bara säljer... Vi har ju iofs ingen webb utan bara fysisk butik.
Så kudos till butik som skickar tillbaka till leverantör, jag hoppas att de också tar ansvar för de som de har sålt annars...skrotbutik!